Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 generelt ordet syden gir meg dårlige vibber :-)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Slik er det med foreldrene mine. Mamma vil og pappa vil ikke. Så nå er de snart passert 60 år begge to og har ikke vært i syden ennå! Veldig gla at mannen min og jeg er like reiselystne begge to.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Rett og slett fordi det er så harry syns jeg. Skikkelig harry å reise til utpekte turistmål og møte like mange nordmenn som i oslo. Skikkelig vemmelgi med alle de fulle nordmennene som oppfører seg helt ræva. Og ja, det er mange av de. Jeg er selv fra et "sydenland" og vi kan spotte med en gang hvem som er norsk. Dessuten er jeg mer interessert i ådra steder man kan oppleve noe annet enn det fornorska lekelandet i den kvasispanske norske restuaranten.
hit og dit Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Chartertur kunne det ikkje falt meg inn å dra på. For meg er det ein totalt meiningslaus måte å feriere på. Å reise til varme land er greit, men ikkje på den måten.
*Minnie Mus* Skrevet 20. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2008 bør ikke nødvendigvis reise på gran canaria da... vil bare ut av landet for å få med meg sol og varme.....
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Helt enig med mallo - som vanlig!
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Du det er litt vanskelig å forstå at det er det du mener når du skriver "Syden" - det finnes veldig mange land som ikke er syden - og jeg har ingenting imot å reise til andre land, er veldig reiseglad.
hit og dit Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Eg har vert i landet som fløyesgrøt er fra, og det er eit fantastisk fint land. Spesielt om ein reiser til andre plasser enn turiststrendene =)
*Minnie Mus* Skrevet 20. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. april 2008 ja skjønner at det kan misforstås.... Går litt fort for seg noen ganger.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 :-) Tror kanskje mannen din er mer positivt innstilt om du sier du vil dra til et land å feriere , oppleve etc:-)
prekæs Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Reiser ikke til vanlige sydensteder. Mekker reisen selv og drar på egenhånd. Tror ikke det blir noe dyrere. Er mye i Frankrike. Overalt i Frankrike:)
(0_o) Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 hehe, det kommer an på hvilken syden ;o) liker meg ikke i turistfeller.
Fire småtroll Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 Har aldri prøvd. Men reiser gjerne da, til Italia for eksempel...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 Men man kan vel oppleve ting selv om det er en chartertur. Det er ikke sånn at man MÅ oppføre seg som Svein i charterfeber, bare fordi det er en chartertur man er på. Det er fullt mulig å lese om reisemålet man velger, og leie bil selv, eller ta buss så man kommer litt utenfor selve turist-jaget, og kan oppleve litt mer enn bare hotellbassenget og stranda. Og det er ikke sånn at man MÅ drikke seg drita og skjemme seg ut, bare fordi man er nordmann i "Syden". Jeg har veldig, veldig lyst å reise på sydenferie, for å oppleve sola, varmen, maten, kulturen, osv, men samboeren har aldri vært lenger enn til Sverige, så han savner ikke det å reise og oppleve nye steder. (Ps, dette er ikke ment til HI, men til de/den som ikke likte charter/syden-ferier. )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. april 2008 #17 Skrevet 20. april 2008 jeg har vært i syden 3 ganger, og kan ikke si at jeg syns det var knall på noen måte. alt for varmt
Musemor med tre søte små Skrevet 20. april 2008 #18 Skrevet 20. april 2008 Dersom jeg drar til syden, drar vi på våren eller høsten siden jeg har litt problemer med varmen. Ett godt ferie alternativ som ikke er syden er Island. Vi brukte 18-19 dager til å kjøre rundt. Absolutt fantastiskt.
Gjest Skrevet 20. april 2008 #19 Skrevet 20. april 2008 Syden er jo en forkortelse for syd Europa, som at norden er en forkortelse for oss som bor her nord, synes det er rart om det finnes folk som ikke kan finne et eneste sted i syd Europa de kunne tenkt seg å dra til. Man MÅ jo ikke dra til de værste turistområdene, Både i hellas og på Mallorca for eks er det steder hvor man kan dra uten at det er veeeldig mange turister. Og sånn er det jo over alt! Vi har vært veldig glad i syd frankrike, men an MÅ jo ikke bo i cannes eller Nice for eks, man kan bo litt utenfor og heller dra inn til disse stedene på korte turer.. Nå har ikke jeg noe mot å dra på chartertur heller jeg da, vi er ikke av typene som ser på show og tilbringer all tid på hotellet med de andre skandinaviske menneskene. Det blir ikke bedre enn hva man gjør det til selv Vi har vært veldig mange ganger på mallorca for eks, men jeg kan ikke se at jeg ser den voldsomme turismen som alle snakker om, nettopp fordi vi holder oss unna de værste områdene og øya er jo fantastisk nydelig om man tørr å stikke hodet ut av hotellet eller badeballbutikkene.
hit og dit Skrevet 20. april 2008 #20 Skrevet 20. april 2008 Da er denne til meg da =) Eg har tatt charterfly til Mallorca for så å tilbringe to veker hos tanta mi utenofor turistgryta, så eg er fullstendig klar over at det er mulig. Å tilbringe dagene på stranda eller rundt hotellbassenget for om kvelden spise på dei typiske turistedene er det som for meg er meiningslaust. Det virker direkte kjedelig. Eg skreiv berre forkortelsen chartertur for heile konseptet. Altså det er ferieringsmåten eg ikkje liker, ikkje stedene. Skal eg se eit land så reiser eg ikkje på ein typisk chartertur, for eg synes det er kjedeligå sole meg og bade i ei veke.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. april 2008 #21 Skrevet 20. april 2008 Ok, da skjønner jeg, og er ganske enig. Jeg kunne sikkert tilbrakt litt tid på ei strand, men ikke hele ferien. Og å spise må man jo, og da er det praktisk å gjøre det et sted nær hotellet, og det er jo ofte en del turister der. Men når jeg først besøker et annet land har jeg veldig lyst til å oppleve mer enn bare de oppkonstruerte turistgreiene! En ting jeg i alle fall ikke skjønner vitsen med er å gå på "norsk" pub/bar/ spisested, for å spise norsk mat og lese norske aviser, og snakke norsk med de ansatte.. Da kunne man vel like gjerne blitt hjemme!?
Sjefsmegga Skrevet 20. april 2008 #22 Skrevet 20. april 2008 Aldri vært i syden og føler ikke det store behovet heller..kan ikke si at jeg ikke liker det, men jeg tror nok jeg ville likt varmen heller dårlig....jeg tåler ikke 30+....blir dårlig...
Gjest ->>- Skrevet 20. april 2008 #23 Skrevet 20. april 2008 Jeg vet ikke hvor Syden er. Om du tenker på sånne grisefeststeder hvor kelneren snakker svensk og det auler av drita briter og skandinaver, så nei takk, det kan jeg styre meg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå