Gå til innhold

mensen MÅ komme innen to dager.. : /

Anbefalte innlegg

Skrevet

gynekologen min skal selvfølgelig reise på et kurs i slutten av denne måneden, så om mensen kommer forsinket rekker jeg ikke å skannes :( satser på at det går bra.. jeg har aldri brukt el-tester før og er så usikker på om jeg tør satse på det.. føler det blir så usikkert?? men om den ikke kommer må jeg jo bare det.. hvordan gjør jeg det i tilfellet? når begynner jeg å teste, og hvor ofte må jeg teste? og når må jeg dra? må jo forberede meg i tilfellet.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det var jo utgjort da..Er det ikke en annen gynekolog du kan gå til da? Vet ikke om du bor i Oslo, men der er det mange muligheter.

Tester er nok mer usikkert enn skanning. De måler stigningen av LH, og det er ikke mulig å vite akkurat når eggløsningen kommer. Men den skal ifølge det jeg har lest komme 24 til 36 timer etter denne stigningen. Det lønner seg derfor å teste oftere når du vet når eggløsningen nærmer seg. Har selv testet 3 ganger om dagen når det nærmer seg.

Du må starte å teste i litt god tid før du regner med å få eggløsning, for det er når testen skfter fra negativ til positiv du skal regne fra når det gjelder eggløsningstidspunkt. (24-36 timer etter)

Det har jo fungert for mange med disse testene, men kanskje en kan føle seg litt tryggere når man skanner? Håper det ordner seg, og at du rekker det før gynekologen din reiser! Lykke til!

Skrevet

hei og takk for svar :) JA det er utgjort, men håper fortsatt at den kommer i tide. sist gang ble jeg skanna og tok el-sprøyte. har veldig regelmessig mens da, så om den forskyver seg denne gangen bli jeg litt lei meg. vet dessverre ikke om andre gyn rundt her jeg bor, som kan hjelpe meg. han jeg går til i ålesund, hadde vel sagt det om det var flere. for han er veldig behjelpelig :) men om den ikke kommer i tide så begynner jeg og teste dag 10 da? og tester morra, midt på dagen og kvelden? hva om det blir stigning av LH om natten? vil jeg teste positivt om morgenen da? og kan jeg komme for sent til insem da? hehe, mye tvil her, men jeg SKAL til danmark kommende eggløsning ;) har jo vært planen leenge det nå!

som du sier, det har jo fungert for mange.. ;)

Skrevet

Ja, uansett om du må satse på eggløsningstester eller rekker skanning, så skjønner jeg godt at du vil til Danmark. Unødvendig å hoppe over en syklus når du først har bestemt seg! :-)

Det er nok en stor fordel at du har regelmessig syklus. Tror det holder å begynne å teste på dag 10, hvis du ikke har lengre kortere syklus enn 27 dager. Ifølge clearblue skal du begynne på dag 10 om du har 27 dagers syklus, og dag 11 om du har 28 dagers syklus. Sikkert ikke nødvendig å teste mer en morgen og kveld den/de første dagene. Selv har jeg startet på dag 10. Tester om morgenen, ettermiddag og før jeg legger meg. Selv om testen skullle ha blitt positiv i løpet av natta eller noe, får du fortsatt positiv test, da hormonene holder seg litt, så det trenger du ikke være redd for tror jeg.

Litt styr med disse testene... Dersom jeg ikke blir gravid denne gangen tenker jeg også å gå over til skanning da det nok er tryggere. Men denne gangen tror jeg det klaffer og at timingen var perfekt! Var på stork igår så nå er det bare å vente i 14 dager!

Skrevet

ok :) takk.. litt tryggere når jeg vet mere gangen i det :) lykke til med testingen med deg. MÅTTE den være positiv!!!!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...