Gå til innhold

vanvittig sliten av å være gravid...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper dette ikke høres ut som en klage... Jeg er så sliten og lei, og begynner å tenke på at jeg burde være fornøyd med de to barna jeg har i livet. Det er så tungt psykisk å være gravid, etter å ha mistet et barn ved termin. Trodde faktisk at det skulle være enklere...at kroppen i seg selv ikke skulle reagere så mye. Trodde det bare skulle merkes på min psyke. Men, tenkte jo ikke på at psyken påvirker fysikken.

Jeg må sette sprøyter hver kveld, blodfortynnende, og til en ikke-vant-til-sprøyte-person er det en bøyg å komme over. Har egentlig bare lyst å legge meg og sove i kanskje 10 uker...og da se hvordan det går. Noen dager tenker jeg på at jeg har vært for oppsatt på å få en til baby og ikke tenkt realistisk,-at det faktisk blir tungt for kroppen med en ny graviditet så tett inntill.

Men nå må eg være glad for graviditeten, og jeg er det, misforstå meg rett. Jeg håper bare alt går bra, at jeg verker mister i abort eller dødfødsel. Vi er jo ingen sikret for at det skal gå bra... Og jeg priser meg lykkelig for to flotte barn som har fått leve opp... min tredje ville levd hadde det ikke vært for at morkaken ikke gav han den blodflyten han trengte... Bare jeg kommer meg gjennom disse ni mnd, eller det er vel egentlig nærmere 7 nå, og bare alt er i orden...

Flere som sliter med svangerskap som ikke lenger karakteriseres som normale...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme båt som deg. Mistet i dødfødsel i uke 30 i juli ifjor.Har ett barn fra før, og er lykkelig for det, men ønsker jo selvfølgelig å kunne gi henne en søster eller bror. Dermed var det på an igjen og forsøke ikke lenge etter at det gikk galt. Nå er jeg i min 24 uke i nytt svangerskap. Det verste var vel tiden før jeg kjente liv, i uke 19.Da så jeg for meg at hjertet ikke banket hver gang jeg kom til UL hos legen min, ca en gang i mnd. Nå når jeg kjenner liv hver dag blir jeg helt oppsatt på å kjenne noe hele tiden, og spiser gjerne en sjokolade for dagen bare for å mane frem noe sparking!

Hittil har dette fungert greit, men jeg er forberedt på å måtte ta en tur til KK med det samme dette ikke gir den effekten jeg trenger.

Jeg må ikke ta noe medisiner selv om dødsårsaken var mange infarkter i morkaken sist. Jeg hadde visst ikke anlegg for blodpropp etter alle prøvene de tok av meg... Dermed føler jeg at jeg ikke kan gjøre noe fra eller til, og dermed unngår jeg alt som jeg mener kanvirke negativt inn, som f.eks.kaffe, feriereiser med fly, båt turer i bølger, alt jeg kan komme på som kan virke negativt. Dermed er jeg veldig lite sosial og gøy å være med for tiden. Men folk forstår jo...

Jeg ba om å bli 50 % sykemeldt fra jeg var ca. 3 mnd. på vei bare fordi jeg var så engstelig, og det er jeg fremdeles. Blir så sliten i kroppen og mentalt at jeg bare må legge meg når jeg kommer fra jobb som kun er nesten 4 timer for dagen nå da. Det hjalp litt på humøret mitt,selv om jeg altså var like stresset og nervøs helt til jeg begynte å kjenne liv.

Håper dette hjelper deg med å se fremover og kanskje det blir lettere for deg også når du kjenner liv om en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...