Gå til innhold

Er det vanlig å miste flere ganger på rad?

lille2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er sjansen større for at det går bra den andre gangen. Mistet i ma i mars. Er nå gravid på nytt. Håper så inderlig at det går bra denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, både og. Tror ikke det nytter å bekymre seg over det. Høres fælt ut, men man må ta det som det kommer. Det er en grunn til at du må ha tre SA før du blir sendt til utredning..

Ikke så trøstende dette her, men det er liksom dette som er fakta.

Lykke til

Skrevet

mistet selv for andre gang på rad idag,har ingen barn fra før ,å skjønner godt dine bekymringer...

Men man må prøve å tenke på det positive, å ta ting som de kommer:)

Ønsker deg virkelig all lykke til med den lille spiren du har.):):)

Skrevet

Jeg fikk beskjed på sykehuset etter utskrapning at det var lurt å vente en mens før man begynner å prøve, fordi det er litt større risiko for ny SA. Han fortalte at en av seks svangerskap endte i abort. Hvis man venter så er det som å kaste terningen på nytt.

Nå som du allerede er gravid, så er det for sent å vente. Krysser fingrene for at det går bra for deg.

Skrevet

nei det er ikke vanlig å miste flere ganger på rad. Har man hatt en SA faller selvfølgelig % for at man skal miste på nytt.

Slapp av og nyt svangerskapet, kroppen ville ikke tatt imot et nytt egg hvis den ikke var klar.

Skrevet

Jeg har mistet tre ganger nå...håper ikke det er unormalt. Har en veninne som mistet 3 ganger og ble gravid på 4. forsøk, så tror ikke det trenger å være noe galt selv om man mister mye. Prosenten skal falle ja..leste ett sted at det var kun 1% som mister mer enn 3 ganger når hjertet har begynt å slå..håper det er sant!!

Skrevet

Det er mye som er "normalt" i svangerskapsverden. Mange opplever aldri å miste og går gjennom gode svangerskap. Andre av oss må slite langt mer. Mest sannsynlig går det bra med deg neste gang. Men skulle det ikke gjøre det, så gi ikke opp. Jeg har mistet i 2 MA og 2 SA før jeg endelig ble mamma. Ikke er problemfritt svangerskap og jeg mistet den ene av to tvillinger. Men sitter her med en nydelig sønn som jeg er usigelig takknemlig for.

Ei venninne har opplevd tilsvarende og jeg kjenner mange som har mistet en og to ganger. Legen sa til meg at oddsen for å miste fire ganger på rad var 0.2 prosent. Det skjedde meg likevel, men som sagt så er oddsen statisktisk sett større for at svangerskapet går bra for hver gang.

Lykke til.

Skrevet

Nei, sjansen er akkurat den samme som forrige gang. Hadde MA uke 8+5, og legen sa at en av seks mister, og at det er som å kaste terningen på nytt neste gang. Sjansene er derimot litt større for ny SA, hvis man ikke venter en mens før man blir gravid.

Jeg mistet en gang tidlig 6 mnd etter sist MA. Har fått en datter igjen etter det på 7 mnd.

Skrevet

Hei anonym,

du har forsåvidt rett i at sjansen er like stor i den forstand at man kaster terning på nytt og kan teoretisk få hvilket utfall som helst. Men forsøker man å kaste terningen mange ganger vil man nok oppleve at det er sjelden man får yatzi etter yatzi etter yatzi uten å være innom noen kast med andre tall i blant... Teoretisk er det like stor sjanse for at vi som har hatt MA før får det like gjerne som de som ikke har hatt MA før kan få det neste gang de blir gravide. Men tilfeldighetens spill er nå likevel oftest slik at man får jevnet ut "uflaksen" noe og ikke får samme utfall på terningen hver gang. Statistisk er det i hvert fall mindre og mindre sjans for å kaste ny yatzi for hver gang man har oppnådd en.

Dette var det en lege som sa til meg - og som hobby yatzi spiller må jeg jo samtykke. Dersom det ikke ligger noe "feil" hos en av partene.

Skrevet

Hei

Jeg har mistet to ganger på rad nå. En gang i uke 6 og en gang i uke 10. Nå er jeg gravid igjen og har kommet til uke 6. Jeg klarer ikke slappe av før jeg har vært på ultralyd og sett at det er liv der inne. Vente tiden blir så veldig lang og en har så mange bekymringer. Men håper de går bra nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...