Gå til innhold

Hva har dere kjøpt inn av stelleprodukter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt nyfødtbleier, libero og pampers, fordi vi ikke har peiling selv:D Får bare prøve og erfare. Engangskluter fra libero (tørre) og våtservietter fra pampers. Natusan baby olje, natusan bath & shower, natusan lotion, neutral zink salve:) En salig blanding spør du meg, men det fungerer sikkert. Det vi ikke kjøper på forhånd finner vi vel ut av etterhvert tenker jeg. Vet ikke om dette hjalp noe, men du er hvertfall ikke grønn alene:D

Har kjøpt

-18 vaskekluter fra Princess(6 av hver farge, rosa, blå, grønn)

-6 gasskluter fra Princess

-badeolje, sinksalve, pudder(trenger ikke mer i starten)

-har både Pampers og Libero-bleier som jeg fikk i babypakkene, men kommer til å bruke Pampers videre når disse er brukt opp. Brukte Libero i starten på storesøster, men var absolutt mest fornøyd med Pampers. De er myyye mer tøyelig...

Har prøvepakker fra både libero og pampers til å begynne med. Må se an passform i forhold til baby når han kommer ut.

Sydd gasskluter av tøybleier som til førstemann. Atten til hode og atten til hale, foreløpig. Har da igjen en del tøybleier til alt annet disse vidunderne brukes til.

Mandelolje til bad, som storebror bruker.

Ingen våtservietter til baby. Er stort sett stellerom overalt hvor man går, synes jeg. Skulle det knipe har jeg noen liggende som storebror bruker en gang i blant. Simple eller änglamark (uten parabener og parfyme, begge merker.)

Storebror har atopisk hud, så jeg har både aderma og miniderm liggende. Dessuten har vi zinksalve og inotyol i både stellebord og veske. (Begynte å bruke dette med storebror ganske tidlig, men faktisk foran, ikke bak...)

Har kjøpt inn pampers bleier, men har også fått prøve på libero. Har 9kluter i frotte fra hm til å vaske med når hun skal bade og 25gulpekluter i gas fra sparkjøp. Har kjøpt inn våtservietter av merke coop xtra og weleda babyolje og zinksalve. Weleda sine produkter er naturprodukter som inneholder ringblomstekstrakt. Gleder meg til å teste de ut:)

Har også tenkt til å kjøpe no mesoft kompress til tissebleier.

Annonse

Vi har kjøpt:

- et utvalg tøybleier

- 24 flanellsvaskekluter

Også skal vi kjøpe en flaske olje (Weleda eller noe) og en stellekrem. Men jeg foretrekker å bruke så lite unødvendige produkter som mulig, så det er ikke noe stress om beibien skulle komme og vi ikke har kjøpt olje og stellekrem. Barnebad fra Weleda brukte vi mye sist, så kanskje noe slikt også.

Vi har handlet inn gulpekluter/gasbindkluter, babykluter, badetermometer, sinksalve, olje, shampoo, 1 pk newborn libero, våtservietter (til turbruk), "snørrfjerner", saltvannsdråper, q-tips for babyer og pudder. I tillegg har jeg kjøpt ammeinnlegg (engangs) og brystvortekrem til meg - har hørt at sistnevnte er lurt å ha for hånden :) Er førstegangs selv, så sikkert mye mer man trenger men tror likevel jeg har det viktiste til åbegynne med.

Vi har kjøpt:

10 kluter med gul kant til rumpe

10 kluter med blå kant til ansikt, overkropp

Libero Newborn bleier

Natusan: Babyolje og zinksalve

Neutral: Lotion

+ en inotyolsalve

En pakke med engangskluter fra Libero

Våtservietter

Q-tips for baby

Er selv førstegangs, så får bare prøve oss frem etterhvert, men dette er det jeg har klart før fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...