Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Er det normalt at innstikkstedet er kjempeømt og sårt( rett og slett vondt er det I preparatomtalen står det at det kan svi "litt" rett etter innstikk- dette er mye mer enn litt.... Jaja bare den virker så...
kona til kona har født Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jeg opplevde ikke noe ubehag i forhold til sprøyten, men jeg vet ikke noe om det er uvanlig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg har hatt det slik et par ganger. Svir masse,er ømt,rødt og klør i et par dager. Legen min sa det var sikkert bare en liten allergisk reaksjon, ikke noe særlig å bry seg om.... :-) Lykke til!
callmebecka Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hei. Jeg har brukt EL sprøye et par ganger, men aldri merket noe spes vondter etterpå. Men husker fra andre sprøyter tidligere i livet at det kan svi ganske mye i etterkant, og at forklaringen har vært som anonym over her skriver, en veldig lokal allergisk reaksjon. Bare husk at den kan gi falskt positivt utslag på graviditets tester i en ca. 10 dager. Lykke til!!!!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 Ja det var sikkert bare en lokal allergireaksjon. Er bra nå. Jeg er nå vant med å sette sprøyter også (sykepleier) - men ikke på meg selv he-he.. Men jordmor på stork sa nå at timingen var super, så da har vel sprøyta gjort det den skulle ihvert fall. Og jeg skal IKKE teste for tidlig slik at det kan gi falsk pos - for en nedtur det hadde blitt. Takk for påminnelsen Callmebecka:)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Hei! Godt at du ble bra igjen da, Gitte! Jeg er bare litt nysgjerrig jeg -hva er denne sprøyten? Når tar dere den, og hvilke virkning har den?
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 Sprøyten jeg tok heter Pregnyl og setter i gang eggløsning. Er praktisk når du skal til DK og lage barn Da vet du nøyaktig når eggløsning kommer og kan time i forhold til inseminasjonen. Tar ultralyd av follikkel ca syklusdag 11-12 og utifra størrelse anbefaler gyn når du skal sette sprøyta. Eggløsning kommer så 36-40 t senere.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 22. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2008 PS: En slipper da å stresse med EL-tester "døgnet rundt" og hive seg på et fly... Får litt bedre tid å planlegge. Men EL_tester gjør jo jobben de også.
eva37 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Bare lurer på om det er nok med kun eggløsningssprøyte, eller må man gå på hormoner i tillegg? Dersom jeg ikke blir gravid denne gangen(Skal teste om en uke) så vil jeg gå over til sprøyte for å time inseminasjonen mer nøyaktig, og ikke minst vite når jeg skal dra litt . Kunne tenkt meg å slippe å ta hormoner da jeg har regelmessig syklus og ikke helt ser behovet for det når jeg får eggløsning i naturlig syklus. Jeg har ihvertfall alltid fått positv eggløsningstest. Har lest engang at på Nordica tar de ofte dobbel inseminering.Stemmer det? Burde ikke være nødvendig hvis man tar sprøyte og eggløsningen kommer etter ett visst antall timer. Begynner å bli ganske lei av de testene nå ja.. :0)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 22. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2008 Ser ikke noen grunn til å ta hormoner hvis en har EL av seg selv. Men sprøyte kan du vel ta uansett, så slipper du å teste så mye ja Dobbel inseminering på Nordica aner jeg ingenting om, men skjønner ikke hvorfor de skulle gjøre det, må jo uansett være opp til en selv? (Du må vel betale tenker jeg..) Men jeg tror uansett de er tilhenger av ELsprøyte og da ser jeg ihvert fall ikke nødvendigheten nei, som du nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå