Gå til innhold

våknet nå i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må slutte å skifte på senga når han tisser.Er enig med henne som sier at du må kjøpe tisselaken, og deretter sover du selv på stua eller et annet sted.

Seriøst, dette er et problem større enn du alene kan takle, da han ikke ser han har problemer med alkoholen.

Snakk med noen du stoler på. Venn,familie eller legen din.

Håper dere finner hjelp. For det er hjelpe å få.

Skrevet

http://www.al-anon.alateen.org/norway/

Vær så snill, skaff hjelp til familien før det skjer noe virkelig tragisk!

Med hans alkoholbruk er det fort gjort med fyllekjøring, tap av andres liv o.l

Og du vil vel ikke at barna dine skal vokse opp med en full pappa?

De merker og skjønner mer enn du tror, og de skadene de vil slite med psykisk som følge av fars alkoholisme, blir aldri borte!

Nekter han å erkjenne og gjøre noe med problemet sitt, syns jeg du skal forlate han! Vil han selv ha hjelp, er det ingenting bedre enn det, da kan du stille opp for han hele veien og støtte han. Men du må sette barna dine og deg selv først!!

Det du forteller er veldig, veldig alvorlig! Vær så snill og søk hjelp.

Skrevet

En grunn til at jeg skifter på senga er jo pga dattra vår som kommer inn til oss og opp i senga hver morgen. Om jeg lar han ligge alene i den utpissa senga,vil jo hun alikevel komme dit. Soverommene er vegg i vegg,og ekstra soverommet og stua er i andre enden av huset.

Skal ringe al-anon. har funnet nummeret dit, må bare finne en anledning først. jobber på dagtid,og har ingen mulighet å ringe i arb tiden.

HI

Skrevet

I gårkveld konfronterte jeg han med problemet med tissing i senga, han sa han hadde tatt tilsammen 3 øl før/mens han kjørte hjem. Han hadde bare glemt å gå på do før han la seg, og han var så trøtt/sliten at han ikke våknet. Hm.. jeg tror han jo på det. Han indrømmer det alltid for meg i etterkant.

Han mener fortsatt at han ikke har et problem, ihvertfall ikke større enn at vi kan klare å hanskes med det selv. Jeg skal ihvertfall ringe al-anon en dag jeg har anledning og høre om de har noen forslag.

HI

Skrevet

du lar ikke dattra deres komme opp i senga med en full samboer???

Skrevet

min ex var vel sengevæter.

Med han også skjedde det de fleste gangene når han hadde drukket, men skjedde noen få ganger i edru tilstand også.

Men skjedde ikke så ofte da. På de 8 åra vi var sammen, så kanskje det skjedde 10 ganger..Så var ikke veldig stort problem, men kjedelig å få madrasen våt likssom

Skrevet

Han er jo ikke full mer om morgenen.

Hun kommer jo uansett, spør jo ikke om det er greit.

HI

Skrevet

Sjer vanligvis ikke så veldig ofte hos oss heller, Har kanskje sjedd 8-10 gang på 4 år, men det har sjedd 3 ganger bare på de siste 4 månedene.

HI

Skrevet

Det var jeg som skreiv det ja, og holder fortsatt på det! Kvitt deg med han! Du sparker ikke en som ligger nede! Du hjelper deg selv og barna dine til å innse at dere ikke kan bo med en som tenker på seg selv i en slik situasjon. Han er en voksen mann, iallefall voksen nok til å få barn, og må da ta konsekvensene av det!

Skrevet

Det var jeg som skreiv det ja, og holder fortsatt på det! Kvitt deg med han! Du sparker ikke en som ligger nede! Du hjelper deg selv og barna dine til å innse at dere ikke kan bo med en som tenker på seg selv i en slik situasjon. Han er en voksen mann, iallefall voksen nok til å få barn, og må da ta konsekvensene av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...