Gå til innhold

Noen med erfaring om lavt stoffskifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og fikk vite at jeg har lavt stoffskifte. Lurer på om noen av dere andre her har eller har hatt dette? Det gikk så fort hos legen, så jeg rakk ikke spørre så mye om det. Lurer da på om det kan ha noen sammenhen med at jeg ikke har eggløsning.

Om jeg rett og slett har havnet i en aaalt for tidlig overgangsalder..ikke vet jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var det jeg fant i farten om lavt stoffskifte...

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322859

Står jo her at det kan virke hormonforstyrrende,

og da naturlig å tro at det kan ha en medvirkende årsak til

manglende eggløsning.

Skal du få medisin for lavt stoffskifte nå?

Hilsen

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å se på det for meg:) Kikka litt rundt på nettet jeg og, og fant diverse sammenhenger. Han sa ikke noe om medisiner for det foreløbig, og jeg spurte ikke fordi det var så mye han sa om andre ting. Men skal ringe førstkommende mandag både til legen og fertilitetsklinikken og forhøre meg om dette og evt medisin. Har jo allerede hatt 2 ivf og holder på med 3. nå, så må si det er litt foruroligende å få vite dette nå om det har en sammenheng..

Skrevet

Skjønner godt du finner det foruroligende ja...

Jeg hadde selv 3 mislykka ivf i det offentlige,uten at den offentlige klinikken jeg var hos var interesert i å høre på mine spørsmål om pcos.

Da jeg kom på privatklinikk ble det konstantert på første undersøkelse.

Både skremmende og bittert...

Skrevet

Såpass ja.. Det er utrolig synd det er sånn. Har lært èn ting i denne prosessen i alle fall, og det er at man må finne ut mye på egenhånd, og mase seg frem til å få hjelp. Er spent på om legen eller klinikken tar det på alvor og vil se nermere på sammenhengen når jeg ringer de til uka. Skal hvertfall ikke gi meg på dette.

Håper du nå får bedre hjelp i det private, og at du ikke må ha alt for mange forsøk der da:)

Skrevet

Er sant som du sier-

en kan ikke gi seg,og en må stå på selv skal en komme noen vei.

Håper legen /klinikken tar deg på alvor nå,og at de finner en løsning som det blir baby av etter hvert.Oppdater når du vet mere da :o).

Satser på at vi går en fruktbar vår i møte nå :o)

Hilsen

Skrevet

Når der er uorden i kroppens stofskifte, reagerer den yderst fornuftigt ved at stoppe muligheden for reproduktion. Både mænd og kvinders libido (lyst til sex) er nedsat ved stofskiftesygdomme, og kvindens fertilitet er tillige nedsat. Det vil derfor være meget svært for en kvinde med for lavt stofskifte at blive gravid. Så snart stofskiftet er på plads igen, vender fertiliteten tilbage, og der er ikke noget til hinder for, at man kan gennemføre en graviditet. Det vil blot kræve ekstra blodprøver i løbet af graviditeten for at kontrollere stofskiftet.

http://www.thyreoidea.dk/menu-5/index.html

Dette kan være en god grunn til at du ikke blir gravid, har selv lavt stoffskiftet og blei svært overraska over at jeg blei gravid. Prøvde ikke på det engang, og har egentlig trodd at jeg skulle ha store problemer med å bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...