Gå til innhold

Kan man ta melatonin sprøyter når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler jeg på, melatonin kan ha effekt på reproduksjon og piller skal ikke tas av gravide og ammende. Men hva bruker du sprøyten til? Har ikke hørt om melatoninsprøyter..

Skrevet

Er det de sprøytene man tar for å bli brun??

Da ville jeg aldri gått på de..Enten man er gravid eller ikke..

Skrevet

Det er bruningssprøyter ja

Skrevet

Det er et hormon da, så ville nok ikke tatt det nei.

Skrevet

Jeg ville ikke satset på det. Gravid eller ikke. Mener å ha hørt at dette opprinnelig er en sprøyte de bruker for behandling av hudkreft og at det ikke er lovlig til annet bruk i Norge. Har også hørt om et tilfelle hvor ei som brukte det fikk ekstremt mye føflekker.

Sier ikke dette for å skremme, men somsagt bare det jeg har hørt:-)

Skrevet

Det er helt lovlig i Norge!

Skrevet

Altså, melatonin eller melanin?? Melanin er pigmenter, melatonin er døgnrytmehormon...

Skrevet

Det er ikke lovlig i Norge, ennå ikke ferdig med å forske på det. Men hvis du søker på det på f.eks google så står det mye stoff om det. Ikke vært påvist noe "farlige" bivirkninger av det. Men mange jeg kejnner som har prøvd det har opplevd f.eks: Lilla lepper, flere føflekker, møkkete brunfarge og STERK kåthet :P Den siste er kanskje ikke så ille for ei jente men.. hehe

Skrevet

melanotan heter det.. Og det er ikke forsket nok på til at jeg ville eksperimentert med det mens jeg er gravid.

Jeg har selv brukt melanotan før jeg ble gravid, og mistet matlysten, fikk føflekker( som forsvant når jeg sluttet med det) og ble utrolig blank i huden.

Vent til du har fått ut ungen og er ferdig med å amme.

Skrevet

Den "bivirkningen" med lilla lepper har forekommet på uvitende eller ekstremt utolmodige som har kjørt ekstrem overdose på melanotan.

Man skal bare ha 0.5 daglig, maks 20 dager om gangen Men har opplevd mindre smartinger som har kjørt hele kuren( 10mg) på en dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...