Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med kiropraktorbehandling? Jeg har begynt hos kirpraktor nå nettopp, fordi jeg hadde en mistanke om låsning - hadde nemlig en låsning etter forrige fødsel.

I følge kiropraktor har jeg en kombinasjon av bekkenløsning og bekkenlåsning. Nå har jeg hatt to behandlinger. Før jeg fikk behandling hadde jeg aller mest vondt bak, men også litt foran i symfysen hvis jeg presset meg. Men nå synes jeg det har blitt betraktelig verre i symfysen, merker det uten at jeg har gjort noe spesielt. Det kan jo hende dette ville kommet uansett, men nå er jeg litt bekymret for om det har sammenheng med kiropraktorbehandlingen.

Har noen erfaringer på dette?

takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137500629-verre-av-kiropraktorbehandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg går til kiropraktor jeg også, men jeg føler det hjeper kjempemasse!! Har i tillegg begynt hos fysioterapeut og til onsdag skal jeg faktisk prøve meg på gruppetrening. Det er flere gravide med bekkenplager som trener sammen under kyndig veiledning av fysio. Høres veldig bra ut, og jeg tenker at jeg ihvertfall vil gjøre det jeg kan for å redusere de smertene jeg nå har, og for å prøve å unngå at de blir så mye verre....

Men som du sier, man vet jo ikke om det ville blitt verre uten behandling, eller om behandlingen er noe av årsaken til smertene...

(Jeg har f.eks. gått på en ørliten smell nå ved at jeg var så fin etter bahdnling og har tydeligvis gjort litt for mye i huset på kort tid...., men, men nå er det helg og soffan min og jeg er det som teller :)

Lykke til, og masse god bedring, håper du finner ut av det og at det evt vil bedre seg ved neste bahendling. Du kunne jo prøve et par uker uten behandling og se om det blir bedre/ verre av det?

Jeg er helt avhengig av kiropraktikk hver tredje uke nå. Sist svangerskap gikk jegkun til fysio og var MYE verre enn nå. Men det viktigste er hva du gjør selv, eller rettere sagt hva du IKKE gjør selv. Hvile, hvile og hvile, og tøye. Nøkkelen til suksess er å gjøre mindre enn hva du faktisk orker. Ikke lett.

Jeg har også gått til kir.pr i dette sv.skapet.. Hadde også låsninger i ryggen og bekkenet.. På første kontroll knakk han meg i oppe i ryggen i bekkenet i kneet og i nakken. Og jeg ble bare verre.. Så kom jeg tilbake og sa dette.. Så fortalte han at han ville prøve en gang til hvis ikke så måtte han tenke ut en annen behandling måte til meg.. Tredje gangen jeg kom var ting begynt og bli bedre, og etter det så har jeg bare vært tilbake noen ganger. Er nå 14 uker på vei, og skal ringe når jeg får vondt igjen..

Kir.pr min sa at det var veldig god dokumentasjon på kirpr og gravide. Så jeg satser på at han kan hjelpe meg resten av sv.skapet også..

Viktig at du forteller din kir.pr at du føler du har blitt verre slik at han kan få sjekket dette..

jeg ble også værre etter de første behandlingene hos kiropraktor, men det var fordi at holdningen endres noe etter å ha fått knekt opp en låsning/vridning man har gått lenge med, så da er det jo naturlig nok at musklene trenger noe tid på å tilpasse seg da. og det er ikke bestandig at forverrelsen kommer akkurat der han knakk, men det kan gi seg utslag andre steder også.

jeg ble også værre i symfysen første gangen, etter at han knakk opp låsninga i bekkenet, og vridde tilbake vridninga i bekkenet. men han driver med noe nervestimulering for å hjelpe på dette.

jeg har beskrevet det under innlegget "hva gjør fysioterapauten deres mot smerter i symfysen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...