Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 og gruer meg litt til vaksinene. Hun ble så dårlig og slapp sist stakkar. Feber og så utrooolig slapp. Noen som vet om de pleier å reagere like mye gang nr. to eller er de liksom litt "herdet" nå etter første runde?
Gjest Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Det er jo litt vanskelig å uttale seg på hvordan barnet ditt vil reagere, da alle har en forskjellig kropp, noen svakt immunforsvar, andre sterkere. Alle kropper er forskjellig og utvikles forskjellig, derfor er det også en smule skummelt med en standar vaksine som tas til alle og en hver, da alle over en kam.......! Anbefaller deg heller å lese litt mer om bivirkningene rundt denne vaksinen, selv nå har du liten liten tid da på et stort spekter. Selv hadde jeg utsatt vaksinen en tid til jeg hadde følt meg sikker og tatt inn informasjonen som hadde gjort meg trygg. Problemet er da at ingen kan påvise at en vaksine faktisk gir en immunitet mot noe slags sykdommer i hele tatt eller at en evt sykdom vil blir værre etter en vaksinasjon. I tillegg til bivirkningene man har rundt denne vaksinen som i en og samme vaksine vaksinerer mot 6 sykdommer(hvis jeg ikke tar helt feil her.) ------------------------------------------------ Risikoen for reaksjoner er betydelig mindre etter acellulære kikhostevaksiner enn etter helcellevaksinen. Til man får enda mer erfaring med de nye vaksinene, anbefales det fortsatt at den ansvarlige lege vurderer om kikhostekomponenten skal gis ved videre vaksinasjon hos et barn som har hatt noen av følgende reaksjoner: allergisk reaksjon feber 40,5 °C eller høyere i løpet av de første 48 timer anfall med slapphet, blekhet og nedsatt kontakt med varighet fra få minutter til en times tid (hypoton hyporesponsiv episode) i løpet av de første 48 timer vedvarende utrøstelig skrik i tre timer eller mer eller langvarig, uvanlig høyfrekvent skrik i løpet av de første 48 timer kramper innen 3 døgn, hvis det ikke dreier seg om typiske feberkramper encefalopati innen 7 døgn --------------------------------------------------------- Anbefaller å ta dette veldig seriøst, da hs har en tendens å forkaste de opplysninger man kommer med av de overnevnte bivirkningene. Selv er det overnevnte tatt ut av FHI sine sider, siden jeg vet mange setter sin lit til de.
Gjest Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 jeg tenker at det som oftest går bedre når de er større....men likevel er det verdt å tenke over at hun reagerte kraftig første gangen......og iallefall passet på at hun var helt frisk dersom du skal vaksinere henne.....
Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Du vet selvfølgelig at det er frivillig? Hvis du gruer deg sånn, så er vel det et signal om at du ikke er helt enig med deg selv om dette er bra for barnet ditt eller ikke? Kanskje skulle du lest litt mer om vaksiner og bivirkninger......og senskader før du tar valget ditt? Det står mye om vaksiner i trådene under. Håper det går bra iallefall hvis du bestemmer deg for å gi vaksine nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå