Musemor med tre søte små Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Man har navn på alle fingerene, men hva heter tærne?
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Titill, tåtill, tillerot, negelfru og store gubben hesten. Begynn med lilletåa
Frk.Forvirret Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Titil, tåtil, nebbenfru, tillaros og stoooore gubben hesten:-). Det sier vi på landet:-)
mamamaren Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 haha! Har lurt på det selv og. Liker ikke å kalle dem titill osv. når jeg skal si "åh! Jeg dengte titill i stolen, og det gjør SÅ vondt!" Vet om lilletå og storetå. Ellers går det i peketå, langetå og ringetå, men det er egentlig litt banalt...
Gjest Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Ifølge "min første bok" på Gyldendal forlag heter de: Lilletå, Tåtilla, Tirilrot, Apalfru og Storegubben Hesten. Ifølge mammaen min: Titil, Tåtil, Tilenrot, Megenfru og Storegubben sjøl.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2008 Takk alle sammen, et lite oppfølger spørsmål. For fingrene har man reglen: Tommeltott falt i vannet. Slikkepott trakk ham opp. Langemann redde seng. Gullibrand bar ham hjem. Og lille Petter Spillemann løp hjem til moren sin og fortalte alt. Har man en lignende regle for tærne?
Gjest Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Det har jeg ikke hørt om, men det finnes for fjeset. Pek undervegs og kil under haken til slutt: Panneben Øyensten Nesetipp Munnelipp, Hakesnipp, Dikke, dikke, dikk!
Fire småtroll Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Har jo den hvor du slår med håndflaten under benet til ungen og sier: Sko min fole sko min hest, hvilken tå sitter aller best? Ikke den tåa nei, ikke den tåa nei, ikke den tåa nei, ikke den tåa nei, deeeeen tåa sitter aller best. Begynner med lilletåa og klemmer og drar litt i hver tå....
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 herreguuud! jeg er SÅÅÅ sentimental!! fikk faktisk klump i halsen og tårer i øynene når jeg leste denne tråden... er det virkelig mulig???!! hahaha, må le av meg selv, er myyye sånn for tiden! jeg har nok blitt -gråte i bryllup- typen
Sommerfugl78 Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Navn på tærne slik jeg lærte de da jeg var lita: Tillramu - Ampafru - Teti - Tåti - Kuppelhest :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå