Gå til innhold

Hvor lenge må man vente med sex etter at man har fått satt inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral på fredag. Blødde litt, men GY sa at det var pga selve innsettningen. Nå blør jeg ikke i det hele tatt.

Spiralen ble satt inn ca en uke etter siste blødningsdag (med tanke på sikkerhet osv...)

Når er det trygt, med tanke på graviditet, og kan man evt bruke kondom eller er det fare for infeksjon osv når det er så tett opptil innsetting?

Skrevet

jeg har satt inn hormonspiral to ganger og har aldri hørt at man må vente så så lenge med samleie. jeg hadde i hverfall siste gangen sex samme dagen. den vil hindre at egget fester seg med en gang. Men det er greit å være litt forsiktig første gangen siden man ikke veit om de trådene er klippet korte nok. Jeg måtte tilbake til legen for samboeren min fikk stikk på tuppen av ... ja du veit hihi.

Skrevet

Takk for svar!

Trodde heller ikke at man måtte vente, men prøvde å lese i pakkningsvedlegget. Ble ikke klokere av det, ble bare enda mer usikker! Godt tips ang trådene, vi prøver og satser på at det går bra=)

Skrevet

Fikk beskjed om å vente med samleie og karbad i 3 dager pga. infeksjonsfare.

Men spiralen "virker mot svangerskap" med engang den er satt inn.

Skrevet

Nå ble det plutselig litt vanskelig igjen.

Det virker jo logisk, men har ikke lyst til å vente;) sa legen noe om hvis man bruker konndom, med tanke på bakterier og infeksjonsfaren osv?

Skrevet

Det sa hun ingenting om. Men det tror jeg ikke er noe problem.

For det er jo kroppsvæskene som står for evt. infeksjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...