Gå til innhold

Er det vanlig å skifte bleie på babyen om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør dette 1-2 ganger pr natt. Han er 11 mnd nå, og nå skrek han nettopp, og bleien er kjempe full med tiss! Jeg skifter på han i senga mens han sover, og han legger seg til når jeg er ferdig og sover videre.. Han får havregrøt med ca. 2 dl vann i pluss pupp før han legger seg. Dette blir kanskje litt mye veske?? Min første sønn skiftet jeg bleie på til han var 1,5 år på natta. Han drakk melk på flaske før han la seg. Jeg vurderer å droppe kvelds puppen, men det er jo så koselig også da...

Skrevet

jeg har aldri bytta bleie på natta. Dvs om hun bæsjet byttet jeg, selvsagt:)

Skrevet

har ikke byttet bleie på natta siden hun var 4-5 måneder gammel...

Bortsett fra hvis hun har gjort store ting da, det har vel skjedd to/tre ganger de siste to årene...

Mulig at det er uvanlig...??

Skrevet

Jeg slutta å skifte bleie fast på nettene på lillebror når jeg slutta og fullamme da han var ca 7 mnd. Noen netter skiftet jeg fremdeles mens jeg ammet på nettene, men sluttet å amme på nettene etter et par uker, og da slapp jeg også å skifte bleie på han.

Det er jo bare positivt at han får i seg masse væske! Jeg har fremdeles en pk med bleier på rommet i tilfelle, men lenge siden jeg har brukt av dem.

Skrevet

Bare hvis hun har bæsjet.. Har ikke skiftet på mange mnd på natta. Hn er 9 mnd.. Men om hn hadde vært urolig, ikke fått sove pga masse tiss, så hadde jeg skiftet selvfølgelig..

Skrevet

Her bytter vi nesten hver natt, og guttungen er to år gammel.

Han har alltid tisset veldig mye, så han tisser stort sett gjennom både bleie og pysj hver natt.... Ingen bleier som holder tett...

Skrevet

Skifter aldri om natten. Om hun har bæsjet så vurderer jeg. Hun bæsjer aldri om natten egentlig. Det skal ikke være nødvendig å bytte på så store barn.

Skrevet

Skifte bleie på en 1 åring på natta?? Er det mulig å ordne seg sånne uvaner?

Sluttet å skifte bleie på mini når han var 5 uker, av den enkle grunn for å ikke lage unødvendige uvaner.

Han har forsåvidt aldri vært sår i stumpen, eller vært urolig på natta.

Skrevet

Jeg bytter bare hvis han har bæsjebleie, ellers lar jeg han bare sove. Han våkner bare skikkelig opp, og den vanen vil jeg helst ikke ha når han blir eldre :)

Skrevet

Har aldri gjort det så lenge det bare er tiss i bleia. Hun har aldri hatt sår stump eller bleieutslett.

Skrevet

Men saken er at hvis jeg ikke skifter så er han urolig. Det skjønner jeg, for vi snakker kjempe tunge fulle bleier med tiss. Og hvis han sover videre (jeg pleier å skifte på han før jeg legger meg) og jeg ikke skifter på han så tisser han mer senere og det går gjennom pysj og alt blir vått. Til dere som ikke bytter bleier: Får ungene deres i seg like mye væske som mitt barn før leggetid???? Burde jeg gi mindre væske?

Skrevet

På Lucas skiftet vi så og si aldri bleie om natten (han bæsjet ikke altså :) )

Mina måtte vi skifte på til hun var kanskje 2-3 mnd. Og av ov til nå, viss hun er syk og sånt, hun er 8 mnd

Skrevet

men TISSbleie har jeg aldri byttet på noen av de om natten

Skrevet

Gutten min er 9 uker og jeg bytter ikke tissebleier, kun de med bæsj i om natten. Liker det ikke, for han blir veeeldig våken av det sterke lyset på badet og er ikke lett for å få til å sove igjen. Ingen måte å dimme lyset på, og har prøvd å ha det av og kun på i gangen men da så jeg jo ingenting...

Skrevet

Nei, det har vel bare skjedd noen få ganger. Et par ganger hadde hun bæsjet, og en annen gang tisset så mye at det var vått over alt...

Som regel er bleien full når hun våkner da..

Skrevet

Jeg skifter alltid på han i sengen med lyset av, det kommer bare litt lys inn fra rommet ved siden av så jeg ser hva jeg gjør. Han sover videre uten å våkne når jeg skifter på han..

Skrevet

Det handler vel ikke om å legge til seg uvaner, men om at noen unger tisser gjennom alt av bleier, og dermed MÅ skiftes på.

Eller ville du ha latt en unge ligge og hylgråte i en søkkvåt pysj i en våt seng?

Skrevet

Om d er bæsj hender det jeg skifter..ikke alltid jeg merker det pga at hun sover over natta..

Skrevet

Skiftet bare på datteren min da hun var nyfødt og skrek for å få mat. Hun begynnte å sove hele natten da hun var 2 mnd, så etter det bytta jeg ikke bleie på henne om natta, Hun bæsja heller aldri om natta, så følte det ikke var noen vits i å bytte tissebleie. Å ikke var den søkkvåt når hun våknet om morgenen heller.

Skrevet

Har bare byttet bæsjebleier på natta.

Skrevet

Jeg må også skifte bleie på natten/morgenen på min 15 mnd gamle gutt, fordi han er gjennomvåt, og til og med pysjamasen er kliss våt?

Lar du ungene dine svømme i piss fordi det er en uvane å skifte på natten?

Skrevet

Har du vurdert å prøve ny type bleier på natta?

Her måtte vi begynne med str 7 (libero, ikke up&go), når minsten var litt over året, fordi han tissa gjennom alt annet.

Lar for all del ikke ungen svømme over av piss....

Skrevet

Selvfølgelig. Har prøvd flere typer bleier men likevel blir han våt. Utrolig slitsomt både for han og for meg.

Skrevet

Kun hvis det er bæsj eller at hun har tisset gjennom :)

Hvis han tisser gjennom bleiene hver natt så er det kanskje lurt å prøve en ny type bleier? eller en større str?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...