Gå til innhold

Formen under 2. graviditet?

godgutt 07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk som smurt første gang - denne gangen er det skikkelig ræv :(

Er i uke 17 nå, og fortsatt kvalm og dårlig. Men - fordelen denne gangen er at nå vet jeg jo hva som er sluttresultatet - så stresser ikke så veldig med det.

Eneste som er kjipt er at det går ut over mannen min som blir sliten siden han må gjøre dobbelt opp. Samt at jeg ikke får lekt og styra like mye med sønnen min som jeg pleier.

Men som flere sier - alle graviditeter er vel forskjellige - så du har vel null garanti uansett *humre*

Annonse

Med første mann var jeg mer kvalm enn nå, men denne gangen har jeg fått problemer med å sove veldig tidlig (det hadde jeg ikke før jeg var rimelig stor forrige gang). Første gangen var jeg supersprek fra 4-8 mnd. Håper på en slik glansperiode nå og (med turer både på sats og i skogen).

Det er tidlig i svangerskapet enda, så det gjenstår å se hvordan formen blir resten av tiden.

Jeg syntes første graviditet var pyton. Ikke at jeg hadde så skrekkelig mange plager, men nok til at det var ubehagelig hele tiden pluss at jeg var engstelig for babyen, bekymret for framtiden, svært hormonell osv.

Grudde meg derfor til å gå gravid igjen, men denne gangen er det mye bedre! Få eller ingen plager så langt. Antydning til bekkenløsning nokså tidlig, men et par turer til kiropraktor ordnet det! Ellers mye mindre hormonell og har lagt på meg mindre - altså er det ikke fullt så tungt og føler meg litt mindre som et takras enn forrige gang:)

Har ti uker igjen da, men i hvert fall bra så langt.

Jeg hadde også en fin 1 graviditet. Tror at det hjalp at jeg var student og kunne ta hensyn til meg selv store deler av graviditeten. Jobbet derfor til siste slutt med nr 1. Med nr to var jeg i dårligere form, fikk masse vann i kroppen, var sliten og uvel og ble diger. Hadde mye vondt i bekkenet. Men jobbet også hele tiden fullt (ble delvis sykemedt de siste 2 mnd). Nå med nr 3 har jeg ikke vært i jobb, men hjemme i permisjon. Litt tett altså, men er i bedre form, sikkert fordi jeg har hatt anledning til å ta hensyn til meg selv, lagt meg nedpå på dagene. har 9 uker igjen, og skal jobbe frem til fødselen, og håper at jeg beholder formen denne gang. Selv om jeg også denne gang sliter med bekkenet.De siste ukene var pyton sist gang.

Jeg tror at hvis en har et ukomplisert svangerskap ellers, så vil det alltid lønne seg å ta i mot den hjelpen en kan, prøve å ikke stresse for mye og ta hensyn til en selv (få nok søvn hvis en klarer etc), da vil svangerskapet bli lettere også. Innstilling har også mye å si. Sier en til seg selv hele tiden at det er stress, tungt og j*vlig, så har det ofte en selvoppfyllende profeti i seg:)

Men noen ganger så er en sykere enn andre, får symptomer på bekkenløsning, er mer kvalm etc, og da får en bare ta det som det kommer. For de fleste så går det jo heldigvis over:)

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...