Gå til innhold

Noen som har QUINNY SPEEDI vogn?

Anbefalte innlegg

Vurdere å skaffe denne da det ser ut til å være den eneste vognen som barnet mitt får plass til beina i (har ortose/skinne).

Hvor gammel var barnet ditt da dere tok i bruk denne vogna?

Hva med soving og sånn?, den ser jo sikkelig anti-lun ut.....

Er ryggen så "slarkete" å justere som det ser ut til?

Takk hvis noen har anledning til å svare :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137512585-noen-som-har-quinny-speedi-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke fornøyd med vogna. Synes den var kort i sittedelen, lite lun, bred mellom hjulene, dårlig sittestilling, liten handlekurv osv. Synes ikke vår var slarkete å justere, men jeg hadde den ikke lenge. Har hørt andre har klaget på dette.

Men den er god å trille da. Og tror nok barnet skal sove greit i den. Det viktigste for deg må jo uansett være at barnet får plass til beina sine!

Har hørt om noen som laget ett stroppe system med sånne bagasjestropper som de festet på understellet rett bak ryggen sånn at når de strammet den fikk de ryggen nesten helt rett (kronglete forklart men...) og det er mulig at du kan klare å finne ett universalt fottrekk som passer vognen sånn at du kan gjøre den litt lunere (evt. sy/få noen til å sy ett).

Har også hørt at bumperbaren (sportsbøylen) til oth passer på speedi, om du skulle ønske det.

Dessuten er ikke vogna av de dyreste, og det finnes mange billige fint brukte, så du kan jo fa tak i en billig en og heller selge den å kjøpe ny når dere tar av skinnen (om du ikke blir veldig fornøyd med vogna =))

Har du forresten sjekket tfk vogene? De er ganske brede, og en mye bedre vogn.

jeg har quinny speedi. Var fornøyd med den i begynnelsen. Kjøpte den om sommeren og da var jenta vår 7-8 mnd. Helt ypperlig da. Den var ikke så tett og det var nok deilig for henne når hun skulle sove ute og det var varmt. Hun sov godt i vogna. Så begynte hun å sitte mer oppreist og da merket jeg også at ryggen var vanskelig å justere. Den ble aldri så bratt i ryggen som jenta mi ønsket å sitte. Den har vært for liten for oss siden hun var 2 og jenta vår er ikke spesielt stor for alderen. Mao det er en vogn som man vekser fort ut av.

Jeg synes den egner seg dårlig til vinterbruk. Posen ligger ikke trygt, med mindre man kan låse posen fast i de stroppene eller kjøper en bøyle. Mao så kan barnet i posen, gli ut.

Av alle disse grunnene brukte vi den som "senter-vogn". Den lå bestandig i bilen til litt lengere handleturer. Ypperlig til dette, men kanskje litt dyr. Dessuten er den litt bred og enkelte butikker er ikke laget for brede vogner.

Men den er veldig god og lett å trille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...