Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarer deg her jeg.

Jeg hvet ikke hvor vanlig det er med Ul og blodprøver før sprøytestart på kortregime,men på Aleris gjør de det. Det er vel mest for å sjekke at det ikke er noen cyster som kan ødelegge for behandlingen og for å se sånn ca hvor mange egg man kan forvente å få frem.

Da jeg hadde kortregime på Riksen, hadde jeg ikke Ul og blodprøver før jeg hadde gått på sprøyter i 6 dg,så det er tydelig at de bruker forskjellige metoder.

Ønsker deg iallefall lykke til:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

takk for svar:) Ser jo helt klart fordelen med å ta UL før man starter. Jeg ville jo ikke ha startet opp denne syklusen hvis jeg visste det var så få egg. Skal tilbake på Ul mandag morgen for å se om det er kommet flere. Det var nå hvertfall det legen sa. Trodde ikke det kunne komme fler. Men får bare håpe.

Lykke til til deg og:) Siste forsøk ser jeg? Var det i går du begynte på sprøyter?

Skrevet

Jeg starter med sprøyter nå i kveld så det er bare å hoppe i det:-)

Det hender at det dukker opp noen flere egg underveis så jeg krysser fingrene for deg.Du får holde meg oppdatert på hvordan det går. Masse lykke til på mandag.

Skrevet

ja, det blir nå uansett spennende i morgen på UL! Hvilke medisiner og doser går du på?

Du som har hatt kort regime før-hvor lenge gikk du på sprøyter da før uttak?

Skrevet

Jeg går på Menopur 300IE. Jeg brukte det på kortregime sist også. Da gikk jeg 11 dager. Jeg har gått 11 dg på alle forsøkene,men legen sa til meg at det ikke var sikkert det ble det denne gangen. Jeg brukte suprecur-spray sist selv om det var kortregime men gjør ikke det denne gangen. Skal ha en slags "bremsesprøyte" etter noen dg på sprøyter. Så vi får se om jeg reagerer noe anneledes på dette.

Hva går du på?

Skrevet

Hei igjen,

hatt en tung dag i dag. Kom til UL, og det var ikke bra. Legen vurderte å avbryte forsøket forde det var så dårlig. Sykepleier mente vi skulle fortsette, så det ble det. Skal tilbake på UL torsdag . Da skal de vurdere på nytt og bestemme om vi skal fortsette. Blir så lei meg. Ser ut som egg-produksjonen går raskt nedover. Eller så er det bare en dårlig syklus.Var tre på ene siden, men to av de var veldig små. Tre på andre og, hvor en var veldig liten. Blir gal av dette snart tror jeg. Det er vårt fjerde forsøk, og nå betaler vi alt selv. Snart oppe i 30.000 bare i medisiner på dette forsøket. Ikke kjekt hvis det blir avbrutt. Går på 450 gonalf+luveris og cetrotide. Må ta med at etter siste forsøk i oktober, ble vi naturlig gravid i november. Men mistet da jeg var tre måneder på vei. Så psyken er vel ikke helt på topp heller. Degens syte innlegg fra meg....Hvordan går det med deg? Ul i morgen?

Skrevet

Huff da. I denne prosessen er det fullt lov til å syte. Ikke langt fra himmel til helv.... nemlig. Jeg hvet ikke hvor mange egg du vanligvis pleier å ha,men synes ikke det var så aller værst jeg da:-) Jeg får jo mindre egg enn deg,men det har også med at jeg bare har en eggstokk.

Du går jo på max dose også, så der kan de jo ikke gjøre noe. Får håpe noen dager til med stikking gjør susen og at de andre små eggposene kommer seg. Det er bedre å få ut færre egg med god kvalitet enn mange med dårlig vet du:-) Dyrt blir det iallefall,huff.

Trist at dere mistet når dere klarte det på egenhånd. Skjønner at psyken er laber. Men du får prøve så godt du kan og tenke positivt,selv om det ikke er lett. Til en liten oppmuntring kan jo jo fortelle om mitt første forsøk. Jeg fikk ut kun 3 egg, men alle ble befruktet. På innsettingsdagen var det kun 2 som var brukbare. 1 var 3-delt og 1 var 5-delt og de var av middels kvalitet,så var vel ikke så veldig optimistisk. Men sitter her i dag med en sønn på 4 år,så det er fullt mulig med få egg:-) På det meste har jeg fått ut 6 egg.

Dette begynner visst å bli langt. Skal inn på UL i dag så får vi se hva legen sier. Jeg kjenner jo allerede at det jobber i eggstokken, så noe må jo skje der nede:-)

Håper dagen i dag er bedre og at UL på torsdag gir deg gode nyheter.

Skrevet

Hei igjen dere. "Skravla" litt med dere før. Nå har jeg begynt på progestan i dag og skal forhåpentlig få satt tilbake fryseegg 5 mai. Så håper bare ett av de 5 eggene overlever opptining og deler seg greit. Så synd med denne eggproduksjonen din Mille. Jeg er jo bare året yngre enn deg men ser ut til at eggproduksjonen ikke har vært noe problem så langt. Men har jo også mista to ganger og det er vanskelig. Ønsker deg bare lykke lykke til videre og håper det skal gå! Har også sett litt på prisene på det private hvis vi må gå over til det og det er jo bare skrekkelig dyrt! det skal jo også bli en problemstilling midt oppe i dette.

Skrevet

Hei dere,

takk for gode ord, og lykkeønskninger. Det gjør godt:) Ikke så nede i dag, men langtifra positiv nei. Aldri fått ut mer enn 5 egg, så er ingen stor produsent. Får bar prøve å tenke positivt som du sier Ann Ch.

Hvordan gikk det med deg på UL idag?

Håper på søsken til Edvard: kjekt å høre fra deg igjen og:) Så spennende at du er startet igjen! Hvilke medisiner går man egentlig på når det er fryseforsøk? Har aldri fått noen på frys.

Håper du lykkes i det offentlige å slipper å gå privat.

Klem til dere begge:)

Skrevet

Godt å høre at du er litt mere positiv i dag Mille.Hvet det er vanskelig.

UL gikk fint i dag, legen var fornøyd.Kunne se 5 eggposer som så fine ut:-) Skal begynne med "bremsesprøyter" på torsdag og ny UL på fredag igjen,phu.Det ser ut til at det blir uttak til uka. Dette går unna, men samtidig så er det deilig å bli ferdig også.Blir lei av all bilkjøringa,he,he.

Spennende at du er igang igjen Håper på søsken til Edvard. Har heller aldri fått noen på frys så hvet ikke helt hvordan det fungerer. Håper iallefall at det lykkes for dere og at dere slipper den store utgiften ved å starte i det private.

Klem

Skrevet

Hei,

så bra du hadde 5 eggposer da An-ch:) Fikk du vite størrelsen og?

Er det langt å kjøre til klinikken hvor du holder til?

Fikk du vite dag for uttak?

Jeg svinger sånn i humøret. Gleder meg og gruer meg til UL i morgen, og "dommen"om vi får fortsette eller ikke. Hvordan har dere det?

klem

Skrevet

Hei igjen:-)

Hvordan har det gått på UL i dag? Nå er jeg spent!!!

Jeg spurte ikke etter str. på eggposene men så det sto 10,5 på apparatet,men da hadde jeg jo bare satt 3 sprøyter.Begynte med cetrotide-sprøyter i dag og skal tilbake på siste UL i morgen før uttak. Hvet bare at det blir en eller annen dag til uka jeg skal til pers,men får beskjed om det i morgen. Det er 12 mil til klinikken så jeg bruker 1 1/2 - 2 timer en vei,så det tar sin tid. Blir mange mil på en uke!

Klem

Skrevet

Hei,

gått greit i dag. Var heldigvis en annen lege, som er mye roligere, og mer behagelig. Hun sa at hun aldri hadde avbrutt....puh, ble lettet. Fant totalt fire eggposer. To ganske store, og to mindre.Slimhinnen var litt tynn, men håper den fortsetter å øke. Uttak på tirsdag, og hvis befruktning innsett på fredag. Jeg er så spent!!!!

Blir spennende for deg i morgen da! 12 mil er jo et godt stykke ja. Og iallefall når du må frem og tilbake så mange ganger. Men husk-det er verd det hvis reultatet blir bra:)

Lykke til i morgen, gi meg en lyd når du har vært der.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...