Gå til innhold

Emmaljunga vs Simo

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært og sett på vogner. Jeg var egentlig bestemt på å ha en Emmaljunga Edge Duo, men så så jeg på Simo Duovogn, og den var slett ikke verst den heller. Noen som kan snakke varmt om den ene eller den andre, eller begge??? Ble litt i usikker på hva jeg vil ha....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmaljunga :) har hatt en smart duo og veldig fornøyd med det.

Skrevet

vi har simo kombi,men angra på at vi ikke tok duo... simoen er super i all slags vær. vind-og vann tett. god plass i vogna. lett å trille pga lufthjul,og aluramme. flott vogn for lange nordlans-vintre!

men den er jaggu tung å løfte påfor lille meg!

begge vognene tar stor plass i bilen:/

har brukt vogna mye,og skal ikke selge den! skal heller supplere med en annen vogn nå:))

Skrevet

... Jeg ville gått for en Emmaljunga (har det selv), den synes jeg er helt super god og stabil og trille.

Personlig synes jeg at Simo er "løsere og dermed mer vinglete"

men det er jo smak og behag - så lykke til med valget!!

p.s har ei venninne som kjøpte simo og hun angret da hun etterpå trillet min emmaljunga edge ...

:-)

Skrevet

Kor lang e emmaljunga sin hardbag?

Skrevet

Har kun erfaring fra simo... og det som er fint er at den er totalt vanntett, så om man glemmer ekstra regntrekk så blir ikke babyen våt inni. Den er også skikkelig vindtett. Vet at Emmaljunga ikke er vanntett, den har vanlig stoff i kalesje og trekk. Min simo er ikke vinglete. Den har godt med fjæring, men det er bare deilig for babyen, som slipper harde humper på veien. Lufthjulene gjør også sitt for en myk og behagelig trilletur. Jeg vet ikke hvordan hjul Emmaljunga har, så det kan jo godt hende de er like gode.

Vet ikke om emmaljunga enda har den stoffkurven som handlekurv under bagen, men den har jeg sett er håpløs. Ser at flere som har noe i den kurven subber nedi bakken når de triller. Spesielt over kanten på veien, eller på vinteren...da subbe den snøen foran seg. Simo sin kurv tåler alt du bare orker å trille. Har aldri hørt om en som har gått sund. Men det kan hende Emmaljunga har gjort noe med kurven sin. Veldig synd, for selve vognen er jo veldig fin.

I tillegg liker jeg å kunne stramme kalesjen på vognen skikkelig. Slik at sterk vind ikke tar den ned. Samt, når babyen begynner å sitte og blir nevenyttig og tar den ned selv... det er en sak jeg vil styre... ;)

Tror simo er litt tyngre, men den vekten merkes mest når du skal løfte vognen... så det kommer ann på hvor ofte du har tenkt å løfte den...

Når det kommer til design så er det et personlig valg, helt opptil deg!!

Lykke til meg valget!!

Skrevet

Enig med anonym her.

Vi har også en emmaljunga (duo edge) og er veldig fornøyd med den. Blir å bruke den på nr to også (når det måtte bli). Vi bruker sportdelen enda og synes det er den beste vogna å trille på tur. Har en simotriller og en quinny også.

Liker at emmaljungaen er stivere enn simo. Tok i en simovogn her om dagen (en venninne som har den) og ble overrasket over hvor veldig myk og vinglete den var. Liker ikke slike vogner. De gir etter når du skal over hindringer osv.

Men i forhold til comfort for babyen er de vel ganske like.

Skrevet

Har en emmaljung og har aldri opplevd at den ikke er vanntett. Nå er jeg flink å ta på regntrekket når jeg ser at det regner veldig (det henger jo fast i vogna, så du har det alltid med deg). Har heller aldri opplevd at kalesjen detter ned i sterk vind. Vår er nå 2,5 år gammel så den er godt testet.

Ikke noe problem med kurv heller. Vi har en helt vanlig kurv som jeg ser det er på simo sine også. Derimot har jeg en simotrille, hvor kurven er helt håpløs.

Som jeg tidligere skrev: Det blir egentlig etter hva du ønsker, for vognene er så like og har vel mye godt de samme egenskapene. Vi valgte emmaljunga fordi duobagen er større en simo kombi sin. Tror ikke det var noe som het simo duo på markedet da. Vi fikk vinterbaby og da var det bra å ha god plass i bagen til en god og stor pose.

Skrevet

jeg har simo duo, og er kjempefornøyd!! Den er god å trille, stor bag og det er veldig greit at den er vann- og vindtett. (I tillegg er det den fineste vogna :P)

Eneste minuset er at den er tung å løfte ut og inn av bilen, men det går greit for min del (selv med bekkenløsning...)

Skrevet

Ville bare si at Simo har hatt duo i allefall siden 2000. Da kjøpte jeg min første simo duo. Den ble knørva i en flytur. Kjøpte en ny, uheldigvis med en slik emmaljunga aktig kalesje. Sånn uten strammere. Den ble slakk etter kort tid, prøvde å stramme den tre ganger hos Simo. Bestilte til slutt ny, med strammere. (Kanskje er ikke simo noe flink med sånne kalesjer) Det er noen med emmaljunga som plages litt med kalesjene...det kan jo hende de ikke kan med de skikkelig. Det er jo noe med de som skal behandle utstyret.

Jeg har også sett det med kurvene til emmaljunga. Kanskje har de forbedret det nå?!

Skrevet

kan jeg spørre frk anonyma hvorfor dere angra på at dere ikke tok duo?

Skrevet

Ville absolutt valgt Simo Duo. Har selv en som nå er i bruk til vårt 3.barn. Har aldri hatt noen problemer med den vogna, og er kjempefornøyd! Har ikke opplevd noe slark eller andre ting vi har vært misfornøyd med. Og så tror jeg Simo har større plass i bagen enn Emmaljunga.

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...