Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Bunn: 1/2 pk Digestive kjeks 100 g smelta smør Smuldre kjeks, bland med smør og press ut i bunnene av ei rund form Fyll: Geleterninger: lag gele i flere farger, f.eks rød, grønn og blå. Bruk 3 dl vann istedet for 5. Del geleen opp i mange terninger. Stivpisk 3 dl fløte og bland i 1 pk sitrongele laget på 4 dl vann når gellen er halvstiv. Ha geleterningene i kremblandingen, men spar noen som du kan pynte med. Hell det over kjeksbunnen og la alt stivne. Barna syns denne er kjempegod! Bunn: 1/2 pk Digestive kjeks 100 g smelta smør Smuldre kjeks, bland med smør og press ut i bunnene av ei rund form Fyll: Geleterninger: lag gele i flere farger, f.eks rød, grønn og blå. Bruk 3 dl vann istedet for 5. Del geleen opp i mange terninger. Stivpisk 3 dl fløte og bland i 1 pk sitrongele laget på 4 dl vann når gellen er halvstiv. Ha geleterningene i kremblandingen, men spar noen som du kan pynte med. Hell det over kjeksbunnen og la alt stivne. Barna syns denne er kjempegod!
edvina har fått en gutt Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 denne skal prøves til 5 åringens bursdag:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 skjønte ikke oppskriften...lage terninger av gele hvordan?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Lag rød/grønn/blå gele i passende former, sikkert lurt å bruke en form med flat bunn om du har. Når den er stiv tar du den ut av formen og deler den i terninger. Om du setter formen med stiv gele i varmt vann for eksemper i oppvaskkummen, smelter den litt i kantene og kan sklies ut! Terningene haes i blandingen pisket krem med halvstivnet sitrongele...
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Høres spennende ut Forstår jeg oppskriften riktig, skal jeg blande stivpisket fløte med halvstivnet sitrongelé? Vil dette da stivne helt, ala ostekake?
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Fikk aldri noe svar, men prøvde likevel Og gjett om det ble en suksess? Mine unger er litt sjokoladekakeglade barn, men denne gangen ville de først prøve den spennende kaken med farget "glass" i Absolutt å anbefale til barnebesøket!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Forresten... ...jeg brukte halvstivnet rød gele istedet for gul. Da ble den litt rosa på farge og det likte de 3-5 års gamle jentene Det ble veldig mye gele, jeg kombinerte den med den som ofte står under her fra Freia, den med figurene. Også en fulltreffer
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #8 Skrevet 31. august 2008 Må bare spørre, går det greitt å flytte kaka fra forma til et fat???
Gjest Mamsen t 3 jenter *har født* Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Da jeg lagde denne kaken satte jeg kakeformringen rett på fatet. Jeg pleier å gjøre det samme når jeg lager ostekake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå