Gå til innhold

Vondt i korsryggen og nederst i underlivet

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 36+4 og babyen ligger med hodet langt nede i bekkenet. Jeg var på toalettet i natt, med en liten forstoppelse, presset nok litt for hardt for plutselig kjenner jeg de smertene i korsryggen og følte det presset kraftig nederst i underlivet. Smertene i korsryggen gjorde det vanskelig å sove/ligge etterpå, var bedre når jeg gikk rundt litt. Smertene i korsryggen er der fortsatt, selv om det har gått ca 8 timer, de er ikke så sterke som de var i natt. Hadde kynnere i natt etter toalettbesøket, magen var helt stram, men ikke sammentrekkninger. Har også hatt litt hodepine, men tror ikke der er noen sammenheng.

Er det noen som har vært borti noen lignende?

Fortsetter under...

Jeg er gravid i uke 36+5 og har det helt likt deg. En ultralyd i forrige uke viste at babyen ligger langt nede i bekkenet. Jeg har tidsvis kraftige menstruasjonssmerter og vondt i korsryggen. I tillegg får jeg stikkende, en slags lynende smerte i skjeden. Mest sannsynlig er dette barnet som presser på nerver og mormunnen. Mormunnen er veldig følsom, og kan gi sterke smerter.

Magen min har også sunket en god del i det siste, det forsterker trykket og belastningen mot underlivet. Ei jordmor sa at det kunne være tegn på modning, fødselen er jo ikke så langt unna, men det er mange nerver som kommer i klem og blir berørt når babyen presser seg ned mot bekkenet. Jeg har også mye kynnere, noen er vonde, mens andre bare er ubehagelige. Smertene blir forsterket under kynnere og når det er mye liv i magen.

Jeg tenker uansett at om det er modning, så vil jeg merke når det utvikler seg. Uansett er det tegn på at kroppen begynner å bli klar for fødselen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...