Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... Er så overbevist om at det er selve befruktningen av egget som er problemet her. Vet ikke hvorfor jeg tror det, men har jo aldri sett en positiv test så det er jo ikke det at jeg mister.

Er SÅ sikker på at det klaffer på første forsøk. For så lenge et egg ligger og koser seg sammen med 100 000 rumpetroll, så må da vel 1 av dem få lov å slippe inn?!? Har faktisk ikke tenkt så langt at det kanskje IKKE klaffer. Hmmm... da slår vel sannheten hardt ned tenker jeg :)

Er det bare jeg som tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må vel innrømme at jeg har vært innom tanken jeg også. Har heller aldri hatt en positiv test, og alltid tenkt at bare klinikken hjelper oss med befruktningen, så skal det gå bra.

Men nå som jeg ruger, må jeg si at jeg har mista litt av den optimismen. Det er jo så fryktelig mange hinder på veien...:/

Ruger du nå eller?

Skrevet

Nei, ruger ikke ennå. Men hvis alt går etter planen blir jeg ruger i uke 18 :) Og det er jo ikke lenge til :)

Skrevet

Jeg tenkte akkurat på samme måte på første forsøk...Hva kunne egentlig gå galt om man bare får egget befruktet liksom..? dessverre for vår del så har det ikke gått sånn som jeg tenkte, er i mitt femte forsøk nå og har fått egg befruktet hver gang. Men håper på bedre lykke for deg:-) Jeg tror det er viktig å være positiv!!

Tvitvi

Skrevet

Hei Turbo:))

Jeg tenkte AKKURAT som deg da jeg gikk i gang med første forsøket:))) Allikevel, da egget var vel befruktet og plassert i livmora snudde optimismen av en eller annen grunn... Du får prøve og holde på den positive tanken:)) Dette skal gå veien!!

Uke18 nærmer seg med stormskritt!! Før du vet ordet av det ruger du!!

Skrevet

Uke 18 er ikke lenge til nei! Jeg syntes spesielt dagene fra jeg begynte på Gonal-f og frem til uttak gikk utrolig fort. Veldig spennende dager du har foran deg, jeg krysser fingrene for at det går veien:)

Skrevet

Hei der!

Jeg har også tenkt sånn. Skal ha icsi og da blir det jo befruktning.....

Men nå når jeg har begynt spraying er jeg ikke like optimistisk. Tenk hvis jeg ikke får ut noen egg???? Ja, har vel begynt og forstå at det er mye som skal klaffe! De har ikke funnet ut noe feil med meg, så jeg vet ikke om det kan bedre oddsene!? Nei, vi får bare krysse alt vi har for at dette går veien for oss alle:0)

Skrevet

Jeg tenkte ikke sånn i det hele tatt før første forsøk.

Hadde bestemt meg 100% for at jeg aldri kom til å bli gravid,tenkte ikke på hvorfor.

Når eggene var befruktet skulle de jo også feste seg og det kom aldri til å skje....så ble ganske overrakset ja!!

Men så bra at du er så opimist!!Jeg heier jo som bare det her og håper for alt i verden at det klaffer for dere nå!!

Er veldig spent på hva de får ut og hvordan befruktningen blir:-)

Skrevet

Jeg har tenkt det samme som deg. Men når man aldri har opplevd å være gravid i livmora, så vet man jo ikke hvordan et egg vil trives der (festes og bli der...). Derfor har jeg vært heller nøktern.

Og det er 30% som blir gravide ved IVF/ICSI ved tilbakesetting av befruktet egg. Ikke meninga å drepe optimismen din, men det kan være bra å være realist også.. Lykke til med forsøket. Håper du er blant de 30 prosentene!

Skrevet

Hei Turbotrollet!

Jeg tenkte akkurat sånn deg, og var 100 % sikker på at dette skulle klaffe! Helt til de siste dagene i rugeperioden (testet i tillegg negativt på rd 10), da veklsa følelesen mellom skuffelse og tro mange ganger om dagen! Jeg tror jeg tjener på å være positiv! Hver eneste måned når vi har vært prøvere (2,5 år), så har jeg vært sikker på at "denne gangen kommer ikke mensen". Men den har jo kommet da!

Men; nå sitter jeg her med en positiv test, og ingen mens!;) Har litt problemer med å fatte det, og gleder meg til ultralyd 8. mai, for at også andre kan konstantere at jeg er gravid!

Lykke til, Turbotrollet! Det årnær seg for snille jenter!(¨,)

Skrevet

Tror den holdningen du har Turbo er veldig viktig jeg i en slik prosess. Selv om det "bare "er 30% det klaffer for er det litt vanskelig å lese statestikk. Du er ung, ikke noe galt med hverken deg eller mannen, så oddsene er nok bedre for dere enn andre mht alder osv.

Vet dette kommer til å ordne seg jeg Turbo... he he, talast

Ps. Var kaken god i går ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...