Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #26 Skrevet 20. april 2008 Dette lukter det muffins av lang vei. Ja, for det første : Hvorfor så angst for barnevernet? De fleste går jo ikke rundt å bekymrer seg for de hvis man ikke har noen "svin på skogen", Jeg har heller ALDRI hørt om ukentlig besøk p.g.a. rot og jeg har vært borte i en del tilfeller i jobben min. Det er viktig å huske på at barnevernet er der (som nevnt over) for BARNETS skyld -ikke for å være vanskelig mot foreldre. De er en tjeneste og ressurs for de som trenger det. Og det er virkelig flere enn vi vil vite om som trenger å få en liten vekker. Også som nevnt tidligere her, hadde det kun vært rot inne i bildet så hadde de ikke kjørt en så tett oppfølging. Jeg hadde nok tatt meg en god titt i speilen eller evt. kontaktet advokat dersom du syntes du blir behandlet urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #27 Skrevet 21. april 2008 Jeg må bare si at jeg virkelig føler med deg her HI,jeg vet hva slags dritt barneverenet kan være. De er ikke ute etter å gjøre det beste for barnet,men å vise til at de faktisk har gjort noe. Selv har jeg en eks som har gått til dem flere ganger og klaget på det samme. Barnet er utstelt,får ikke mat,jeg har det rotet osv. Han har også anklaget meg for misshandling av barnet vårt. Hver eneste gang tropper de opp på døra og skal ha undersøkelsessak. De kommer titt og ofte og av og til uten avtale,men tørr jo ikke annet enn å slippe dem inn. Jeg måtte gå en gang i uken til helsesøster med barnet,for at hun skulle se at det fikk mat og at det var velstelt og at jeg ikke mishandlet det.Helsesøster var klar i sin tale,barnet hadde det bra,ingenting hun kunne utsette på dette,men barnevernet ville at jeg skulle fortsette og går der.Hun forstod ingenting,men kunne lite gjøre,bortsett fra å si at det virket som jeg var en god mor for barnet. Så kom det en del ting som gjorde at barnevernet fant ut at barnet skulle fjernes fra min bolig.Jeg forstod ingenting,ble sint og frustrert.Kontaktet advokat jeg hadde hatt i forbindelse med min eks og ba om hjelp. Han tok kontakt med barnevernet,men nei,de stod på sitt. Vi anken en haste sak. Dette trodde han vi ville tape,siden ingen hadde gjort dette før og fordi saken ikke var ferdig undersøkt fra barnevernet sin side. Dommen var soleklar i min favør. Barnevernet måtte straks levere barnet tilbake til meg. De hadde satt sakkyndig på saken og mente at når han kom med sin uttalelse,så skulle det en ny sak til for at jeg skulle miste barnet. Dette skjedde ikke,sakkyndig forstod heller ikke hvorfor barnevernet skulle ta barnet fra meg,så jeg har barnet mitt hjemme hos meg. Etter dette har jeg sagt klart i fra til barnevernet at jeg kommer ikke til å samarbeide med dem på noen områder,vil de meg noe,vet de hvilken advokat jeg har og det har faktisk blit stilt etter det. Håper det går greit for deg HI,hvis ikke kontakt advokat.Hør hva h*n kan hjelpe deg med. Hvis du er er alene kan du jo få fri rettshjelp.Stå på ikke gi deg.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 21. april 2008 #28 Skrevet 21. april 2008 Jeg tror på deg. En venninne av meg havnet i bråk med barnevernet. Hele historien begynte da hun hadde født...Hun klarte ikke å tisse selv og måtte ha hjelp til det. Hun tiltet og kjeftet på Jordmor som ikke gadd å tømme blæra hennes. Hun hadde drukket masse og det var gått mange timer siden sist. Så hadde Jormord sent bekymringsmelding til helsestasjonen om da sinne hennes. Helsestasjonen gjorde det samme til barnevernet på grunnlag av at barnet aldri smilte. Det mest forunderlige her er at den ungen gjorde ikke annet enn å smile. De oppsøkte en annen helsestasjon og fikke orden på sakene. Men dette tok dem over over et år å få ordnet opp i. De gikk til politiet med saken og til slutt så ble saken henlagt. Saken er så klart mye lengre enn dette, men dette er noen av hoved poengene. Barneverne er ikke der for de som trenger det. De barna/ foreldrene er for vanskelige å få skikk på. De klarer ikke få resultater av det. Ergo så plukker de ut personer som de vet de vil få possitive resultater på...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #29 Skrevet 21. april 2008 Men hvorfor går dette utover barnevernet? Hvorfor sier du førstegangsmor at de ikke er der for de som trenger det?? Jeg synes ikke dette henger sammen, men er helt enig med at hvis den historien stemmer så var den jordmora litt på bærtur. MEN... når barnevernet får en bekymringsmelding uansett på hvilket grunnlag er de pliktig ti å sjekke det ut. så da er det jo jordmora her eller den personen som har sendt inn bekymringsmelding til HI som burde få litt pepper. Ikke for at jeg skal forsvare barnevernet for alle penger, men ja dette hang ikke sammen synes jeg. Og HI, barnevernet er fortsatt nødt til å sjekke ut forholdene hvis de har fått inn en mleding ang rotet ditt. Hvis det er bare vanlig rot skal du ikke bekymre deg. Man vet jo når man får barn så prioterer mann ikke rydding framfor den lille. Og det er jo BRA!! (så lenge det ikke er snakk om skittenhet og unormalt rot) Lykke til, ingenting kommer til å skje hvis det var bare dette tullet, måtte bare informere at de er nødt til å sjekke det ut hvis de har fått en bekymringsmelding. Og barnevernet ER der for de som trenger det, og man er ikke ute etter å ta barna, det er det siste man vil gjøre. men er helt enig at feil skjer! Det skal IKKE skje, men vi er jo mennesker alle sammen. Hilsen en barnevernspedagog
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #30 Skrevet 21. april 2008 Det siste der er bullshit! Jeg tok selv kontakt med barnevernet for å få avlastning, og fikk det. Jeg har en unge med STOOORE adferdsvansker (ADHD +++), og kan egentlig velge hva jeg vil ha av hjelp for det fra barnevernet. Men de tilbyr, fordi de ser at jeg har behov for det og det er ikke bare avlastning de tilbyr. Og vi har hatt kontakt med dem i mange år. Aldri har de tredd noe ned over hodet mitt som jeg ikke vil ha. At det i noen tilfeller blir gjort feil, er nok sant. Men det er ikke det vanlige.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #31 Skrevet 21. april 2008 Det er så ille at så mange er negative til barnevernet. Men det er jo ikke så rart. Hvis barnevernet hadde kommet på døra mi, og jeg trodde alt var bra, og at ungen min hadde det fint, så ville jo jeg og begynt å lure. Nå vet ikke jeg hva jeg hadde gjort hvis det hadde skjedd, men jeg håper jo at jeg hadde tatt meg en titt i speilet og prøvd å finne ut hva som gjorde at de var der. De fleste føler seg vel tråkka på, fordi det er jo deres barn. Det er ikke noe gøy at noen andre kommer å blander seg. Men når det gjelder barna, så må vi bare svelge stoltheten vår og innrømme at vi trenger hjelp, i steden for at barna ikke har det bra. Jeg har litt på følelsen at HI overreagerer litt. Virket som om h*n ikke var noe positivt innstilt til barnevernet med det første, og da er det ikke noe rart at det går galt, når det føles som om de kommer pga rot! Skjønner deg godt da. Men jeg tror også at det er en annen grunn til at de er der. Hvis det er noen som har meldt bekymringsmelding for å være kjipe mot deg, så hadde ikke barnevernet kommet igjen og igjen og igjen, når de så at det ikke var noe i det personen sa. Det er jo utrolig sårbart, og hvis noen hadde påstått at jeg ikke kunne ta vare på sønnen min, hadde jeg blitt knust. Men jeg håper jeg hadde tenkt igjennom hvorfor, og at jeg hadde prøvd alt jeg kunne å samarbeide med barnevernet (som faktisk er en utenforstående part. De vet ingenting om deg før de kommer til deg, og er aldri ute etter å "ta" deg. Hvorfor skulle de det?) Det håper jeg du gjør også HI. Selv om det er vanskelig, så gjør det for barna dine.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #32 Skrevet 21. april 2008 Jeg har vært i barnevernsak med dem og de satt i retten og regelrett løy om ting som skulle vært hendt og sagt. Da advaokaten ba om å få se bevis på dette,ble barnevernspedagoen forbanna. Satt i retten og skjelte ut advokaten etter noter. Vel,rettsaken gikk fint den,jeg vant. Barnevernspedagoer er noen psykopater som er nødt til å utdanne seg den veien,for å få utløp for sine psykopatiske trekk,slik at de klarer å unngå dette i nær familie,er min mening. Der det trengs å gå inn,har de ikke resurser til å gjøre det,noe de selv har sagt.Hva med å la folk som tilsynnelaten klarer å ta vare på barna i fred og bruke resuresene der det trengs? Til HI,saken skal være ferdig undersøkt tre månder etter bekymringsmeldingen er levert inn og du har krav på å vite hva de har funnet ut og hva de så vil gjøre videre. Er du da ikke enig med dem,kjør de psykopatene til veggs og få dem i en rettsak. Snakke med en advakat han hjelper deg.
Guttemamma75 Skrevet 21. april 2008 #33 Skrevet 21. april 2008 "Hva med å la folk som tilsynnelaten klarer å ta vare på barna i fred og bruke resuresene der det trengs?" Vel.... Say no more......
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #34 Skrevet 21. april 2008 hvis noen bare klarer å ta vare på barna tilsynelatende, hadde jeg nok vært bekymra som barnevernspedagog.... Skal ikke si imot deg på at dere hadd blitt behndla feil, kjempe bra at dere vant rettsaken! synd at det skal gå så langt å gå så drastisk til verk, men resten av innlegget ditt hører ikke hjemme noen plass. en barnevernspedagog som kanskje gjorde en feil mot dere, behøver da ikke å ødelegge for alle andre og et helt system.. det er iallefall synd om du ikke klarer å se det på denne måten!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #35 Skrevet 21. april 2008 jeg har det absolutt ikke ryddig rundt meg hele tiden, er litt rotete av meg! og det samme med mange av mine venner med barn! får da ikke besøk av bv pga det....
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #36 Skrevet 21. april 2008 Jeg meldte et familiemedlem til barnevernet. De giddet aldri å sjekke det engang.Så noen ganger faller virkelig barn mellom to stoler. Nei,jeg har ikke tenkt melde fra en gang til. De fikk vite nok første gangen. Skjer det noe,får de ta det på egen kappe. I mellomtiden prøver jeg å hjelpe disse barna så godt jeg bare kan,for at de skal ha dettrygt og godt. Jeg har aldri hatt noe med BV å gjøre selv,og aldri meldt fra før. Og så ser jeg en sånn slett behandling første gangen det skjer (jeg er over 30 år). Mistet respekten for dem fullstendig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #37 Skrevet 21. april 2008 Barnevernet er pliktet til å følge opp bekymringsmld... de vil jo bare sjekke om det er hold i det som ble sagt.. barnevernet kan ikke komme å ta barna uten holde punkter.. grunnen til de kommer hjem til deg eller avtaler et møte,, er for å se at allt er bra.. ofte er desse bekymringsmeld ingenting å bry seg med.. men kan godt forstå at du er bekymret.. men du kan da ikke hate barnevernet for å gjøre jobben sin..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #38 Skrevet 21. april 2008 hvordan vet du at de ikke gjorde noe? ikke sikkert familiemedlemmet ditt har lyst å fortelle at de var innom.. og hvis du virkelig er så bekymra for disse barna synes jeg du skal si fra en gang til.. høres ikke så alvorlig ut når du ikke "gidder" å gjøre det en gang til........ hvis bv ikke følger opp meldingene di får inn får de bot av kommunen, så det er ikke holdbart hvis det er tilfellet. så hvis ikke deres barnevern har fått bot kan det jo tyde på at de har gjort noe... Miste respekten for de pga en ting??- duu vet jo ikke om de gjorde noe eller ikke heller.. skjønner ikke hvorfor barnevernet er så lite likt, de er jo bare der for å hjelpe! hvordan har verden vært uten barnevernet sier jeg nå bare.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #39 Skrevet 21. april 2008 Jo,det vet jeg de ikke gjorde. Jeg fikk nemlig brev fra BV om at de ikke følte det var nok til å følge opp saken.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #40 Skrevet 21. april 2008 Jeg jobber i barnevernet og vi har LITE ressurser. Mange barn som både sliter og lider fordi det blir bevilget for lite penger til tjenesten. Jeg kan love deg ingen kommuner har ressurser til å følge opp barnefamilier som har det rotete hjemme. Her ligger det andre ting bak. Du har rett til innsyn i bekymringsmeldingen som har kommet inn, men ikke krav på å vite hvem som har skrevet den.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #41 Skrevet 22. april 2008 Apropos psykopater, NN 13.06.... "Barnevernspedagoer er noen psykopater som er nødt til å utdanne seg den veien,for å få utløp for sine psykopatiske trekk,slik at de klarer å unngå dette i nær familie,er min mening." Dette henger da virkelig ikke på greip! Det får da være måte på generalisering! Det er forskjell på ETT menneske og en hel yrkesgruppe! Du skulle skamme deg for sånne uttalelser!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #43 Skrevet 22. april 2008 Hei. Jeg tror på deg H. Les Barnas rett. dem kan også gi deg tips om hva du kan gjøre. OG skaff deg en BRA Advokat. Barnevernet kan gjøre livet ditt og barnet ditt til et helvete. Vet dere at 7 av 10 barn under bv omsorg ikke klarer seg i voksen livet. det er 8 ganger mer selvmord blandt barn/ungdom under bv omsorg. Håper de får lagt ned bv slik det er nå, og får bedre folk til og jobbe for seg,. Lykke til. Husk Advokat. Da får du hjelp. Klem
Gjest ->>- Skrevet 22. april 2008 #44 Skrevet 22. april 2008 Og det tror du kommer av at de er under barnevernets omsorg, eller av at de har vært under sine foreldres omsorg før de kom dit?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #45 Skrevet 22. april 2008 Herregud! Jeg må si at jeg innimellom blir direkte sjokkert over folks intelligensnivå inne på dette forumet, altså! >Det er rett og slett opprørende hvor mange kunnskapsløse, fordomsfulle, generaliserende og rett frem sprøyte, gale utsagn som kan komme fra enkelte! Huff....nesten skremmende hvis dette og disse uttalelsene er representativt for så mange vordende mødre!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #46 Skrevet 22. april 2008 Jeg er rystet! Noen av dere er virkelig trangsynte hvis dere tror barnevernet finnes for å lage et helvete for familier som sliter. jessu.. dette var sjokkerende lesning.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #47 Skrevet 22. april 2008 jeg er og under barnevernet men det har INGENTING å si om du har det rotete så er nok noe annet som ligger bak! jeg er pga avlastning og oppfølgning av psyken min ..
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. april 2008 #48 Skrevet 22. april 2008 Herregud for noen uttalelser enkelte her kommer med!!!! Ser store likhetstrekk mellom enkelte innlegg her, og innlegg som skrives i en hatgruppe mot barnevernet på nettby.. Gale mennesker! Barnevernet er IKKE der for å ta barn. De vil i utgangspunktet hjelpe barnet i familien, slik at alle kan komme lykkelige ut av det, men til syvende og sist, så er det IKKE foreldrene barnevernet skal ta hensyn til. Noe det virker som enkelte tror.. De skal hele tiden vurdere barnets beste, og noenganger er det ikke til barnets beste å bo med foreldrene. Jeg har selv hatt kontakt med barnevernet siden jeg var 14 år gammel, og ble gravid da jeg var 18, så oppfølgningen fortsatte da datteren min ble født. Pga en turbulent ungdomstid, kunne de fint basert seg på det, og tatt ungen min ved fødselen, ettersom de ikke så meg i svangerskapet. Men takk og pris, så tok jeg meg kraftig sammen, og levde et sunt og friskt svangerskap, og hadde evnen til å ivareta barnet mitt etter fødselen. De første 6 mnd etter fødselen hadde jeg en sakkyndig hjemme hos meg 1 gang i uken, og barnevernet på besøk 2 ganger i uken. Det var stressende i førsten, da jeg var ung og førstegangsmamma. Men etterhvert ble vi virkelig godt kjent, og besøkene ble hyggelige De gav meg en sjanse til å vise at jeg dugde, at jeg faktisk var en god mamma. Og at de gav meg den sjansen, er jeg de evig takknemlig for. For mtp fortiden min, kunne de fint ha hentet henne på barsel. Senere har jeg også fått avlastningshjem til datteren min, og veiledning av barnevernet, bl.a marthe meo. Jeg kan ikke gjøre annet enn å skryte de opp i skyene! Og jeg skal selv utdanne meg innen barnevern. Jeg er ikke psykopat
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #49 Skrevet 22. april 2008 Takk for mange mld. Må nok si at det er pga rot de kommer. Og nei,jeg har det ikke sånn som de på extstrem rengjøring. Det er normal rot av og til. Dere som ikke tror det,får tru hva dere vil. Og syns det er rart b.vernet bruker mye tid på det. Men håper de slutter med og komme når de ser at det er ryddig her. HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #50 Skrevet 22. april 2008 Jeg er også skremt over noen av uttalelsene i denne tråden... psykopater, går inn for å ødelegge folks liv, håper bv blir lagt ned og at de får andre folk til å jobbe for seg?! Generaliserende, fordømmende og helt fullstendig feil! Selvfølgelig skjer det feil, i barnevernet som alle andre stedet... det er jo mennesker som jobber der også, men de menneskene gjør nok det de kan for å få en riktig behandling av folk, selv om det selvfølgelig må være vanskelig når det blir stilt spørsmål ved omsorgen for ens egne barn. Og spør du meg, så er det bra at barnevernet sjekker ut bekymringsmeldinger... hva om det ikke hadde gjort det?! Jeg klarer heller ikke å tro at rot kan føre til ukentlige besøk fra barnevernet, og at det er noe mer som ligger under. Beklager, HI, men jeg håper det ordner seg for dere likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå