Gå til innhold

HD + vanlig fødsel - noen mer erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et åpent spm som jeg håper noen kan svare på..

Jeg kommer fra en familie med Hofteleddsdysplasi;

Min mor har klart seg nogenlunde bra, men sliter med store smerter.. hele livet. Hun fødte to ganger vaginalt, men slet begge gangene - begge satt godt fast og med fare for livene både til oss barna og mamma.

Søsteren min har nå født to stk - uten problemer, men har heller aldri hatt problemer med hoftene. Derimot fikk hun bekkenløsning på begge, og som etter sistemann - 3 år siden nå - fortsatt sliter med smerter i hofter/bekken.

Tante - mors søster er den som jeg har "like" smerter som, hun slet med store smerter i hoftene fra hun var i tenårene, men legene fant ikke ut noen ting, etter to barn født vaginalt fikk hun bekreftet HD . trolig medfødt og som forverret seg etter svangerskap og fødsel- hun måtte i en alder av 37 bytte begge hofteskålene! (som holder i ca 10-15 ¨år før hun å ha nye..) Og har etter dette vært uføretrygded pga komplikasjoner og smerter pga dette..

Jeg har slitt med vonde hofter fra ca 14 ¨års alder, har tatt noe undersøkelser men ikke full HD- utredning. Men regner med det er noe lignende ihvertfall da hoftene ikke er på plass alltid og jeg fysisk må knekke de på plass. Nå har jeg ca en mnd igjen av svangerskapet, og begynner å bli redd. Har snakket på tlf med fødested ang KS/vaginalt, men de mener det bare skal styrke hoftene mine å føde vaginalt. At eneste er at ejg ikke skal ha epidural da de vil ha kontroll på smertene...

Uff, dette ble mye, men tar gjerne i mot kommentarer; hva tenker dere?? Skal jeg slutte tulle og la det stå til, eller skal jeg be om nærmere undersøkelser førs fødsel..????

Hodet har forresten festet seg, vil det si at KS er utelukket uansett??

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...