Gå til innhold

positiv cb digital, men ikke selv så positiv....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har forsøkt å få nr 2 nå i 6 1/2 år og fikk endelig utslag på graviditetstest (2 forsøk med icsi). Med min historie hører det med 2 graviditeter (naturlige) som endte galt. Derfor har jeg nå så angst for at dette skal gå galt. Jeg er så negativ så jeg våkner midt på natta og ligger å vrir meg i flere timer, og dette er sikkert ikke bra for den stakkaren som forsøker å finne seg til rette der nede. Har litt små vondt innimellom også og da blir angsten enda større. Trodde tiden nå skulle være en lykkelig tid, men jeg går jo rundt og er engstlig hele tiden. Er det noen fler som har det slikt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg jo få si GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du er jo gravid! Men skjønner godt du er redd for å miste igjen. En kan jo ikke være sikker, før babyen har kommet ut egentlig......... Men du må nok prøve å glede deg for at du er gravid, gjøre det du selv kan for å holde på den, mer kan du ikke gjøre. Uansett er du gravid inntil det motsatte er bevist. Det hjelper ikke å "forberede" kroppen på at det skal gå galt. Om du skulle være så ueheldig å abortere, blir den sorgen like stor om du er forberedt på det eller ikke. Så min anbefaling er å prøve å nyte det så mye du klarer. For mye stress er jo ikke bra. Men skjønner godt du har det tøft, har abortert flere ganger selv....

klemmer

Skrevet

Hei Sjifra! Kunne skrevet dette innlegget selv... da Sofie "satt" hadde jeg det akkurat som du... en abort tre mnd tidligere gjorde meg kjempenervøs for at det skulle skje igjen.. også fikk jeg ikke sove fordi jeg tenkte.. også tenkte jeg at jeg kom til å miste fordi jeg ikke fikk sove... også.. også... sov ikke på natten mellom rd11 og rd14 selv om jeg da visste jeg var gravid..

Redningen for min del den gangen ble akupunktur! Fikk beroligende og energigivende nåler annenhver dag, og det hjalp meg masse! Både fordi jeg følte jeg gjorde noe for lille go'egget - og fordi det gjorde meg mer avslappet... fikk sove igjen - og alt ble litt bedre... Hyppig testing av hcg til å begynne med hjalp også.. da så vi at det gikk riktige veien..

Vet ikke hvor du bor, men det finnes hvertfall akupunktører i Oslo som har spesialisert seg på dette med graviditeter.. hvis det er noe du kunne tenke deg..

Skrevet

takk for hyggelig tilbakemelding. Skal ringe inn for resultat av blodprøve på tirsdag og hvis verdiene er gode begynner jeg med akupunktur. Utrolig godt å høre så positive svar fra dere begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...