Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i disse solfylte dagene har det blitt litt vanskelig å få ned temperaturen på soverommet til leggetid for småen. Så det var 21 grader i kveld. Likte det veldig lite..

Han ligger på lammeskinn, med dundyne over seg. Har på seg bomullspyjamas i dag, men har pleid å ligge med langermet ull-body tidligere.

Kan jeg ta opp vinduet på soverommet? Er redd han skal spenne av seg dyna og fryse.. Også er jeg redd for trekk. Han ligger på motsatt side av vinduet i rommet. Evt heller bare la han ligge med ett helseteppe over seg?

Hva gjør dere? Hva har dere på de små når dere har vinduet oppe?

(ps: han er en "varmblodig" type.)

Skrevet

Vi sover med vinduet oppe på soverommet. Har hatt det endel oppe iløpet av vinteren også. Minste jenta sover sammen med oss i dobbelsenga. Tror ikke det er farlig at de små får litt frisk luft på natta. Tror egentlig det er verre for de å ligge på et rom som er for varmt, og med tung luft.

Hvis det blir kaldt vil jeg tro du merker det på han:-)

Skrevet

Jeg har sovet med vinduet oppe i hele vinter, bortsett fra de aller kaldeste dagene ( bor på østlandet).

Vesla sover i bomullspysj med dundyne.

Hun er aldri kald, og ligger ikke langt fra vinduet.

Barna har godt av frisk luft

Skrevet

Ja,de har veldig godt av frisl luft!! Det å ikke ha vinduet oppe hørtes grusomt ut spør du meg.. Er jo et av hovedrådene mot krybbedød.. Har ligget med vinduet oppe siden hun var nyfødt vi.. Noe annet ville føltes veldig rart! Stakkar liten,åpne vinduet!

Skrevet

Det er mye bedre at de er kalde enn at de er varme.

Ikke bra om de små blir veldig overopphetet, og de fleste, inkuldert babyer sover jo mye bedre med frisk luft :)

Skrevet

jeg lurer fælt på det der. med solen som varmer er det også 21 grader på rommet til min 10 mnd gamle datter om nettene. jeg har ikke tatt opp vinduet enda..da faller temp. til max 15 grader tenker jeg, og det blir vel litt for kaldt når hun sparker av seg dynen? eller er det ok? hun har kun pysj- med føtter.

Skrevet

Det er tydeligvis stor forkjell på barn. Jenta mi sover på lammeskinn, har på seg ullbody, pysj og tynne ullsokker. Sover med termodyne. Men hun blir iskald om vi har vinduet oppe hele natta. Hun sover med armene rett opp, og får da ganske mye av overkroppen utenfor dyna. De få gangene jeg ikke har våknet for å lukke vinduet i 3-tida, begynner hun og hutre og grynte, stakkar.. Uff, syntes det er vanskelig.. Livredd for at vi skal ha det for varmt for henne, men hun er nok en liten ispinne, slik som meg.

Skrevet

Jeg går hvertfall og åpner opp vinduet nå. Fikk dårlig samvittighet når jeg vet han er varm. Det er jo grusomt når vi selv er varme og skal prøve å sove!

Ville bare få det bekreftet at de ikke risikerer noe ørevondt eller annet pga åpent vindu.

Takk for svar alle sammen! :-)

Skrevet

Her har vi hatt vinduet åpent fra han var 3-4 uker gammel, har en varm liten baby så det måtte til ;-) Han sover i bomullspysj med sokker på føttene og sokker på hendene (for å forhindre kloring pga tørr hud, også holder det fingrene varme samtidig - han sover med hendene over hodet), og han er akkurat passe varm. De nettene det har vært iskaldt har jeg tatt på en tynn lue.

Skrevet

Jenta mi ble født 25.januar å vi har vinduet oppe hver natt, eller vi har hatt det igjen et par netter, jeg har en "grense" på 4-5 minus, da har jeg det igjen. Bor i trøndelag å det har vært en forholdsvis mild vinter. Vet ikke åssen vindu dere har men vi har sånn vindu som det går an å "låse" fast på en liten gløtt..? Har det ikke mere oppe enn det men det er frisk å godt på rommet å det tror jeg er veldig viktig. Frisk luft har alle godt av, vi sover bedre i frisk luft, de fleste iallefall. Blir ikke trekk om et vindu står på gløtt så lenge døra til rommet er igjen. 21 grader synes jeg er for varmt, det er nesten det vi har på stua det. Temperaturen på soverommet vårt ligger på en 10-14 grader vil jeg tro, alt etter hvor kaldt det er ute.

Jeg tror det er viktig med frisk luft på soverommet, på sykehuset sa de at vi kunne ha det så kaldt vi ville på soverommet, det er bare å kle babyen deretter. Tuppa vår ligger i ullbody og bomullsnattdrakt, hun har hendene oppå dyna så derfor synes jeg hun trenger en ullbody under. Ellers ligger hun på en god madrass med overmadrass oppå. Dundyne med et lite fleccepledd over. Hun har foresten også på seg sånn tynne inne bomullsvotter da hun bestandig er så kald på henderne.

Sier ikke at vi gjør det "riktige", men dette er slik vi gjør det!=)

Skrevet

Legen min sa det kan være ned til 15 grader på soverommet, så vinduet bør stå oppe ja.... Men vanskelig å få det så kaldt nå da.. men ha på barnet lue og godt med klær. De bør sove kjølig.

Skrevet

Lue er forbudt når de sover.. Hvis man følger rådene mot krybbedød. Spiller ingen rolle hvor tynn. Samme gjelder disse saueskinnene folk er så glad i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...