Brumm Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Hei og håper det går bra med dere, etter forholdene:o) Jeg leste innlegget ditt lenger ned her, og syntes så veldig synd på dere og vil si at jeg føler med dere begge to. Hvilken klinikk i Danmark holder dere til? Ønsker å fortelle min historie, og håper det kan hjelpe litt. Kjenner bare så godt den hjelpesløsheten dere må føle nå, og etter så lang tid med medisiner, at forsøket blir avbrutt..... Det vet jeg alt om. Vi startet i Danmark for litt over 2 år siden. Var super spente på 1 forsøket og var veldig optimistiske. Etter første ul, så gyn rundt 60 follikler!!!! Hun hadde aldri sett så mange før, og gav beskjed til Danmark. Forsøket ble avbrutt med en gang pga overstimulering. Neste forsøk gikk jeg på en lavere dose puregon enn første gangen. (brukte 150IE første gangen og skulle prøve 100IE neste gang) Det var en del follikler, men ikke som første gang. Etter en liten stund stoppet de bare å vokse, forsøket var igjen avbrutt...... 3forsøket økte vi dosen litt, til slutt resulterte det i ett egg v uttak. Ble ikke gravid. Hadde flere forsøk som ble avbrutt, vanskelig å finne riktig dose sa legen ved Ciconia i Danmark. Så enten hadde jeg ett egg, eller utviklingen stoppet. Jeg var sikker på at det var noe feil med min eggproduksjon...... Men så bestemte vi oss for klinkikk Hausken. Etter samtale med Hausken, syntes han det var rart å høre at jeg hadde gått igjennom så mange forsøk, og det eneste de hadde gjort var å justere dosen litt hver gang...... Noen av forsøkene slapp jeg nedregulering(veldig deilig å slippe), men han sa at det passer ikke for meg. Fikk et nytt opplegg av Hausken: Gikk på p-piller et parr mnd i forkant, startet på spray og deretter både puregon og menopur, 150IE av hver. På min første ul, trodde jeg ikke mine egne ører da gyn sa jeg hadde 15follikler!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 10 egg ble tatt ut. Jeg ble ikke gravid, men er igang igjen nå. Har gått på samme opplegg denne gangen og var på ul idag og fikk beskjed om at det blir uttak på man! Kommer til å få ut 10egg denne gangen også. Så etter all nedturen i Danmark, fikk jeg virkelig snudd alt det negative!!! Ønsket å dele denne historien, i håp om at det kanskje kan hjelpe dere i neste forsøk. Er ikke alltid dosen det er noe med, men kombinasjonen av medikamentene. Kanskje dere kan foreslå det til legen? Håper dere får det til på neste forsøk. Mange klemmer!
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Tusen takk for det Brumm Heldigvis er vi ganske positive, for dette var jo tross alt første forsøk. Men håper virkelig ikke at vi må gjennom like mye som deg.. Det må ha vært tøft! I vårt tilfelle er nok eggproduksjonen til min kone blitt kraftig undervurdert, da hun i naturlig syklus moder 3+ egg. Vi bruker Maigaard, og må nesten stole på legene der nå i første omgang, og se hva som skjer på halve dosen. Kan være vi slipper nedregulering også, men vi får se. Lykke til videre med ditt forsøk, Brumm Klem fra oss
Brumm Skrevet 19. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2008 Tusen takk og bare hyggelig. Ja det er viktig å stole på de en går hos:o) Kan jo ikke miste troen på de heller. Men man føler etterhvert at en kan mer, hehe, etter jeg har vært i karusellen en stund. Både tullemor og jeg var på Ciconia, og stiller mange spørsmålstegn i etterkant.... Godt dere ikke er der da:o) All lykke til dere! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå