Gå til innhold

"De som dessverre ikke kan amme"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei av å høre det der!

Hvor må en ha en unnskyldning for å slutte å amme?

Jeg liker ikke å amme, derfor slutter jeg! Aldri hatt brystbetennelse, ikke hatt såre brystvorter en eneste gang, nok melk, forholdsvis rolig og frisk baby...bla bla bla

Jeg liker ikke å amme! Min eneste grunn for å slutte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er jo mange som gjerne vil amme da, som virkelig er lei seg for at de ikke kan det pga forskjellige ting som du nevner.

Også er det mange som føler at de må ha en unnskyldning fordi amming er et hett tema og det snakkes så mye om hvor bra det er å amme.

Jeg tror at de som er de verste til å debattere og unnskylde hvorfor de ikke ammer her inne er de som innerst inne ikke er så sikre på valget sitt eller har prøvd nok.

De som vet at de har gjort det de kunne for å få til ammingen, men ikke klart det eller som deg som har tatt et valg og står for det er ikke så ivrige etter å debattere det heller.

Skrevet

Du trenger selvfølgelig ingen unnskyldning for å slutte, det er noe man bestemmer helt selv. Var usikker på hva jeg kom til å synes om amming selv jeg, før jeg fikk barn, men amminga har gått veldig greit, og jeg syns det er koselig og praktisk. Så jeg er blitt en skikkelig fan av amming :-)

Men har aldri skjønt det at mange tydeligvis føler de må ha en "god nok" grunn for å slutte. Dette velger man selv, og ingen andre har noe som helst med grunnen.

Skrevet

Enig. Er drittlei lange utgreiinger om at folk har blødd, svettet og grått og nesten dødd i sitt forsøk på å amme, og at de ikke har gitt seg før noen har tvunget de til å stoppe. Jeg gadd i hvertfall ikke å holde på sånn. Prøvde en stund, men synes ikke det var noe spesielt ille å stoppe. Tror heller ikke jeg vill ammet så lenge om jeg hadde fått det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...