Gå til innhold

noen med svangerskapsforgiftning her??? hjelp...

Fullrulle86

Anbefalte innlegg

er selv 35+5 og har stigende blodtrykk. det er ikke ekstremt høyt ennå, men stiger sakte men sikkert (135/95). er ekstremt hoven, mistet følelsen i 3 fingre og hodepine... men har bare 1+ i proteiner, så ingen fare ennå men tegna er der! sitter her spent å venter på blodprøvesvar fra sykehuset... håper det går bra! mannen er i nordsjøen så jeg håper ikke det blir noe hasegreier... Skal til ny kontroll om 4 dager... er litt bekymra nå...

Fortsetter under...

Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har begynnende svangerskapsforgiftning, uke 31+1. Blodtrykket er nå 145/95, har en del vondt i hodet og hovner opp litt, men ikke voldsomt. urinen er fortsatt fin. Jeg har fått beskjed om at det eneste jeg kan gjøre er å hvile mye, og stiger blodtrykket, blir det blodtrykksmedisin. Kontroll en til to ganger i uken. Det viktigste er at du tar kontakt med sykehuset om du føler at formen blir dårligere. Du er heldigvis kommet så langt i svangerskapet at barnet er ferdig utviklet. Lykke til.

Tusen takk for svar.o) har blodtrykksmåler her hjemme (blir kanskje mer stressa av det hehe..) men skal til kontroll igjen i morgen... huff har så vondt i hodet i dag, men blodtrykket har ikke steget noe særlig så satser på at det har en annen grunn:o)

Annonse

jeg har ikke forgiftning men høyt blodtrykk. det går opp og ned som en jojo så det er ganske slitsomt. har vært lagt inn til observasjon på sykehuset, men er sendt hjem igjen nå... huff håper di snart setter meg i gang for dette orker jeg ikke! hvordan går det med deg da?

Du får være glad det bare er blodtrykket da. Jeg hadde kontroll igjen i går, da hadde blodtrykket sunket til 160/94. Men, fikk beskjed om at jeg nok ikke kom til å gå helt til termin. Legen håpet at det holder seg stabilt de neste to ukene. Jeg har ikke lyst til føde helt enda... Det eneste jeg kan gjøre er å vente å se.... Skal ha to til tre kontroller i uken fremover, så jeg får nok å finne på...

godt og se at det er flere av oss...

Jeg er i uke 31 nå og fikk konstatert begynnende svangerskapsforgiftning på tirsdag. Da fant de proteiner i urin og blodtrykket var steget litt, 145/80

Fikk ny kontroll torsdag, da hadde jeg begynt og få mye vondt i hodet, og jeg er litt småkvalm til tider... Dovner også bort i fingre og hevelsene kommer og går..

Skal til ny kontroll nå i morgen (mandag) og gruer meg litt...

Har tatt det helt med ro i helga og håper at det hjelper, men vil liksom ikke bli lagt inn de to siste månedene...

Hva gjør de da, hvis man blir lagt inn?

observerer de bare og lar deg ligge helt til termin eller setter de igang tidligere?

Vel lykke til videre jenter!

Jeg var på kontroll på lørdag. Da hadde jeg spor av protein i urinen, men blodtrykket var ikke steget noe, lå på 150/94. Jeg fikk komme hjem, men skal på kontroll igjen i dag. Om man skulle bli lagt inn, så følger de med på blodtrykket og urinen og sjekker at barnet har det bra. Så lenge begge har det bra gjør de ingenting. Men, med en gang det begynner å gå utover barnet, eller at en selv blir skikkelig dårlig, setter de igang fødsel, eller keisersnitt. Det var iallfall det de sa til meg. Vi skal være glad vi får være hjemme, og håpe at vi slipper å føde for tidlig.

• 2 uker senere...

Min fødsel skulle også bli igangsatt, men blodtrykket fortsatte å stige veldig, så det keisersnitt. Egentlig var jeg glad til, for jeg hadde fått ganske så vondt i magen den dagen, og nesten ikke sovet noe natten før. Vi skal hjem med vårt lille nurk nå på fredag. Det blir litt skummelt, men veldig deilig også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...