Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurte på om noen har vært igjennom det jeg vurderer å gjøre nå.

Min vidunderlige samboer og jeg har prøvd å bli gravid i nesten 3år.

Det er ingenting galt med meg, men min samboer har etter all sansynelighet ingen sædceller.

( søkte utredning for muligens tette sædledere;avvist og klaget)

Prøverør er ikke et reelt alternativ for oss, da han muligens ikke har noen sædceller.

Og hele prosessen med hormoner, egghøsting og slikt…det føles ikke som det er veien vi vil gå.

Så da vurderer vi donor. Har noen en solskinnshistorie til meg?

Alle disse tankene om at et barn ikke er “vårt”, bare meg biologisk er tøffe.

Har noen gode erfaringer fra Haugesund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaringer fra Haugesund, men kan dele vår historie som for oss er en solskinnshistorie :-)

Mannen min fikk konstatert Azoospermi (fravær av sædceller - ingen kjent årsak, ingen kjent behandlingsmetode ifølge andrologen)

Siden det ikke var noenting i veien med meg, bestemte vi oss for å bruke donor. Ble satt på en pergotime-kur i forkant av inseminering. Var på Ciconia-klinikken i Århus. Fantastiske mennesker der!

Vi fikk en velskapt jente i 2004 etter 3 forsøk, og var i Århus igjen nå i mars for å prøve å få en lillebror eller lillesøster til førstemann. Da klaffet det på første forsøk! venter nr. 2 i begynnelsen av desember. Vi reserverte donoren vi brukte forrige gang slik at barna blir biologiske søsken.

Lykke til hva enn dere bestemmer dere for!

Skrevet

Tusen takk for det!

Nå skal vi ordne en time hos dr. Purvis i Oslo til sommeren og finner vi ikke en løsning der, går vi for donor!

Lp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...