Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har god erfaring med operasjon(brenning av cyster). Har fått innkalling til operasjon nå, men vet ikke om jeg vil ta den. Har mer lyst å prøve prøverør først. Noen som har erfaringer som de vil dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har hatt ein liknande operasjon. Måtte operere fordi eggstokken hadde snurra seg pga hormonbehandling. Dei svidde hol på ein del cyster med det samme dei var der inne. Etter operasjonen har eg for første gong i mitt liv opplevd regelmessig mens, og hormonprøvane mine er blitt veldig bra. Det var og svært lite ubehag i forhold til operasjonen.

Eg har høyrt om mange som er blitt gravid ved hjelp av ein slik operasjon, og ville derfor valgt det først.

Eg er ikkje gravid enda, og skal derfor i gang med inseminasjon og eventuelt prøverør. Ved prøverør må du gjennom slitsom og langvarig hormonbehandling først, men oddsen for å bli gravid stiger kanskje. Dessuten er det dyrt. Dersom du får el etter ein slik operasjon og blir gravid, så har du jo klart det (nesten) på egen hånd:)

Men dette er jo ditt valg, men eg ville nok ha snakka meir med legen og fått forklart kvifor han/ho meiner ein slik operasjon kan hjelpe deg.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har tatt operasjonen, og jeg tror den er en bagatell i forhold til hormoner ved prøverør. Vi ble henvist til prøverør 7 mnd etter operasjonen siden vi ikke hadde blitt gravide ennå, men vi greide det etterpå. Vi var faktisk gravide når legen henviste oss videre.

er kjempeglad for å ha sluppet å gå gjennom hormonbehandlingene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...