Gå til innhold

Strekkmerker:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er 3 år siden sisst jeg fikk ett barn og mine strekkmerker var først nå på vei bort (ikke helt bort for det går de ikke), men de ble lysere og syntes ikke så mye.

Men nå er det bare 26 dager igjen til termin og jeg er helt ødelagt på magepartiet.

Men de kommer til å bli lysere med tiden og jeg annbefaller å ikke sole seg med det første da de blir blå aktige og syntes mere. Ha magen unna solen det første året var det jeg fikk beskjed om første gangen, noe jeg gjorde og de ble lite synlige.

Lykke til jenter.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137521004-strekkmerker/#findComment-137528350
Del på andre sider

Hei. Jeg må virkelig bare riste på hode når jeg ser hva som blir skrevet om strekkemerker. Dette er mitt 3 barn, og det er 11 år siden sist, men har ikke fått nye strekkmerker denne gangen. De blekner etter hvert, men ikke likedan til alle. De som har sånn skrekk for disse merkene, hvorfor skal dere ha barn da? Som regel er det noe negativt med alt som blir positivt, så disse merkene er det negative med å få barn. Jeg synes bare det er bra at det synes at vi er fruktbare og har fått barn. I disse tider er det fokusert på kropp kropp og atter kropp! Noen skal ikke amme barna eller, fordi da får de hengpupper, men det er totalt feil. Jeg ammet mitt andre barn i 1 år og har ingen hengpupper nei. Takler dere ikke forandringene på kroppen, så dropp å få barn da!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137521004-strekkmerker/#findComment-137556140
Del på andre sider

Annonse

Må bare kommentere tilbake til deg anonym 14.06; Det har ingenting med lysten eller gleden over å få barn å gjøre, som gjør at jeg personlig er redd for strekkmerker.

Jeg er overlykkelig over den lille frøkna som snart ankommer, og ville aldri vurdert å ikke bli mor pga de negative tingene som følger. Det synes jeg er en forferdelig ting å skrive!

Det er helt naturlig, tenker jeg, å reagere sterkt på de forandringene som skjer med kroppen. Spesielt som førstegangsfødende. Om du har et godt forhold til din mage med dine strekkmerker, er det vel og bra, men du har jo også levd med den i så mange år at opplevelsen nå blir en helt annen enn for oss som opplever at kroppen forandrer seg til det verre her og nå.

Jeg har et veldig godt forhold til kroppen min nå, med alle de ekstra kg og den store magen, men jeg kommer nok til å gjøre det jeg kan for å trene den opp igjen etter fødsel. Dette vil jeg gjøre for å føle meg vel med meg selv, og ikke først og fremst fordi vi lever i det samfunnet vi gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137521004-strekkmerker/#findComment-137556911
Del på andre sider

Hei. Du må lese innleggene davel. Sånn som det blir skrevet, så er det helt forferdelig at kroppen blir sånn, Jeg var 21 år første gang, men tenkte ALLDRI på hvordan kroppen forandret seg til det som er negativt. Bare barnet hadde det bra og var vellskapt, så dreit jeg i kroppen min. Når jeg var ferdig med amming, kunne jeg ta tak i det jeg ville med min egen kropp. Barnet går i første rekke uansett hvor gammel jeg er. Men du kan ikke nekte på det at det er alt for mye kroppsfiksering. Klaging på strekkmerker som de skal ha fjernet etter en graviditet er helt sykt spørr du meg. Selvfølgelig skal man trene opp kroppen etter en slik økt, men mye går på bekostning av barna. Mange begynner med slankekurer og div før de overhode er ferdige med ammingen. Morsmelkerstatning er like bra, nei over hode ikke. Jo barna lever over, men det er så alt for mange som tenker på sitt eget utseende. Skal være perfekte, koste hva det koste vil, heter det. Det er bra at du har et godt forhold til kroppen, men på den måten det blir skrevet i innleggene, så er det helt pyton at kroppen forandrer seg. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137521004-strekkmerker/#findComment-137582564
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...