Gå til innhold

Mine første mnd som tvillingmamma

Stolt mor til 4 skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Syns det har vært så mye negativitet her i det siste. Tenkte jeg da fikk komme med en liten rapport. Jeg fødte mine nydelige tvilling gutter i uke 37+1. De lå hode/hode og det ble en fantastisk opplevelse. Fødte vaginalt. Etter tre dager på sykehuset dro jeg hjem til resten av guttene mine. Har en sønn på 11 år og en på 2 år også. Tvillingene er i dag 11 uker gamle. Tiden har gått veldig fort. Den første måneden var litt slitsom, men det var fordi vi hadde mye sykdom hjemme og i tillegg nyfødte tvillinger. Så vi hadde besøksforbud den perioden. Etter en måned hjemme så hadde vi fått inn litt mere rutiner. Jeg syns det ble litt slitsomt å amme så jeg valgte en kombi løsning :) Ammer på natta og ett dagmåltid ellers får de flaske. Det gjør jeg fortsatt. Gutta legger seg syv hver kveld også er det mellom ett og to måltider om natta før vi står opp ved syv-åtte tiden. Jeg er kjempe fornøyd. Syns jeg klarer å gi alle barna oppmerksomhet, hjelpe gutten på 11 med lekser (da det er stille i huset på kvelden) og gi mannen det han trenger (hi hi..). Syns vi har det veldig bra sammen om dagen. Men, minuset er at hjemmet ikke ser ut.. klær og rot over alt- begynner å få litt mere energi nå så har begynt på klesprosjektet her i huset. Men, vi har prioritert hvile, hverandre og å få inn rutiner fremfor et strøkent hjem. Annbefaler det på det sterkeste. Noen dager er så klart helt forferdelige- men det har jo alle om det er en eller to barn man har fått. Så jenter: Gled dere, bare tenk at alt går! Og vi tvillingforeldre er faktisk veldig flinke til å få det til! Lykke til alle sammen, dere har en fantastisk tid i vente!

Fortsetter under...

Åh, så fint å høre at alt går bra.

Vi har forberedt oss på et par måneder med unntakstilstand, og jeg regner nok med at husarbeid kommer til å bli kraftig nedprioritert da, ja.

Godt å høre at du ikke har latt ammehysteriet ta helt overhånd og prioritert deg selv litt også. Det har jeg også tenkt, at jeg ikke sakl la det slite meg ut for enhver pris.

Må si at jeg gleder meg veldig til de kommer ut nå- Er 34+6 i dag, så det nærmer seg....

Lykke til videre!

Det høres ut som om dere har det veldig bra, så hyggelig at du tar deg tid til å gi oss spente ventere her inne en rapport. Kjempefint å få rutinene på plass, tenker jeg. Det kommer vi også til å fokusere hardt på selv om vi 'bare' har de tre små, så får det heller hoppe kaniner i krokene og være rotete ; - )

Lykke til og kos dere videre!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...