Gå til innhold

Kribling i bena

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en gang jeg legger meg begynner denne kriblingen i føttene og leggene. Klarer ikke å slappe av!!! Flere som er plaget av det samme? Hva kommer det av? Er det bare "psykisk"? Blir jo liksom verre og verre jo mer frustrert jeg blir! Tips?

Skrevet

Et kjærringråd er å knyte en ulltråd rundt anklene. Har ikke forsøkt det selv, men min mormor påstår at det hjelper :-)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg er plaget av at det liksom kiler nedover hofter og lår, helt ned i foten noen ganger, når jeg har lagt meg. Ikke vondt men sinnsykt ubehagelig.

Skrevet

http://www.nrlf.no/

Plages også, er vist vanlig i graviditet..

Godt råd er å prøve å sove før man blir altfor trøtt.

Skrevet

Jeg har også dette problemet, og begynte derfor med magnesium tilskudd. Dette hjalp betraktelig.

Skrevet

Oh jess.. Her og slites det med urolige ben. Jeg får som oftest kramper i høyre legg, mens venstre ben er så urolig at jeg ikke klarer å ligge stille. Er spesielt ille etter at jeg har lagt meg. Ikke hjelper det noe spesielt med trening heller... Var litt plaget med urolige ben (men da benne) før jeg ble gravid også. Da sa mammaen min at det kunne tyde på vitaminmangel, så jeg kjøpte multivitamineral og tok to tabletter daglig. Det hjalp! Men nå som jeg er gravid, hjelper ikke det der lenger. Jeg har gått over til å ta Omega 3 Multi og tar to tabletter av det hver dag. Jeg tar også andre vitaminer. Har for eksempel fortsatt å ta folat siden den dagen jeg begynte å ta det =) Så fikk jeg høre at urolige ben og leggkramper kan tyde på mangel av magnesium. Jeg har derfor gått til innkjøp av det. Men det skal visst ta rundt 14 dager før man merker noen betydelig forskjell etter at man begynner å ta det, så jeg har bare bitt tennene sammen og håper det blir bedre snart. Føler meg som en skikkelig pillenarkoman for tiden... Har uvi nå, så må ta to penicillintabletter tre ganger om dagen. Og legen min anbefalte meg å begynne å ta tranebærtabletter, for det skal visst være godt som forebygging mot uvi. I tillegg tar jeg en allergitablett mot kløe (14 dager på tabletten, 14 dager av). Så på det meste slenger jeg i meg 9 tabletter på en gang =/ Får håpe disse vitaminene og medisinene gjør noen nytte for seg da =P Jeg har ihvertfall ikke fått influensaen eller den særs beryktede omgangssyken enda =)

Skrevet

Hvis du finner ut av noe som kurerer det, vær så snill å si fra!!

Jeg vil bare yte min medlidenhet...... Får det der hver kveld for tiden og spesielt når jeg er sliten og VIL slappe av. Klarer ikke sove eller noe.

Kjøpte meg en film i går, Aliens, rigga til med te og frukt og teppe.. Men fikk jeg sett filmen? Nei !! Måtte gi meg etter halve for jeg hopper nesten av meg selv ut av stolen igjen da jeg klarer ikke sitte stille eller slappe av. Hater det:(

Skrevet

Jeg synes det hjelper litt å sove i ullundertøy... Blir værre om natten hvis jeg har vært i lite aktivitet om dagen..

Fysio sier det kommer av nerver som ligger i klem..

Skrevet

magnesium MAGNESIUM M A G N E S I U M

Mirakelmiddel mot urolige bein gravid som ikke gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...