Gå til innhold

Synsforstyrrelser

Fanny08

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag da vi satt og spiste, kom det plutselig masse prikker i luften. Trodde først det var noe støv eller noe, men så var liksom disse prikkene altfor store til det, og dessuten var det ingen andre som så det, skjønte jeg! Utrolig ubehagelig. Varte noen miutter, og så gikk det bort. Er det noen av dere som har hatt dette eller vet hva det er? Jeg har hatt en litt tøff helg med sykehusbesøk pga revmatismen, så det er mulig det bare var en reaksjon på at kroppen har hatt litt mye nå. Men blir jo litt engstelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg helt vet hva dette er, men jeg hadde en venninne som hadde noe av det samme og hun slet med høyt blodtrykk i graviditeten, så da kan du se prikker om du sliter med det.

Jeg ville anbefalt deg og tatt en tlf til legen, eller fødeavdelingen, og sagt fra hva du opplevet, så kan de si om du bør komme inn for en sjekk.

Er det blodtrykket som gjør at du ser prikkene, er det et tegn på at du bør gjør noe med det.

lykke lykke til, håper det ikke kommer igjen og at du slipper med frustrasjon ang dette.

Skrevet

Minner meg litt om de "flashes" (akkurat som sekundene etter du har fått en blits rett i øya) jeg hadde i mitt første svangerskap da jeg hadde veldig høyt BT.. Slik man også kan få om man reiser seg for fort...

Var det sånn? Om så ville jeg fått sjekka BT mitt snart...

Skrevet

Kjenner godt igjen det du beskriver og har opplevd det både nå når jeg er gravid men også ellers. Vet ikke helt hva det er men ja det føles litt ubehagelig ja! Og siste gangen, for et par uker siden, fikk jeg deg også ved middagsbordet. Skjønner ikke helt hva det er men har veldig vanskelig for å tro at det er noe spesielt eller farlig. Jeg har i stort sett hatt greit blodtrykk, men noen ganger litt lavt. Kanskje det er koblingen? Eller at man bare er ekstra sliten? Aner egentlig ikke så er veldig interessert av svaret hvis du tar opp det med din lege.

Skrevet

Jeg har opplevd dette mange ganger før jeg ble gravid, og det var fordi jeg har ekstremt lavt blodtrykk og lav blodprosent. Jeg besvimte også hvis jeg reiste meg fort eller trente for eksplosivt. Knasket jerntabletter i noen uker og da gikk det over. Fikk jerntabletter fordi jernlageret da gjerne var nede på mellom to og fem. Har en kompis som har akkurat motsatt problem; han har for høyt jerninnhold i blodet og må tappe blod med jevne mellomrom. Men han får også prikker foran øynene og besvimer.

Så dette kan sikkert utløses av flere ting. Jeg tror også du burde ringe å forklare hva som har skjedd, hvis det er lenge siden du har sjekket jernlageret tar de kanskje en ny prøve.

Lykke til!

Skrevet

Ringte i sted og fikk beskjed om at så lenge jeg kjenner normalt med liv og ikke har hodepine,smerter øverst i magen på høyre side, vektøkning eller vann i kroppen er det ikke tegn på noe galt. Antagelig er det snakk om lavt blodtrykk. Skal på kontroll på torsdag, og de skal kontrollere div. da. Trenger ikke komme før så sant det ikke skjer flere ganger.

Skrevet

Dette du beskriver her var slike "anfall" jeg fikk rundt juletider når jeg stresset rundt på sentere. Måtte bare sette meg ned, rett og slett. Dette kunne ha noe med blodsukker - så fikk et tips om å ha med en liten sjokolade i vesken hvorenn jeg gikk :)

Skrevet

jeg ser sånne fine lysende prikker som svever rundt omkring ofte, og fikk vite at dette ikke gjorde noe, men om man virkelig så flekker osv da skulle man ringe sykehuset.

men disse lysende "svevedyra" var visst helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...