Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dagen er helt grusom...

Er helt overbevist om at vi får enda en skuffelse..Satte inn 2 egg på torsdag. Er begynt å gjøre meg klar til nedtur....Jeg tenker hele tiden at vi har jo bare hatt motgang hittil, så hvorfor skal vi lykkes nå..

Opp i alt dette sliter jeg med at klærne er blitt for tange,,bh`n for liten og dette før jeg er gravid.

Vet at om vi sku være så heldig, blir det enda trangere, men det er noe helt annet. Er verdt det da.Føler nå at det er for ingenting..

Trener nesten hver dag og spiser meget sunt,så er jo ingen grunn til at jeg skal legge på meg.

Samboeren min sier at det bare er tull, at jeg bare har godt av å få litt på kroppen, men det er ikke det som er viktig føler jeg, det er hvordan jeg føler meg.

Tenker at det må være medisinene som gjør dette.

Noen som vet/har følt det samme?

Huff, ble mye klaging nå, men måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg trener også jevnlig, og holder på å bli sprø av at formen ikke tilsier at jeg kan trene for tiden. Hadde store planer om å trene i dag, men pga store smerter i magen må jeg bare la være. Jeg føler meg oppblåst og rett og slett ute av form.

Men samtidig prøver jeg å tenke på at dette er noe jeg må igjennom hvis vi skal få barn. Nå er det bare å krysse fingrene for at det går bra. Stemmer det ikke at du hadde innsetting samtidig som meg, 16. april? Fikk du noen egg på frys eller?

Klem

Skrevet

Takk, var godt å høre at noen andre og føler det sånn.

Ja det er nåkk bare noe vi må igjennom for å få barn, men føles håpløst når jeg ikke en gang kan si jeg er gravid.

Jeg satte inn 17 april, så vi er ganske likt der ja.

Nei, fikk ingen på frys. De klarte ikke å finne mer enn 4 spermier,3 ble befruktet, men ett av de falt bort så da satt vi igjen med bare to.

Det ene var delt i 4 og det andre i 8. Vet ikke hvor bra det er da.

Vi ble anbefalt på det sterkeste at vi satt inn begge, så da gjorde vi det.

Er helt rart å tenke på det kan være to som fester seg og vokser til

(litt skremmende også) ,men de sa at sjangsene for at det skal bli to er liten.

Fikk du noen på frys da?

Skrevet

Ja, tenk om det blir tvillinger!!:) Og åtte-delt høres jo veldig lovende ut, er ikke det et bra tegn?

Jeg fikk ut ni egg, og fire ble befruktet. Alle disse var fine ved innsetting, så da fikk vi inn ett og tre på frys. Mamma lurte på hvorfor de ikke satt inn alle sammen..haha

Kan jeg spørre hvor du hører til, og hvor gammel du er? Jeg må si at jeg egentlig kunne tenkt meg å få inn to jeg da. Får man tvillinger, så slipper man jo å gå gjennom alt det her en gang til..hehe

Skrevet

Dette innlegget var som jeg skulle skrevet det selv.....

Føler meg helt ute av form. Buksa er så trang at jeg har gått med knappen åpen i dag. På hotellet går jeg bare og subber i treningsbukse og t-skjorte. Puppene begynner og vokse, jeg har masse luft i magen, kvalm om jeg ikke spiser ofte nok, trøtt som en strømpe og sover ENORMT mye....Alle disse tingene skyldes muserakettene som jeg setter morgen og kveld...Æsj:(

Skulle vi mislykkes denne gangen blir det en mye større skuffelse nå enn de to forrige forsøkene. Vet ikke helt hvorfor, men nå er det liksom tredje gangen, ny donor, og ekstra medisiner som støtte...

SÅ, det er ikke bare dere jenter som ikke føler dere helt vel om dagen, men vi satser på at det er verdt det, og at vi om knappe to uker sitter med en positiv test i handa!!

Skrevet

Huff, når jeg hører om deg Frøya som har slitt mye lenger enn meg selv, så får jeg fryktelig dårlig samvittighet for egen klaging og syting:/

Jeg håper VIRKELIG dere lykkes nå, det har dere fortjent etter så mye motgang:)

Klem

Skrevet

Nei, søte MissSunshine:)) Du skal IKKE ha dårlig samvittighet!! Her er det bare og klage i vei. Skjønner deg godt, jeg. Har ikke noe og si om det er første eller tredje forsøket. Man vil jo lykkes uansett hvor lenge man har prøvd. Denne IVF-karusellen er en virkelig prøvelse, og tenk på hvor lite hormoner jeg egentlig spiser i forhold til dere?? Dere må gjennom MYE verre ting enn meg. Vet ikke hvor mange runder jeg hadde orket med vanlig IVF for og være helt ærlig, men hva gjør man ikke for og få ønskebarnet:)

Tusen takk for lykkeønskninger:)) Krysser fingre og tær for at vi uke 16-jentene lager en skikkelig babybom her inne, og at vi kan gå videre over til 1.tri i flokk:)))

Klem

Skrevet

Jeg må virkelig si at du imponerer meg Frøya, med din stå-på vilje og ditt gode humør. Og i tillegg klarer du å trøste "førstegangsprøvere" som meg selv. Det står det respekt av!!

En ting er iallefall sikkert; denne prosessen er virkelig en prøvelse ja. Mye tøffere enn jeg hadde trodd på forhånd, både fysisk og psykisk. Men som du sier: Hva gjør vi ikke for et lite mirakel?

Men kan jeg spørre om en ting? Er det ikke vanlig IVF du går igjennom? (mtp det du sier om mengden hormoner). Bare å si ifra hvis jeg graver nå altså!

Skrevet

Tusen takk for flotte ord:) Det varmer og høre slikt når man har en litt dårlig dag:)

Her er det bare og spørre og grave i vei:)) Jeg bruker eggdonor siden jeg i en alder av 28 kom i tidlig overgangsalder, har t.o.m. fjernet eggstokkene mine. Hvorfor jeg gjorde det er en helt annen historie.

Uansett, siden jeg bruker donor, trenger jeg kun og spise Progynova for og bygge opp livmorslimhinnen min og gjøre den klar til og ta imot et egg eller to:) Det betyr jo at jeg slipper spray og sprøyter og alt det der dere går gjennom....Her er det Progynova i 14-20 dager alt etter når donor er klar for uttak, og så begynner jeg på Crinone i tillegg til Progynova den dagen uttaket er. Denne gangen prøver jeg også med Albyl-E og Prednison, så det er en del tabletter som skal svelges når jeg attpåtil tar Multivitaminer og Omega3:)) Også jeg som HATER og svelge tabletter, da:)) Hehe:))

SÅ, du skjønner at når det gjelder hormoner og slikt, så har jeg ikke mye og klage over, selv om jeg nå sutrer litt over bivirkningene av Crinone:))

Skrevet

Oj, det var litt av en prosess. Selv om du ikke har den samme hormonstimuleringen, har du jammen litt du går igjennom du også! Så egentlig kan man si at du går har samme behandling som man har ved fryseforsøk? Eller er jeg helt på jordet nå? Du har iallefall litt av en mengde tabletter å svelge ja...hehe:) For øvrig spennende med utprøving av nye medikamenter, kanskje det er dette som skal til?

Ang det med eggdonasjon: Går utifra at du gjennomfører dette i utlandet, ettersom jeg har forstått at dette ikke er lov i Norge? Er det sånn at dere velger donor selv? Og utfra hvilke kriterier velger man? Og er ikke dette en fryktelig dyr prosess?

Som du ser, så ble jeg fryktelig nyskjerrig her! Så du får bare sile ut det du vil svare på og ikke..hehe:)

Skrevet

Det er vel sånn jeg også har forstått det; at det er samme behandling som dere har ved fryseforsøk.

Ja, ED må man ta i utlandet. Er ikke lov enda i molbolandet vårt enda dessverre:(( De to første forsøkene (ett ferskt og ett frys) hadde vi i Finland, dette altså i Riga. Vi får ikke velge donor selv, men vi fyller ut et skjema hvor vi beskriver oss selv, og så får vi donor som er mest mulig lik oss i form og farger. Kan også be om og få en donor som f.eks har donert tidl, og som man vet donerer egg av god kvalitet, men da blir også ventetiden deretter.

Prosessen er SVINDYR!!! I Finland koster det 60.000 for en donor. Man betaler da for alle eggene som donor får ut, samt medisinene hennes og selve innsettingen. Bruker du ikke alle eggene på en gang må du betale ekstra for og fryse de, samt for og sette inn fryse-eggene senere.

Medisinene dine, reise og opphold kommer i tillegg.

I Riga betaler vi i underkant av 40.000 kr, så det er endel billigere. Ventetiden er også kortere. Her er det ca 3-4 mnd ventetid på donor, mens det i Finland er opptil ett år. Nå er det heller ikke lov lenger med anonym donasjon i Finland, sånn at donor blir registrert og jeg tror da at et evt barn kan finne frem til henne senere om h*n ønsker det.

Om du har andre spørsmål er det bare og fyre løs:)) Jeg svarer mer enn gjerne på det jeg kan:))

Skrevet

Ja, er det ikke sykt at eggdonasjon er ulovlig, mens sæddonasjon er fullt lovlig?!? Det er jo blodig urettferdig! Dersom paret er så "heldig" at mannen ikke har sædceller, så hjelper de deg, mens hvis problemet er kvinnens egg så er det ingen hjelp å få. Helt horribelt!!

Det var fryktelig dyrt ja. Akkurat som man trenger den økonomiske belastningen i tillegg til resten av belastningene en sånn prosess fører med seg. Godt dere har funnet Riga som et alternativ, greit med alle penger som kan spares. Og ikke minst bra med kortere ventetid.

Et par spm til: Når dere har betalt for donor, kan dere da risikere at donoren ikke får ut noen egg i hele tatt? Eller har dere noen slags "forsikring" sånn at det ikke blir helt mislykket? Jeg mener, det er jo masse penger det er snakk om...

Og hvordan er behandlingen i Riga, er det proffe folk sånn at dere føler at dere er i trygge hender? Og er Riga en fin by? Hørt masse bra, spent på om det stemmer (hvis dere i hele tatt har fått sett dere rundt da!)

Skrevet

Åj, ja det var litt av en behandling du får frøya.Beundrer deg at du klarer.

Er på nippet til å gi opp bare nå jeg.

Men vi vet jo alle at det er en sykt tøff prosess uansett dette.- bare det å ha det inderlige ønske om barn er jo en stor belastning i seg selv.

Syns vi er flinke jeg.:),

Man får god stå på vilje av dette i allefall.

MissSunshine, jeg hører til i tromsø. Er 24 år gammel.

Du da?

Ja, tenker og at å få tvillinger hadde vært bra, for da ahr vi fått de barna vi vil ha.:) Men hvis jeg kunne valgt, tror jeg valget faller på en om gangen.

Det var litt morsomt- dagen før innsett pratet vi om hva vi ville gjort om vi hadde fått valget mellom ett og to egg. Vi var begge enige om at det hadde blitt ett, men sånn ble det da ikke. Følte ikke at det ble ett valg heller, da de anbefalte å sette inn begge. Hehe, vi har ledd litt til det da.

Krysser alt vi har nå på at vi greier dette denne gangen dere.

For nå er det vår tur til å gå stolt over i 1 trimester...

Skrevet

Ja, er ikke det sykt at sæddonasjon skal være lov mens at det ikke er lov med ED?? Jeg føler hvertfall at det er blodig urettferdig!! Ikke min skyld liksom at jeg ikke produserer egg lenger....

Man kan risikere at donor ikke får ut egg, men da regnes forsøket som avbrutt og man betaler ingenting. I Finland betalte vi hele herligheten før uttak hos donor, mens vi her i Riga betalte alt noen minutter før innsettingen.

Jeg føler meg veldig godt ivaretatt av klinikken her i Riga. Har mailet med embryologen som er den vi utenlandske kvinner/par forholder oss til i hele prosessen. Han er utrolig ok, og har hele tiden vært tilgjengelig for oss om vi har hatt spørsmål.

Var ikke like fornøyd med den gynekologen som foretok innsettingen, men det kan være like mye det at det gjorde så vondt, og at det er veldig vanskelig og komme opp i livmoren min (pga livmorhalsen).

Riga er en nyyyyyyyyydelig by!! Det er så flott her, og har du mulighet så anbefaler jeg deg virkelig og ta deg en tur hit!!

Nå er rugedag 3 snart over, og i morgen reiser vi hjem til snøfylte Tromsø. Skal bli godt og komme hjem etter snart en uke på hotell.

Ha en fortsatt fin kveld, og så snakkes vi plutselig igjen:))

Skrevet

Hei du... prøv å være positiv, du er gravid til det motsatte er bevisst!!!

Og det med at klærne er litt trange må du bare venne deg til hihi.. tenk hvor stor du skal bli??!!!! hehe.

Nei, gjør ting du synes er koselig, husk du er nå en rugemor som skal kose seg.. og nyte dagene..

Og nå er det jo vår ute, gå koselig turer, snakk med magen og plei deg selv.. kleeeem og masse lykke til

Skrevet

Heisann.

ja, jeg vet at jeg kommer til å bli diger i forhold t nå hihi, men som sagt det er noe annet da, og ikke minst verdt det.

Ja, jeg skal prøve å kose meg i rugetiden.

Hehe, vår ja.. det kan jeg ikke si jeg ser så mye til oppe i nord nei. Her er det full vinter. Men nyter det å gå turer uansett da:) godt å komme seg ut i frisk luft.

Stor klem tilbake.

Takk og masse lykke til til deg og.

Skrevet

Ja vi er kjempeflinke som går igjennom alt dette:) Jeg er 27 år og hører til i Haugesund. Vi snakket også om hva vi ville gjort hvis vi fikk valget, og ble enige om å gjøre det legen anbefalte. Satser på at de vet hva de holder på med;)

Jeg håper også at alle vi flinke rugerne skal få gå over i 1. trimester nå, det hadde vært helt fantastisk:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...