Gå til innhold

Når har dere tenkt å begynne med fast føde?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal ihvertfall vente til han er 4mnd. Har tenkt å prøve å fullamme til 6mnd, men jeg får se ann hvordan det går. Får jeg beskjed av helsesøster om å starte med grøt tidligere enn 6mnd så gjør jeg selvfølgelig det.

Tja, jeg tror jeg vil vente så leneg som mulig frem mor 6 mrd. Med førstemann var jeg mer ivrig etter å gi grøt og begynte når hun var ca 5 - 5 1/2 mrd gammel, men med nr 2 håper jeg å kunne dra det lengst mulig; synes det er så greit og lettvint med pupp.

Skal vente lengst mulig vi og:) Foreløpig holder det ihvertfall med pupp, og han sover hele natta. Med eldstejenta begynte vi med grøt like før hun var 6 mnd. Da begynte hun å kreve pupp hver time!!! Da fant vi ut at hun trengte mere mat.

• 4 uker senere...

Annonse

Gutten min er blitt 4 månder og jeg har allerede begynt å gi han en tsk med barnegrøt på kvelden. Ellers ammer jeg han hver 2 - 3 time. Jeg merker at han sover lengre på natta når han får litt grøt. Jeg syntes ikke det er noe i veien med å introdusere barna for litt fast føde fra 4 mnd. Han virker som han liker det veldig godt. Det må også sies at jeg blander grøten veldig tynt flytende med morsmelk :)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...