Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning denne gangen og...?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde preklampsi / svangerksapsforgiftning jeg også. Begynte med tidlige tegn uke 30. Uke 34+0 var jeg hos Jordmor og hun sendte meg rett på sykehuset for extra kontroll. Ble lagt inn samme dag.

Hadde høyeste blodtrykk på ca 200/110 tror jeg og maks protein på 12. Fødte 35+0 ei lita jente.

Lurer litt nå på hvordan oppfølging jeg vil få. Har også ny lege så litt spent!!! Skal forøvrig på tidlig UL uke 12+0.

Virker ikke som det er mange m termin i Desember 08 som er i samme situasjon nei...

Nei det gjør ikke det!! Men det syns jeg egentlig er en bra ting! :P

Jeg skal til kontroll/samtale til kirurgisk overlege ved lokalsykehuset mandag. Aner ikke om det vil bli ultralyd allerede da, men tenker det er liten vits i uke9. Men det blir vell lagt opp et løp for hele greia regner jeg med.

Men jeg gleder meg uansett hva som skjer. Men jeg tenker jeg kansje er ekstra redd denne gangen også, fordi jeg vet hva det er snakk om på en måte...

Har du tenkt på noe runt dette du?

Jeg tenker ikke veldig mye på det bare litt innimellom.

Det gikk jo såpass bra med både meg og jenta mi så det å føde i uke 35+0 kan jeg godt gjøre igjen.

Men vil jo helst slippe det høye blodtrykket og utmattelsen etter fødsel. Slet med høyt blodtrykk de første 3-4 ukene etter fødsel og det vil jeg jo unngå.

Går alt bra nå (har nå hatt litt brunaktig utflod i det siste, sikkert normalt tror jeg) så blir det tidlig UL uke 12 så gleder oss til det :)

Også får vi se hvordan oppfølgingen blir fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...