Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at mange anbefaler et glass rødvin for å sette i gang fødselen. Hva er det med rød vin som gjør dette? Gjelder det ett glass rødvin en gang, eller kan vi ta ett glass flere kvelder på rad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter****iiiiiiiiihhhhhhhhhhh***

Skrevet

Jeg har aldri hørt om det... Tror ikke det er lurt å drikke rød vin for oss gravide.

Skrevet

Jeg har hatt flere som har sagt til meg at jeg må drikke rødvin og ha sex etterpå... Vet ikke helt hva rødvinen gjør, men....

Skrevet

Har hørt det motsatte jeg. Ei som fikk råd om å ta seg et glass vin for å stoppe maserier etter flere dager med dette. Hjalp henne til å stoppe de ihvertfall.

Når det er sagt hadde jeg uansett ikke tatt ett glass vin med baby i magen, hadde jo ikke akkurat gitt en nyfødt en tåteflaske med rødvin og sutte på heller....

Skrevet

Jeg har også hørt at rødvin skal hjelpe, men aner ikke hvorfor, og tror egentlig ikke på alle disse tingene som skal sette igang... Men jeg vet jo ikke:)

Skrevet

Alkohol virker hemmende på rier, noe man kan utnytte seg av i ekstreme situasjoner der fødselen starter mens mor er langt unna hjelp. Det vil si at det neppe er alkoholen i rødvinen som skal være med på å starte fødsel.. Vet ikke hva som er i rødvinen som skal hjelpe, men det er nok andre stoffer som tanninene e.a.

Personlig tror jeg ikke på disse kjerringrådene. Eneste som kan ha en effekt er sædens prostaglandiner hvis man er moden for det i utgangspunktet.

At noen hadde sex den dagen fødselen starter kan like godt være tilfeldigheter, det samme gjelder nok for både fødepizza, vin og rundvask! :)

Ellers gjelder samme "regler" for alkoholinntak nå som tidligere i svangerskapet...

Skrevet

Rødvinen får deg til å slappe av, og dermed ikke fokuserer sånn på at nå skjer det. Dermed kobler kroppen av og er mer mottakelig. Dette er svar fra jordmor, og de kan anbefale et lite glass. Babyen er ferdig utviklet, tenk all morfin som gies under fødselen. ET LITE glass på termin gjør ingen skade

Skrevet

har også lest ett sted der jordmødre sier at rødvin kan være med å starte fødsel. og at det er ikke noe skadelig helt på slutten å ta det glasset med rød vin. var ett stort oppslag med dette en plass

Skrevet

Hvis det ikke er alkoholen som kan starte fødselen, kan en da bare drikke et glass alkoholfri rødvin?? Eller finnes ikke de "riktige" ingrediensene i den alkoholfrie?? Noen som vet?? Er 5 dager over termin, og er villig til å prøve det meste :-)

Skrevet

Det skal være alkoholholdig vin ja.....

Legen min sa også at jeg måtte ta et glass rødvin å ha sex etterpå for å starte fødselen når den tid kommer...

Men holder meg unna alkohol i svangerskapet, så satser på at fødselen starter uten vinen, hehe...

Skrevet

Hmm..håpte jeg kunne ta et glass alkoholfri jeg... Men siden leger og jordmødre anbefaler et glass, kan det jo ikke skade...Men..men..det er vel ingen som vet!

Skrevet

Da jeg gikk med snuppa, tok jeg et lite glass hvitvin(klarer ikke rødvin) kvelden før ul-termin, og hadde sex med sambo etterpå. Fødselen startet kvelden etter det...

Tilfeldig? Kanskje... Men det får vi aldri vite... :)

Får prøve dagen før termin denne gang og, å se hva som skjer... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...