Gå til innhold

Hvorfor på død og liv disse rare navnene som ikke er navn i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje vi nordmenn endelig begynner å tø opp litt og ikke være så trause, gammeldagse og kjedelige. Og endelig begynner å skjønne at det finnes mer enn langrennski, grovbrød og brunost....

Ikke vet jeg, men syntes det er forfriskende og bra at vi slipper 3 Marianner og Noraer i klassen jeg da....

Denne diskusjonen har kommet ofte i det siste :)

Folk har forskjellig smak, slik er det bare :)

Og om man blir mobbet for navnet eller ikke er dessverre vanskelig å forutsi.

hvor har du levd i det siste da.. sol er ikke akkurat noe nytt navn.. og det er kanskje mange nye navn for tiden, men er du litt sinna kanskje, for at du ikke har funnet de på selv? det er jo ikke navnet som gjør personen... omvendt! masse søtt synes jeg, smak og behag, alle navn er funnet opp en gang.. jo du er gammeldags!

Annonse

Jeg er desverre enig med trådstarter jeg. Etter å ha en samboer som fikk ett rart navn og ble mobbet for det hele oppveksten har jeg skjønt at trause navn har sine fordeler også! Selv om det så skulle finnes 3 stk med ditt navn i klassen!!!!

Kjære vene, trøste å bære...

Tenk å bruke energi på å irritere seg over en slik sak. Skaff deg en hobby!!! Mine barn og jeg har spesielle navn, noe vi er stolt av.Jeg har aldri blitt mobbet av den grunn. Det er slike personer som deg som skaper mobbere i samfunnet. Det sies også at de som tør velge litt annerledes navn, har en god selvtillitt::)))

Jeg tror ikke en tøddel på at de som velger annerledes har god selvtiliit. Tvertimot. De vil på død og liv fremstå som kule og trendy og spesielle.

Det som er synd er jo at de velger ikke navn til seg selv, men til et uskyldig menneske som må dras med å hete Koriander hele livet.

For eksempel.

Hvis du synes det er så fint å hete Paprika Johansen hvorfor ikke bytte navn selv?

Skjønner din sjalusi godt, lei deg for at du ikke tør velge utradisjonelle navn. Jeg synes faktisk synd på deg. Men hvis du ønsker et steriotyp barn som heter det samme som resten av klassen, så er det opp til deg. Men for min del er det utrolig kjedelig. Jeg har faktisk et spesielt navn selv også, og er veldig stolt av det. Har aldri bært noe nag til mine foreldre av den grunn.

Uansett synes jeg det er opp til hver enkelt. Alle får velge det navnet de synes er fint. Tenk å irritere seg over at noen velger spesielle navn. Herregud - ikke rart det blir krig i verden. Har du ikke noe positivt å si, så er det bedre å holde kjeft.

• 1 måned senere...

Annonse

Vi kalte gutten vår Carosander fordi det betydde noe for oss (historien bak navnet), og ikke for å være trendy, kule osv som noen antydet her. Du kan jo ikke si at det ikke er et navn....det er registrert i Folkeregisteret og dermed et navn. Alle navn er blitt oppfunnet en gang. Og det er enda godt folk er forskjellige og at ikke alle heter det samme. Det hadde blitt dørgende kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...