Gå til innhold

Dere som har vært overstimulert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter innsetting ble dere dårlige?

Hvilke symptomer hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ble veldig overstimulert, ble "høygravid" 4 dager etter uttak og ble lagt inn på sykehuset da. Ble kvalm, svimmel og hadde vondt for å puste i tillegg til alle smertene. Nå skal det vel sies at jeg ble veldig overstimulert, det er ofte noen blir sånn som meg iflg Riksen. Jeg lå på sykehuset i 7 uker og tappet veldig mange ganger, væsken fra buken. Nå er jeg i uke 16 på mandag og er fortsatt veldig stor og fylt med væske, men er kommet hjem og kan spise for egen maskin. Tapper ikke lenger heller, siden jeg fortsatt har overstimulerte eggstokker på 5 og 8,5 cm. Men det å være "høygravid" i 14 uker når man bare er 16 uker på vei er litt kjipt. Det var en vond tid på sykehuset og veldig mye smerter og ubehag - og jeg skal love deg at du kjenner om du blir syk av overstimuleringen eller ei. Får virkelig håpe du slipper, de fleste gjør jo det :-) jeg synes vi er få som blir ordentlig syke. Riksen har aldri opplevd et så ekstremt tilfelle som meg, sier de.

Lykke til og håper virkelig at du slipper disse smertene.

Skrevet

Stakkars, stakkars deg!! Det der hørtes bare helt forferdelig ut. 7 uker på sykehuset, det må være et mareritt! Iallefall godt å høre at det går bedre nå. Ser som at du (utfra nicket ditt) er gravid også?:)

Jeg har sterke smerter i magen som minner om luftsmerter. I dag er det to dager siden innsetting, og når smertene er på det verste så ligger jeg bare og krøker meg. Hadde samme smerter dagen før innsetting. Men jeg har jo ingen oppkast eller tungpust, som jeg har skjønt at er vanlig ved overstimulering...

Skrevet

lykkeliten.i.magen: Kan jeg forresten spørre om hvor mange egg du fikk ut ved uttak?

Skrevet

Så sant du ikke blir verre de nærmeste dagen, vil det nok gå over :-) vi blir jo alle overstimulerte, fordi vi skal få ut flest mulige egg - men det vanligste er jo at man får litt ubehag etterpå bare - som litt kvalm, luftsmerter, magesmerter m.m - jeg kastet heller ikke opp, ble bare veldig kvalm og svimmel - hadde mest vondt i magen og det at magen vokste så innmari ila 4 dager, men så lakk jeg som ei sil også da så. Joda jeg er gravid, og derfor tar det lengre tid. De sier at om jeg ikke hadde vært det, ville jeg nok ha blitt frisk ila kort tid. Lå på rom med ei som også lå inne for det samme, men hun hadde ikke fått satt tilbake egg før hun ble syk - hun lå på sykehuset i litt over en uke og ble frisk igjen to uker etter at hun ble skrevet ut. Så det tar nok normalt sett 2-4 uker. Men du merker godt når du blir slik altså. Og det å være tungpustet merker du også godt,for da kjennes det rett og slett ut som du ikke lenger har plass til å puste - iallefall ventet jeg så lenge. Magen min var oppe i 106,5 cm i omkrets ved navlen, og det er stort :-(

Jeg tror nok ikke du trenger å bekymre deg så lenge du på en måte føler at du har moderate smerter, som vanlig mageknip på en måte.....ta det bare veldig med ro og slapp av noen dager. Gir det seg ikke, bør du kontakte sykehuset.

Skrevet

jeg fikk ut 8 stk, de satt litt langt bak......så det var ikke så mange. Jeg har ingen sykdommer, bare så det er sagt. Helt frisk og 100% ufrivillig barnløshet, for å si det slik. 4 stk ble befruktet, satte inn ett og fikk 3 på frys :-) du da?

Skrevet

Oi, dette er jo nesten litt skummelt! Jeg fikk ut ni egg, fire ble befruktet, ett inn og tre på frys. Og jeg er også helt frisk...

Skrevet

Neida, du må ikke la deg skremme av mitt tilfelle,som sagt så har ikke Riksen opplevd et slikt tilfelle før, sa de til meg i forrige uke - så jeg er visst noe for meg selv (som vanlig). Jeg ble lagt inn i januar, og da delte jeg rom med ei, det var ei som var inne i desember ellers hadde det ikke vært noen siden august. Så det er ikke så ofte at noen blir innlagt. Blir du gravid, kan det hende at du vil få igjen noen av symtomene rundt uke 12, om du blir frisk igjen nå. Det er visst også vanlig, siden HcG-hormonet stabiliserer seg i barnets uke 10. Men du, jeg tror ikke du skal bekymre deg, ta det bare litt ekstra med ro noen dager, så er du nok snart på beina igjen skal du se ;-)

Skrevet

Tusen takk for beroligende ord!

Og gratulerer så mye med bebis i magen:))

Skrevet

Jeg fikk symptomene dagen etter uttak. Men siden blodprøvene så bra ut så fikk jeg likevel innsetting. Etter innsetting ble jeg verre og verre, og to dager etterpå ble jeg lagt inn på sykehus fordi jeg hadde høy blodprosent og vondt i brystet og magen og var veldig tungpustet. De tre første dagene på sykehus la jeg på meg 6 kg i væske.

Hvis jeg hadde blitt gravid så kunne jeg risikert å bli enda dårligere. Jeg lå på sykehus i 7 dager. Forsøket mislyktes. :-(

Skrevet

Ble faktisk dårlig samme dag som uttak!! Fikk ut 10 egg. Mine symptomer var: oppkast, vanskelig å puste og faktisk ingen smerter i magen. Ble innlagt på sykehuset og fikk ikke lov å sette befrukta egg tilbake. Fikk beskjed om jeg hadde satt egg tilbake og blitt gravid ville de vurdert abort.

Skrevet

Ville "de" vurdert abort?? Hvem "de"?

Aldri i verden om jeg ville gått med på abort pga overstimulering! Når man er under observasjon og kontroll så er det jo ikke fare for livet!!

Skrevet

Siste dagene før uttak ble jeg veldig stor i magen. Fikk ut ca14-15 egg. To tre egg ble befruktet. Tre dager etter innsetting fikk jeg skikkelig vondt og kunne nesten se magen vokse. Ble liggende hele rugeperioden, testet negativt og hadde fremdeles vondt og var stor i magen flere uker etter negativ test.

Skrevet

Hei igjen

Når man har ligget på sykehuset i 7 dager uten å tappe, synes jeg det er rart at man vurderer abort. Hvilket sykehus er dette?

Jeg ble som sagt gravid, fikk satt tilbake selvom jeg ble syk allerede etter uttak. Jeg har vært et ekstremt tilfelle ved riksen og de sa til meg at det aldri noen gang har vært fare for liv - men om man ønsker det selv, pga ubehag og smerter, kan man få ta abort - dette bestemme pasienten helt selv. Det har aldri blitt registrert noen alvorlige skader som sagt, etter en slik overstimulering.

Jeg lå der i 7 uker og tappet mange ganger ila 11 dager, nettopp pga plassmangel og fare for at livet til babyen skulle gå tapt og fordi jeg selv hadde vanskeligheter for å puste, men det føles jo bare slik - man får selvfølgelig puste.

Nå som jeg har gått slik i faktisk 15 uker i morra, har jeg lært meg å takle symtomene bedre, kunne sikkert tappet mye nå også - men lever heller med det. Babyen tar seg den plassen den trenger og kroppen utvider seg bare når det er behov for dette - så abort var aldri aktuelt.

Derfor tror jeg heller ikke at sykehuset kan ha sagt at....

"om du hadde satt egg tilbake og blitt gravid ville de vurdert abort" - men du kunne selv fått valget. De velger ikke for deg, da skal det være kritisk og det hørtes det ikke akkurat ut som det var.

Skrevet

Å jo da, har blitt tappet flere ganger fra lunger og hadde innlagt magedren, pluss urinkateter.Nei, de velger ikke for meg men jeg var dårligere enn jeg skriver her. Og jeg fikk ikke satt egg tilbake akkuratt pga fare for mitt liv.Sykehus var UNN.

Skrevet

"Hvem "de"?" Leger. Nå slapp jeg heldigvis å krangle med de siden jeg ikke fikk satt egg tilbake (pga fare for mitt liv). Det er akkuratt det, de følte at de ikke hadde alt under kontroll med overstimulering hos meg. Var nesten en liten atraksjon følte jeg he he, alle legene som skulle være med.

Fikk også vite at de som blir lett overstimulert blir lettere gravide og. Det faktisk stemte for meg, ble gravid i neste forsøk. Og nå er jeg blitt gravid av meg selv med nr.2(termin om 4 dager) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...