ella80 Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Bare lurer jeg:) Skal selv gå ned ca 8 kg. Klarte å gå ned 7 kg før jul. Da gikk jeg på ketolyse kuren, funket veldig bra. Nå tenker jeg å kutte ned mye på karbo, men ikke så mye som på ketolyse. Og begynne å trene. Liker jo å trene, men må bare komme i gang.. Enn dere da? Kanskje vi kan dele erfaringer og gi hverandre litt motivasjon:D
tre_prinsesser Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Vi skal ikke gifte oss før om en stund, men jeg har allikevel satt meg målet å gå ned endel kilo før vi skal på sydenferie i sommer. Rettere sagt 10. La på meg nærmere 30 med vesla som ble født i februar ifjor, men har kvittet med med 20 =) Ja, er litt stolt av det. Har nok vært litt slappe med trening og kosthold i vinter, men nå prøver vi å skjerpe oss. Går ikke på diett, men har lagt om livsstilen som det heter... Byttet ut store deler av maten med mer mager mat, og bare det alene gjør mye. Mindre posjoner, knekkebrød istedet for brød, og magert kjøtt, kylling og mye fisk. Har også byttet ut potetene med ris osv. Klemmer på med grønnsaker! Gikk en periode med skritteller for å sjekke hvordan jeg lå an med tanke på de berømte 10.000 skrittene man skal ha om dagen. Viste seg at jeg lå litt under det ja, så nå trener jeg tre dager i uka. Det gjelder å finne en treningsform man syns er gøy Husk at lite kan bety mye!
lutefisk Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Jeg skal gifte meg i august, og startet "en ny og bedre livsstil" i januar :0) Har gått ned nesten 8 kilo, og skal ned 7 til. Jeg har meldt meg inn i vektklubben til vg, men følger ikke oppskriftene. Dagboken derimot bruker jeg hver dag, og takket være den har jeg nå lært hvordan man spiser et balansert kosthold. Jeg er nok motstander av såkalte kurer. Så lenge man er frisk bør man spise sunt og trene regelmessig. Men det er nå min mening, og det fungerer for meg :0) Kroppen skal ha både karbohydrater, proteiner og ikke minst fett. Og så synes jeg Kari Jaquesson sier det så fint: unn deg gjerne godteri, men få tak i det beste godteriet du vet om og nyt det. Litt av alt: ja takk :0) Og så må jeg bare legge til at jeg synes dere to har vært kjempeflinke! Stå på videre. Både for en strammere rompe og et sunnere hjerte.
maya123 Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Jeg skal prøve meg på ketolyse kur. Vet om en del som har prøvd det, med stor suksess, så da skal jeg prøve meg jeg også. Skal gifte meg 11.juli, og håper gå ned 10 kg til da
ChellBell - har født! Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg fikk et kostholdsprogram fra personlig trener som funket bra, men så ble jeg gravid Full klaff på første forsøk - så det var litt overraskende! Etter fødselen så har jeg 6 mnd på å komme meg i form og gå ned sikkert en del kilo, men det skal nok gå bra. Planen består av ligge på et kaloriunderskudd de dagene jeg trener, og spise mer de dagene jeg ikke trener. De dagene jeg trener spiser jeg mest proteiner slik at kroppen brenner alt og brenner mest fett.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Etter fødselen byttet jeg ut brød med knekkebrød. I tillegg har jeg spist masse avocado og nøtter. Tre måneder etter fødselen hadde jeg gått ned ca 15 kg, og var på mitt normale igjen:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Jeg er igang med å slanke meg etter fødsel. Føler det går kjempe sakte... Raste ned til min egen kropp på tre mnd førstegang jeg fødte, men nå med nr to går det tregere. ( Har lagt på meg 10 kg mer i dette svangerskapet også da..) Skjønt jeg har gått ned 17 kg etter fødselen ( i nov.), det er bare at de siste kg snegler seg av på en måte. Går ned ca o.5 kg i uka, ved å spise normalt, trene med pilates og går turer. Ettersom jeg ammer er jeg redd for lynkur. Vil heller ikke se ut som om jeg har for stor hud på den store dagen. Ved å gå ned sakte( liker ikke at det må gå sagte..) skader jeg hverken amming eller hud. Gifter meg i første uken av aug. Skal ned minst 6 kg til da. Så tar jeg de siste 3-4 kg i løpet av neste år kombinert med styrketrening. Trøster meg med at samboer fridde til meg 3 mnd eter fødsel..altså er han glad i meg uansett str.. :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 jeg gikk ned 8 kg før mitt bryllup:) gikk fint det! sluttet helt meg godterier og mat av hvitt mel! også kuttet jeg ut brus! sammen med trening ble det en veldig effektiv diet
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Er dere klar over hvor usunn ketolysekuren er for kroppen? Kroppen blir som oftest underernært (du skal være veldig flink til å telle næringsstoffer for å ikke bli det). Hele kuren går ut på at du får kroppen til å tro at du er midt i en sultkatastrofe, og på den måten sparer den på alt og forbrenner av lagrene. Dette tærer på kroppen og kan få uante følger, tror nok dere angrer når kroppen har gått i vranglås og dere sliter med kroniske sykdommer der der immunforsvaret tror at kroppen er dens største fiende. Og når dere går av kuren igjen legger ALT du spiser seg rundt magen for å ha "til neste sultkatastrofe". Dessuten er det du faktisk kan spise av matvarer under denne kuren for det meste fett som setter seg på innsiden av blodårene = hjerte/kar sykdommer neste. Men for all del, hvis dere vil at barna skal bli uten mor i ung alder, slå dere løs for forfengelighet og lettvinthet!
annab Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Det er veldig tydelig at du som er anonym over her ikke er så oppdatert når det gjelder kroppens anatomi og forbrenningsmønster. Det er lov å være motstander av lavkarbodietter og velge og ikke gå på den selv, men å uttale seg om noe en så veldig tydelig ikke kan noe om, det blir som å være uenig i evolusjonen "bare fordi jeg er det". Det er også veldig tydelig at du er litt usikker på din egen kunnskap om dette temaet siden du velger å være anonym. Selvsagt forskjell på lavkarbodiettene en går på, men så lenge en holder seg unna hvitt mel og sukker så kan en tåle litt mettet fett. Aterosklerose som du snakker om, fettavleiring i blodårene, er LDL-kolesterol, altså det "dårlige kolesterolet". Og dette er bevist at synker ved at en går ned i vekt, og dette på tross av alt fettet en spiser på en lavkarbodiett som f.eks ketolyse. Man blir så irritert av kunnskapsnivået hos visse.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2008 #11 Skrevet 23. april 2008 Men når denne dietten er SÅ fantastisk, hvordan kan du da forklare at norges utdannede helsepersonell banlyser den og ernæringsfysiologer jevnt over mener det er usunt og skadelig for kroppen? Men for all del, det er et omdiskutert tema, og de som er hjernevasket av denne form for jojoslanking er veldig intense, derfor beholder jeg min anonymitet.
annab Skrevet 23. april 2008 #12 Skrevet 23. april 2008 Dette med bannlysing av fett og kaloritelling for vektreduksjon er en metode som er mange 100 år gammel. Ihvertfall dette med kaloritelling. Det er svært vanskelig å motbevise menesker som er fast bestemt på dette. Men viss en ser rundt seg så begynner samfunnet mer og mer å akseptere denne formen for vektreduksjon. Se på Godmorgen Norge-Wenche lager lavkarbomat, lommelegen.no gir tips om lavkarbo for vektreduksjon og flere og flere studier viser at det har noe for seg. Men selvsagt ikke for alle. En må ha litt mer enn bare "litt ekstra å være glad i". Og jeg har virkelig troen på at mager mat funker på veldig mange, men som sagt på veldig overvektige mennesker så tror jeg at det er kombinasjonen karbohydrater og fett som gjør de feite, og at ved å kutte karbohydrater å heller fokusere på grønnsaker og kjøtt, naturlig fete matvarer vil starte en slags kjemisk "likt løser likt"-reaksjon som gjør at slike mennesker begynner å forbrenne fett. Å ved å sakte innføre karbohydratrik mat igjen, men da med modifiaksjoner, altså mat med mye fiber, grov pasta, naturris osv så vil ikke folk legge på seg igjen. Men dersom en fortsetter der en slapp med hvetemel og halvfabrikata-mat som er proppfull av sukker, så vil en nok legge på seg igjen ja. Helt enig. Bare i tacokrydder er det så mye sukker at en skulle skamme seg. Å her er de farlige fellene tror jeg. Masse fett sammen med karbo gjør deg feit, og det er lett å tenke at det er fettet som gjør en feit, men det er altså sammensetningen som er farlig. Men det er fremdeles mange som ikke er opplyst om dette. Derfor ville jeg bare opplyse om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå