Tingeling72 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Hei hei.. Hadde egentlig funnet jentenavn (hvis det blir det da) Nora til vårt 3 barn som kommer til sommeren. Her om dagen kom jeg over navnet Mynte, og likte det faktisk ganske godt. Hva synes dere om det? Fra før av har vi Andreas og Selma. Guttenavn sliter vi derimot voldsomt med. Tar imot gode forslag med takk..
Vannmann35 Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Mynte er ok, ville skrevet Mynthe i alle fall - så det ikke ble så veldig peppermynte... Men - jeg synes ikke Mynte virker som et utpreget jentenavn, for meg kunne det like godt vært en gutt - og er ikke fan av sånne intetkjønnsnavn. Andreas, Selma og Nora passer flott sammen, men Nora er jo det 5 mest brukte jentenavnet, så lite spennende da - i forhold til Mynte.... Hva med: Myrtel Myrna Agnes Anna Alva Georg Markus Anton Kristoffer Edvard
Vipsenmamma Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Beklager, jeg synes ikke Mynte er et navn. Det er en plante. Hva med Mone eller Merete? Sverre eller Erik til en gutt.
Tingeling72 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Hei igjen.. Joda, er helt enig i at det er finere om Mynthe skrives med th. Søkte navnet opp på Statistisk Sentralbyrå sine statistikker, og fant ut at det faktisk ikke er noen med det navnet. Må nok enda tygge på det, men det er jo litt ekstra med et så sjeldent navn. Nora blir som du sier veldig vanlig. Likte forresten Alva godt....
huldra87 Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg synes ikke Mynte er noe fint som navn i det hele tatt, og passer ikke med navnene til søsknene. Nora derimot er jo veldig fint og passer godt! :-) Andreas er jo også veldig populært, så da gjør det jo ikke noe om Nora også er vanlig? Andreas, Selma og Nora høres bra ut! :-) Mine forslag til guttenavn er: Andreas, Selma og Henrik Andreas, Selma og Oskar Andreas, Selma og Eivind Andreas, Selma og Vebjørn Andreas, Selma og Edvard Andreas, Selma og Jomar Andreas, Selma og Kristian Andreas, Selma og Markus Andreas, Selma og Marius
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Pepper Mynte, Mynte samlingen, Hva var det myntet på osv. Jeg har vanskeligheter for å se på Mynte som ett navn på noen andre enn kanskje en Katt eller ett marsvin. Men Nora derimot er fint. Alva er vakkert. Andreas Selma og Alva må vell være en fantastisk navnerekke å vise til Lykke til. Dere får kaste Mynte-ller Krone, tjihii..(ikke stygt ment)
Tingeling72 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2008 Hi hi.. ja, skjønne absolutt ka du mene. Klar allikevel ikke legge det helt bort. Alva derimot etablerer seg sterkere og sterkere. Nydelig navn, men det må nok diskuteres med min bedre halvdel. Emil som guttenavn er foreløpig det vi heller mot.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Mynte minner meg om den feminine varianten av Timian... Beklager, men jeg likte det ikke.
Tyra85 Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Syns Mynthe er kjempesøtt og spesielt jeg. absolutt et bra navn! syns nå Timian også er fint jeg da tenker ikke noe særlig på at det også er krydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå