Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Det er virkelig enkelt og ødlegge liv. Noen har vært jæveli og sendt inn bekrymring mld på meg. Jeg har det så rotette hjemme osv.ja, det er ikke altid like ryddig,men har det som andre familier med barn. Nå får jeg ukentlig besøk av b.vernet mot min vilje. Går og rydder og vasker hele tiden. Er det virkelig så enkelt,og bare gå og levere bekrymringmld for og ødlegge livet til folk? Står vel i fare for og miste ungene nå sikkert. Skulle gjerne hvist hvem som sendte inn mld. Altid hatt angst for b.vernet!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Det må vel ligge mer i det enn at du har det rotete hjemme?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Ville tro at hvis man får uketlige besøk så ligger det litt mer bak en litt rotete hjemme. Men er jo bare å passe på å ha det ryddig om ikke skinnede hele tiden, så vil de snart sytnes at det er bortkasta å komme så ofte. Man mister ikke barna sine bare fordi det er litt rotete hjemme, de vil muligens prøve å undervis i hva som trenger å rengjøres og la deg ha en sjangse for å rydde opp i ting.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Er vel mer enn bare rot vil jeg tro..... Er vel en annen grunn også. Kanskje du ikke ser det selv?
Guttemamma75 Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Det skal mer til for å miste barna enn at du har det rotete hjemme.. Du får bare tenke at dette er noe du må gjennom og må gjøre det beste ut av det... Barnevernet vil ikke informere om hvem som har sendt bekymringsmelding, og vil tro at den som har sendt den har gjort det av en grunn.. Du innrømmer selv at du har det rotete hjemme, mye rot og skitt er jo ikke bra for barn (merk; jeg skriver MYE rot) men det er uansett vanskelig for noen av oss å bedømme dette uten å ha sett hjemmet ditt... Bruk dette som en anledning til å innarbeide gode rutiner ved ryddingen så kommer det noe positivt ut av det! Du har uansett alt å tjene på å samarbeide med barnevernet, de er ikke ute etter å "ta" deg men å hjelpe deg og barna dine...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Nei, det var bare derfor. Kommer ofte på besøk for og sjekke om jeg klarer og rydde.
Gjest ->>- Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Ingen mister ungene fordi de har det rotete hjemme. Jeg stiller meg ytterst tvilende til at du får ukentlig oppfølging på det grunnlag også.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Er vel noe psykisk hvis du har det så jævlig rotete da?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Med normal rot mente jeg leker på gulvet osv. Men har alltid ryddet det bort på kvelden. Jeg sliter ikke psykisk eller med noe annet. Så det er ikke derfor de kommer nei. HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Det høres veldig rart ut! Må ligge noe annet bak.
Gjest ->>- Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Jeg tror deg ikke. Det finnes ikke en barnevernstjeneste i landet som har så lite å ta seg til at de bruker masse ressurser på at noen har ringt inn en bekymringsmelding om leker på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Høres helt usannsynlig ut synes jeg, det må ligge noe mere bak.. Enten har du et hjem som i det programmet "Ekstrem rengjøring" på TV, ellers er det noe du ikke har fått med deg.. Men synes det er merkelig at de ikke har hatt en skikkelig samtale med deg så du virkelig forstår hvorfor de er der så ofte da.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Men dette er vist den nye kranglesiden. Var ikke ute etter drittmeldinger. HI
Gjest ->>- Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 Hva var du egentlig ute etter når du skrev et innlegg med tittelen "jeg hater barnevernet," da? Sympati? Jeg, og mange andre, tror ikke barnevernet er til for å ødelegge livet til småbarnsforeldre. Det er til for å beskytte unger. Om barnevernet mottar en bekymringsmelding, skal de undersøke denne. Om undersøkelsen ikke avdekker noe bekymringsverdig, skal de henlegge saken. Om saken ikke er blitt henlagt tviler jeg sterkt på at det er fordi det flyter leker i boligen. Men er du uenig i saksbehandlingen, står du jo fritt til å kontakte en advokat, be om å få lese sakspapirene etc.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 Æ er eni med HI. Har mange ganga sett barnevernet på det verste.og det har sett at enkelte i b.v er ute etter og ta folk på noe.
Guttemamma75 Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 Det finnes nok tilfeller der ansatte har "blitt for ivrige i tjenesten" men jeg tror i det store og det hele at barnevernet gjør en så god jobb som de kan for å hjelpe og beskytte barn som trenger det.. Det som jo ofte er problemet er at de som de skal hjelpe (foreldrene) ikke ser eller skjønner hva de gjør galt, og da er det lett å komme på defansiven og "skylde på det fæle barnevernet".... Da er det selvsagt viktig at barnevernet forklarer hva årsaken til at de vil hjelpe er - men selv da er det vanskelig om ikke mor/far skjønner/vil skjønne.. Det skal utrolig mye til at barn taes fra foreldre og all statistikk viser jo at det er mange barn rundt om kring som burde få hjelp og kanskje fjernes fra foreldrene som ikke får hjelp, og DET er et mye større problem..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 Kan jo hende de som har sendt brevet har overdrevet og kanskje løyet om andre ting, og derfor er de innom. Håper det snart ordner seg HI.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #18 Skrevet 20. april 2008 Det er enten annen grunn enn du sier her, HI, eller så er det noe alvorlig barnevernet ser som du ikke evner å se ang. din omsorgsevne.... Det vanlige ved slike bekymringsmeldinger, er at barnevernet tar kontakt en gang( det er de pliktige til). Og finner de ikke noe, så har de en oppfølging etter noen måneder. Det er mye med besøk en gang i uka, bare pga rot. Jeg har kontakt med barnevernet(frivillig), og jeg er langt fra mønsterhusmor. Kjøkkenbenken er ofte rotete, jeg er heller ikke flink nok til å støvsuge og vaske. OG jeg røyker inne( jada, det er ikke bra, men jeg gjør nå det). Jeg har ikke besøk av barnevernet hver uke for sjekk likevel. Dette høres litt ut som den moren som klaget på barnevernet, og som sa at hun mistet omsorgen for barna pga at hun skar for tykke brødskiver........ Fra barnevernets side, var nok ikke det årsaken.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #19 Skrevet 20. april 2008 Har opplevd å bli meldt til bv,fordi jeg så sliten ut, og de som meldte meg "trodde" det gikk ut over ungene.
Hønemor30 Skrevet 20. april 2008 #20 Skrevet 20. april 2008 Kjære kjære deg! Jeg tror nok at bekymringsmeldingen er kommet inn på et annet grunnlag enn rot hjemme. Og det kan være de kommer ofte for å se om "bekymringen" har noe i seg. De kan se på andre ting enn de det opplyser deg om. Jeg tror at viss du lever ditt liv som vanlig, kommer nok dette ikke til å lage problemer for deg. Siden du sier du ikke har noe annet du sliter med tror jeg ikke barnevernet kommer til å følge deg opp så veldig mye lengre enn for en kort periode. Dessverre er det slik at det finnes mennensker som liker å lage livet surt for andre. Du bør tenke gjennom hvem du omgås, og forholdet til de. Har du feks uvennskap til exer, venninner etc. Mener ikke at du skal opplyse om dette her, men tenke igjennom det selv. Du har fått papirer fra bv som kanskje sier noe om hva de tenker å gjøre, evn kan du be om få all info du har krav på skriftelig. Lykke til, dette ordner seg. Og hev deg over krangler'ne, skjønner godt du vil være anonym. Lykke til klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #21 Skrevet 20. april 2008 HI, de fleste familier har det faktisk ikke rotete hjemme hos seg... De fleste oppegående mennesker klarer å kombinere familie, jobb og husarbeid. Tror heller ikke det er bare derfor de kommer.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #22 Skrevet 20. april 2008 Hm...det var da ille du fikk av pepper her. Håper de som kaster det pepperet er perfekte selv og vet hva de snakker om!! Mulig at det ligger noe mer bak, men at du bare har fått beskjed om at det er grunnet rot hjemme. Prøv heller å se det positive i denne situasjonen og vis de at du klarer dette, og så skal du nok se at de trekker seg tilbake. Mot arbeider du de, så ender det ihvertfall ikke bra. Men vurder hvem du drar med deg inn i ditt hjem....tydeligvis har du hatt noen der med støv på hjernen eller noen med ren full faenskap i seg! Det inntrykket jeg sitter med, er at de blander seg som regel inn der de ikke har noe å gjøre, men alt for sent eller aldrig der de burde ha vært for mange år siden!!!!
KaMa Skrevet 20. april 2008 #23 Skrevet 20. april 2008 Er rot den eneste grunnen til at du er bekymret for barnevernets oppfølging så kan du nok ta det helt med ro. Har du ikke noe å skjule, så har du heller ingen grunn til bekymring. Om noen tror barna/et dine/tt lider, så syns jeg ikke det er så forkastlig å ta kontakt med barnevernet. Selv håper jeg noen ville fanget det opp, dersom ungen min ikke hadde hatt det godt. Selv om det hadde vært fælt for meg, så hadde det vært viktigere at ungen min hadde muligheten til et best mulig liv. Og igjen, er det bare rot så har du ikke noen grunn til bekymring.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #24 Skrevet 20. april 2008 Føler du livet ditt er ødelagt fordi du nå må ha det ryddi`g???
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #25 Skrevet 20. april 2008 MEN hvorfor har du alltid hatt litt angst for barnevernet da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå