Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Hei, Kan vi gjøre det slik: Vanligvis jobber han og jeg studerer (+ jobber) Han tar ut gradert permisjon, hvor han jobber 1 dag i mnd. Jeg kan da motta fødselsstipend og forsørgerpenger fra lånekassen (da han tjener vanligvis under grensen). Han får foreldrepenger for de 3 ukene og 4 dagene han er ute i permisjon i måneden, som skal vare så lenge som mulig! Og jeg fortsetter som student, hvor jeg tar eksamen når jeg skal. Mitt spm er: Kan arbeidsgiver nekte han å ta gradert permisjon, når det er snakk om så liten gradering? (graderingen er for at jeg skal få fødselsstipend fra lånekassen) Har arbeidsgiver lov til å nekte? Tusen takk
Tromsøstudent Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Arbeidsgiver kan nekte han å jobbe i gradert stilling. Arbeidsgiver kan ikke nekte noen å ta fødselspermisjon. Gradert stilling er avhengig av avtale mellom permisjonstaker og arbeidsgiver. Så da er det om å gjøre å presentere en løsning som er spiselig for arbeidsgiver.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Før at få gradert utak må han vel jobbe minst 20%. Dvs en dag i uka vid full stiling.
Tromsøstudent Skrevet 22. april 2008 #4 Skrevet 22. april 2008 Jeg er i utgangspunktet enig i det anonym skriver her. Likevel er det en uttalelse i rundskrivet om at det ikke finnes noen begrensninger. Så hvor de i praksis setter grensen er jeg usikker på. Det kan hende de aksepterer en dag i måneden, men jeg tviler på at en kan arbeide noe mindre enn dette. Det er uklart for meg hva minimumet er, men jeg tror at det er å anbefale å legge opp til en dag i uken, om en ikke har spurt NAV på forhånd. Om en spør NAV om en dag i måneden, og de sier at det er greit, så er det ikke noe problem. Altså du kan planlegge at han arbeider 20% stilling uten å konferere med NAV. Dersom en skal jobbe mindre enn 20% stilling bør en ha spurt NAV først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå