Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid med 3.mann nå, i uke 31. Er for tiden 50% sykemeldt.

Har ofte ganske kraftige kynnere som tvinger meg til å sitte ned, dette har pågått 1 uke nå. Har også bekkenløsning, men står på venteliste til fysioterapi.

Er usikker på om jeg burde sykemelde meg 100%, eller fortsette slik jeg gjør nå. Virker litt uutholdelig å gå hjemme hver dag........., men jeg er også redd for å stresse slik at jeg føder lenge før tiden!

Hva bør jeg gjøre synes dere? Noen med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137504008-hva-ville-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns så absolutt du bør vurdere 100% sykemelding! Jeg har gått med meget tunge dager i ca 3 uker, vondt i bekkenet og rett og slett på null energi nivå! Jeg har jevnlig gått til akkupunktur som fungerer bra for meg, men hun var ganske bestemt på at jeg måtte sykemelde meg fullt! Som deg, hadde jeg mine tvil pga samvittighet for arbeidet mitt, men til slutt forstod jeg at det måtte til for at den siste tiden skal være nogenlunde ok! Akkupunktøren sa til meg at hvis jeg var helt utslitt etter fødsel fordi jeg hadde strekt meg lenger enn nødvendig, så var det større sjans for fødselsdepresjon etterpå!

Da fikk jeg meg en tankevekker og 2 dager senere kastet jeg inn håndkle og ringte lege og ba om full sykemelding! Legen var helt enig i min beslutning, og sa at det var viktig for både meg og barn å være i form! Jeg går nå hjemme, men føler ikke at jeg kjeder meg, men heller at jeg disponerer hele dagen som jeg selv ønsker og orker! Velger å se positivt på det! Jeg kan jo t.o.m stikke oppom jobben for en kaffe hvis jeg har lyst!

Da har jeg rablet ned min historie, og håper at den inspirerte deg til å ta til fornuft å tenke på deg selv og barnet! dvs. 100% sykemelding:-)

Uansett...Lykke til:-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Hvis 50% jobbing er litt for mye og du ikke har lyst til å gå 100% sykmeldt så hvorfor ikke ta en 80% sykmelding og være på jobben 1 dag i uka feks?

Tviler på at du vil stresse så at du føder før tiden pga det, men du skal ha litt energi til du kommer så langt at du skal føde også.

Dette er nesten noe du bør føle på selv og legen din klarer sikkert bedre enn oss å se hvor mye du evt klarer å jobbe.

Lykke til!

Dagene mine er ikke hverken kjedelige eller lange nå som jeg går sykemeldt.. Har kraftig bekkenløsning og bruker lang tid på alt jeg gjør, men jeg GJØR det!! Kan ta meg av litt husarbeide og sønnen min på tre når han er hjemme.. Noe som er ganske så viktig! Har også mye kynnere når jeg er i aktivitet, og det er ubehagelig.. Så hva med å prøve en liten stund iallefall?? Se hvordan det blir? Eller ja, som Bjørnen over her skriver, sykemelde deg nesten helt og jobbe bare litt..

enige med jente over jeg og. Selv er jeg 100 % sykemeldt grunnet bekkenløsning og svangerskapskvalme.

Jeg er og veldig rastløs av natur og var livredd for å kjede meg. Men vet du hva - jeg liker faktisk å kunne stå opp når jeg og kroppen føler for det - se på tv til frokost, gå turer og besøke venninner for ikke å snakke om å kunne ta kafebesøk nå i vårsola!

Problemet mitt er at jeg just kom hjem fra sykehus med beskjed om å roe meg enda mer ned. Trodde egentlig ikke at det gikk ann - men men, får vel følge legens råd! Ellers vanker det sykehus opphold igjen - noe jeg ikke akkurat setter mest pris på.

Jeg har 9 uker igjen nå - og innser plutselig at jeg faktisk har en hel masse som skal fikses til nurket vårt kommer. Har to barn fra før som går på skole - så jeg har faktisk hele dagen for meg selv. Har funnet ut at det faktisk må sees på som luksus. At vi lever i et land hvor det faktisk er mulig å være borte fra jobb mens vi klekker ut nye borgere :-)

Med nr 2 jobbet jeg til arb.giver nesten kastet med ut i permisjon. Var stuptrøtt etterpå fødsel. Det skal og nevnes at et kolikkbarn i 9 mnd heller ikke gjorde at jeg ble mer opplagt :-)

Moralen er: Vil legen sykemelde deg - prøv det ut. Fungere der ikke syntes du - begynn å jobb litt igjen:-()

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...