Gå til innhold

Vannlatingsproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen har jeg ikke hatt noe særlig kontroll på blæra... jeg lekker veldig mye og må hele tiden gå med bind. Det er nå 7 uker siden fødsel, og jeg blir ikke noe bedre. Kan ikke løpe eller gå for lenge før jeg går på do, har ikke mulighet til å holde igjen. Det bare kommer hvis jeg går for lenge. Vet at knipeøvelser skal være bra, men glemmer det hele tiden. Men skal det være SÅ ille..... kan knipeøvelser alene hjelpe på dette... Begynner å bli mektig lei av å gå med bind hele tiden, blir så kjip lukt av det også... Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knipeøvelser kan gjøre underverker selv mot 'ille' vannlatnings problemer... men det er viktig å gjøre det ofte og riktig... Om det er vanskelig å huske knipeøvelsene får du prøve å huske at du ikke vil ha langvarige problemer med lekasje... forsøk å gjøre øvelser hver time, jo oftere du gjør det jo fortere blir det en vane å knipe...

ang. lukt, kan det være smart å kjøpe bind på apoteket som er laget for urin og ikke blod. De nøytraliserer litt av lukten,,, og selvfølgelig skift ofte! Håper du får litt mer kontroll snart, og desverre er det ganske vanlig problem... om det ikke blir bedre med kniping, dra til fastlegen og forklare problemet, og han kan henvise til urulog for å finne ut om det er noe som bør fikses med operasjon (er vist meget enkelt og fikse) Lykke til.

Skrevet

Knipøveøser vil hjelpe deg til å bli kvitt problemet, og er veldig veldig veldig viktige!!!! Anbefaler at du går til en fysioterapeut som er spesialist i bekkenbunnsøvelser. Få henvisning hos fastlegen. H*n kan gi deg instruks og måle styrken på bekkenbunnen, og følge med progresjonen over tid. Min fysioterapeut sa at hvis kvinner hadde vært flinkere til å knipe hadde ikke Tena Lady tjent særlig mye penger! Så knip, knip, knip!!!

Skrevet

Det som er kjipt med bekkenbunnsøvelser er at det tar lang tid før du merker forbedring. Så du må regne med 6 mnd med bekkenbunnsøvelser før du er kvitt problemet. Så ha tålmodighet og tren hver dag!

Skrevet

Tusen takk for svar... da får jeg bare sette igang å knipe, gjøre ett eller annet så jeg husker det hele tiden. Takk for tipset med bind også, burde jo egentlig tenkt på det selv. Skal på 6 ukers kontroll (de praktiserer 8 uker her i kommunen,..,) neste uke, så jeg får jo ta det opp med fastlegen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...