Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Gått til innkjøp av brystpumpe idag. Tenkte det kunne være kjekt å ha hvis vi senere skal bort en kveld e.l. Lille snuppa e bare 3 uker da foreløbi;) Tenkte det kunne være kjekt å fryse ned litt melk. Men hvis jeg pumper meg, blir det nok melk igjen til henne da? Dmt spm kanskje, men er som sagt helt fersk på dette med amming.. Er det slik at jo oftere man ammer, jo større blir produksjonen? Eller? Og når kan jeg evt pumpe meg? Har litt spreng om morgenen eneste..ellers virker det som om jeg har akkurat "passe" med melk. Snuppa spiser ca hver 2.til hver 4.time
camosilla Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Hvis du pumper i tilleg til da du ammer øker du produksjonen. Det tar ca 1-2 timer å fylle opp brystene igjenn etter de er tømmt. Du kan jo f.eks pumpe etter amming for å tømme de helt (det er bra å tømme de helt). Hvis du vet at hun kommer til ¨å sove i ca 4 timer kan du jo pumpe ca 2 timer før hun skal spise. Jeg pumper på kvelden etter han har lagt seg, for da vet jeg det er lenge til han skal ha mat igjenn. Dette er jo bare å prøve seg fram i forhold til de rutinene (kanskje ikke så mye rutiner ennda) dere har. Ingen krise om hun plutselig skal ha mat etter du har pumpet heller da, for da kan du jo bare gi henne det du har pumpet ut.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg skjønner ikke at det sies at det tar 1-2 timer til brystene er "fulle" igjen.. Jeg har pumpet endel på "fulltid" og har opplevd at brystene aldeles ikke er fulle igjen etter et par timer.. om morgenen er det mye riktignok, men utover dagen og på kvelden så blir det bare mindre og mindre i brystene.. ikke rart noen opplever at de sitter med puppen ute hele ettermiddagen/kvelden når de ammer..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 På sidene til ammehjelpen finnes det godt lesestoff om dette med "mindre melk om kvelden" . Om dagen er det mest melk, men den er ikke så feit. Om kvelden er det mindre melk, men den er feitere og poenget er visst at mor og barn skal få seg en lengre søvnperiode da. Jeg må pumpe for å ha nok melk til frøkna som er prematur og ikke klarer å få i seg alt direkte fra puppen. Pumper etter hvert måltid og har da akkurat nok melk til at far kan ta ett av måltidene om natta mens jeg sover noen timer sammenhengende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå