Gå til innhold

jentenavn på B??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle gjerne kalt opp jenta som kommer etter pappaen. men syns det er utrolig vanskelig å finne et søtt navn på B. gutten vår heter elias og syns ikke det passer da med et traust jentenavn som brynhild eller borgny for eksempel.

skulle gjerne hatt tilbakemelding på hva andre syns om disse navnene: Belinda, Bettina, Benita, Belicia

syns det er så vanskelig. egentlig ser jeg for meg en liten Emma eller Emilie, men da blir liksom begge ungene oppkalt etter meg som også har E som førstebokstav.

Eventuelt andre forslag til B- navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også jentenavn på B er vanskelig. Likte ikke så godt forslagene dine men jeg liker Benedickte og Beatrice!

Skrevet

Av dine synes jeg bare Bettina går an.

Ellers er Benedicte mitt absolutte B-jentenavnfavoritt, og det passer jo godt til Elias.

Eller Bianca?

Skrevet

Bettina Emilie, da?

Britta

Benedikte

Skrevet

takker for Ærlig svar:) ! syns også benedicte er fint, men litt tungt. Beatrice blir kanskje litt for engelsk. vet ikke hvordan jeg skulle uttalt det på norsk? - "Betris" ?

Hi

Skrevet

bianca var kanskje litt kult og litt søtt. uvant, men skal tygge litt på den:)

Hi

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner hva du mener. Har selv lett etter jentenavn på B i oppkallingsøyemed. Hva med:

Bea

Brita

Birgitte

Billie

Bella

Birte

Babette

Bianca

Bertine

Og så syns jeg Betina er et fint navn :)

Elias og Bertine og Elias og Betina klinger fint.

Hva syns du?

Skrevet

hmm Bertine har jeg ikke tenkt på.. det var jo egentlig litt søtt, og har heller aldri kjent noen med det navnet. eneste at jeg jeg egentlig ikke vil ha et navn med r i siden barnefar er bergenser men ikke jeg. men ikke noe dumt forslag. liker også bianca bedre etter å ha fått tips her inne:) mener pappaen foreslo dette navnet for en stund siden, men tror jeg avfeide han litt for kjapt :-/

er enig i at betina er det fineste av de jeg selv kom med som forslag, men føler at jeg er litt på jordet med forslagene selv. de er så uvant. vet ikke om det er min jente som kan hete det liksom..

de andre navnene likte jeg ikke, desverre.

flott med ærlig innlegg, og inspirasjon til å lete videre etter et b - navn! takk takk!!

Hi

Skrevet

bettina emilie blir litt for tungt. tanta blir kalt britta. ikke meningen å være negativ. syns det er veldig bra at du kommer med forslag:)

hi

Skrevet

Synes Bianca er det fineste av navnene som er kommet fram her. Bettina er vel greit nok også.

Ellers liker jeg Beate, Berthe, Birgitte, Belle...

Skrevet

Beate er jo fint. og Berit kanskje?

Elias og Beate

Elias og Berit

De ser jo bra ut sammen vel?

Skrevet

Elias & Emilie er jo bare helt nydelige navn sammen (og alene). Synes det er koselig med E på begge barna. Eventuelt Ebba, da får du B i navnet også.

Ellers likte jeg Bettina godt - det er vakkert. Hva med Elisabeth? Da får du jo -beth på b + E som forbokstav.

Skrevet

Bianca er fint det:) er selv stor fan av Betina!

Jeg liker ikke Belinda, Benita eller Belicia...

Skrevet

Jeg har selv lett etter fine jentenavn på B ettersom begge bestemødrene har navn på B, men det er jammen ikke så mange å velge mellom

Jeg liker disse - men noen av dem tror jeg du har forkastet allerede:

Birgitte

Birgit

Benedikte

Bertine

Bianca er i grunn kjempefint. Det er et navn jeg ikke ville valgt selv tror jeg, men jeg ville syntes det var kjempefint på andres barn. Husker jo Bernhard og Bianca- tegnefilmen om de to små musene - tror jeg det var.

Belinda, Benita og Belicia synes jeg ikke noe om. De blir for rosa og dollete for meg.

Beatrice kan jo gå an. Ikke min favoritt, men et helt greit navn. Jeg ville uttalt det Beatris.

Skrevet

Beata? Beate?

Bente

Bella

Billie

Skrevet

Kjenner ei Beatrice - det uttales Beatris (med lang i). Et flott navn! Hva heter denne pappaen som du vil oppkalle etter da? Heter han f.eks. Nirger kan du jo gå for Birgitte, heter han Bent kan du gå for Bentine etc... Av de navnene du nevner er det kun Bettina jeg synes er brukbart. Ellers, hva med:

Elias og Betine

Elias og Beate

Elias og Barbro

Elias og Berthea

Elias og Betsy

Elias og Birgith

Elias og Birte

Skrevet

Bettina er et nydelig navn=) ville selv gått for dette om det var jeg som skulle velge et jentenavn med forbokstav B. Ellers er både Beatrice og Benedikte fine navn.

Skrevet

Hei! her var det kommet mange fine svar siden igår, så arti:) pappaen heter bjørn, men har også aner fra chile, så han tenker litt mer på spanske eller italienske navn. han foreslår Bonita. det betyr vakker eller søt på spansk. prøver her å si det noen ganger for meg selv, men blir ikke helt fortrolig med det, selv om tanken er god da:) han liker visst også bianca. fikk han til å si bertine høyt da, men den skarringen på r en krasjer litt for meg. - med all respekt for bergensere altså! tenker ikke noe på dialekten ellers, bare når det gjelder å finne navnet til vårt barn.

Hi

Skrevet

Brit

Brita

Bodil

Bolette

Berljot

Birgit

Birgitte

Bettine

Berha

Skrevet

Jeg også tenker på de to musene:) ja, vil ikke ha navn med r i... hvorfor gjøre det lett når man kan gjøre det vanskelig.. he he. ser det er flere som nevner at Beatrice utales beatris med lang i. var penere enn jeg trodde da:)

lykke til med navnevalg!!

Hi

Skrevet

Da må det vel bli Bella, da eller?

Skrevet

gikk inn på navneguiden og så hva det betydde. - vakker:) søtt det da!

hi

Skrevet

Hva med Billie da - det er sjarmerende synes jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...