pus69 Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Jeg har nå sprayet siden 7. april, og skulle etter normal syklus fått blødning tirsdag el onsdag denne uken - skal på første kontroll og sprøytestart førstkommende onsdag. Har sett at blødning kan være et par dagers forsinkelse, men jeg er nå gått over dette. Er det fare for at vi må avbryte forsøket hvis jeg ikke får blødning?
MartheMor+Lillegutt Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Jeg vet ikke hvordan det er hvis blødningen ikke kommer. Selv fikk jeg den 12-13 dager etter spraystart. Men har du tatt test for å sjekke om du er gravid?
ArveSølve Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Vanligvis så bli bare sprøytestart utsatt. Dvs at du må spraye noe lengre. Et lite tips: samleie kan få fart på en forsinket mens ; -)
Kine71 Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Hei der! I brevet fra stolav står det at det er normalt å få en mens-lignende blødning, men det er like normalt å ikke få blødning. Det står der at man skal ta en graviditetstest før oppstart med sprøyter. Kanskje det er ulik praksis ifht hvilke medisiner man får? Jeg sprayer med Synarela og skal ha gonal-f!
Gjest Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Det tar vel blodprøver og innvendig UL og da ser de vel om du er godt nok nedregulert. Hvis ikke blir det vel sikkert lengre med nesespray? Jeg fikk mens 2 dager før UL-kontroll. Måtte utsette sprøytestart en uke og stod på dobbel dose nesespray den uka.
Kine71 Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Hei der! Jeg har ikke fått noen besjed om blodprøver og ul.lyd før sprøytestart jeg!!!???? Kun ul.lyd etter 10 dager på sprøyter. Hvorfor er det så forskjell?
Brumm Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Jeg har aldri hatt ul før sprøytestart, så ingen ting å bekymre seg for. Men det er viktig å få en blødning før sprøytestart, slik at slimhinnen blir liten, for at den så skal bygge seg opp igjen. De gangene jeg ikke har begynt å blø før sprøytestart, har det bare blitt utsatt inntil blødningen har kommet. En må ha blødd noen dager før sprøytene kan settes:o) Det er veldig stor forskjell på når det blir foretatt ul. I Danmark hadde jeg ul etter 7 dager og i Haugesund er det ul på sprøyte dag 11. Men viktig ang blødningen. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!
pus69 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2008 Takk for tilbakemeldingene! TR kom heldigvis på søndag (første gang jeg har vært kjempefornøyd med det!), så da regner jeg med det vil gå greit å starte på sprøyter onsdag, hvis alt annet er OK. Er fortsatt helt uten bivirkninger av sprayen, og kjempefornøyd med det. Prøver nå å psyke meg opp til at det kan bli annerledes når jeg begynner på sprøyter.... men gleder meg!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå