Gå til innhold

Feber og febernedsettende medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

På foredraget til Gro Lystad om vaksiner for en tid tilbake, snakket hun om ulempene ved å gi barna febernedsettende medisin ved feber. Hun mente at feber var kroppens måte å "brenne" ut infeksjoner i kroppen. Når vi tilfører barnet febernedsettende så fratar vi de evnen til at kroppen ordner opp selv. Hvis kroppen får ordne opp selv så styrkes immunforsvaret ble det hevdet.

Når kroppen ikke får "brenne" ut infeksjoner selv så blir også infeksjonene lagret i systemet sa hun.

Hva gjør dere når barnet deres har feber, gir dere de febernedsettende eller lar dere kroppen fikse feberen selv?

Evnt hvor går grensa for medisinering? Over 40....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gitt dem febernedsettende. De har vært oppe i over 40 i feber, men jeg har aldri opplevd det som faretruende, da temp har sunket ganske raskt av seg selv.

Paracet har jeg gitt som smertestillende ved feks tannfrembrudd.

Skrevet

Må bare legge til at jeg aldri har hatt alvorlig syke barn! Og at hver og en kjenner sin unge best og må vurdere selv hva de føler er trygt.

Skrevet

har aldri gitt febernedsettende til barna mine.....og kommer ikke til å gjøre det....men det er fordi de ikke har noen tendens til feberkramper.....hvilket jeg anser som den eneste legitime grunn til å sette ned en sunn feber......er feberen veldig høy og infeksjonen hissig er vel antibiotika heller å anbefale da det iallefall er en medisin med hensikt.....hvilket ikke febernedsettende er annet enn der det er smerter til stede....da er saken en annen.......

Skrevet

Så når guttungen har 40 i feber, men virker spretten og frisk så tar jeg livet med ro?

Skrevet

...vanskelig å vurdere andres unger da....men hadde mine unger hatt 40 i feber med god almentilstand hadde jeg ikke vurdert medisiner.....men jeg har vært hos legen et par ganger og fått antibiotika.....men aldri vært nødt til å gi det.....fordi infeksjonen alltid har gått ukomplisert tibake.......

min erfaring er at som oftest stiger feberen så raskt at man ikke oppdager at den er opp før den er stabil......og det er jo under stigning det er fare for kramper....sånn sett har jeg ikke sett noe mening i å medisinere en feber....ikke tror jeg det er spesielt sunt heller....men er det smerter tilstede stiller jo saken seg andeledes......

Skrevet

sjela mi er hippi da...og metodene gangster.....eller motsatt???....husker ikke lenger.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...